Oliepomp lekt

beste mensen,

Aerox 2007
12mm gurtner carb

Helaas lekt mijn scooter bij de oliepomp, de lek zorgt ervoor dat er olie langs het kapje op de zijkant van mijn koelhuis wegloopt.

Ik heb gekeken en de slang die naar de carb loopt is niet meer zo proper als ik dacht. Heb daarom de olietank helemaal leeg laten lopen en morgen ga ik de oliepomp demonteren...

Heeft iemand enig idee waar de mankementen vaak vandaan komen? Ik geloof dat ik mij kan herinneren dat er vaak een plastic wieltje in zat dat het oliepompje aandreef die vaak versleten is. Weet iemand hier meer van? Ik had het kapje aan de zijkant losgehaald en trof een hele hoop aangeslagen olie aan en vuiligheid. Mocht ik hier echt niet uit komen dan is zelf mengen de enige uitweg, maar ik wil het echt proberen te repareren.

Kan het naast een kapotte slang of decect oliepomp wieltje komen door:

Defecte bougie?
Slechte afdekplaat op oliepomp?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het was dus de slang die aangesloten zit van de carb naar de oliepomp, die zat erg strak aangesloten. Naar mijn idee heb ik de slang kapot getrokken bij het bewegen/aansluiten van de carb en het luchtfilter. ik heb er nu een ander slangetje in gezet en het ziet er goed uit. hiervoor heb ik wel het koelvloeistofsysteem moeten losmaken om erbij te kunnen. verder heb ik ook meteen de oliepomp opnieuw ontlucht om zeker te zijn. mooi doorzichtig slangetje ertussen nu om te verifieren of de olie werd doorgepompt naar de carb.

Tot op heden gaat het goed... :p
 
Back
Top