Oliepomp controleren

JelleRox

Well-Known Member
hej peepz ik heb een vraagie..

hoe controleer je of je oliepomp nog wel werkt?
(k rijd een roxie, kweetnie of dat wat uitmaakt)..

alvast bedankt:)
 
Advertisement - register to remove this

JelleRox said:
hej peepz ik heb een vraagie..

hoe controleer je of je oliepomp nog wel werkt?
(k rijd een roxie, kweetnie of dat wat uitmaakt)..

alvast bedankt:)

Het slangetje van je oliepomp naar de carb vervangen door een doorzichtig slangetje. Zo kun je zien of er olie doorheen gaat en of je pomp dus werkt.
 
let wel op dat je bij de manier van maniac je olieslangetje wel ontlucht! anders looptie nog steeds zonder olie en kandie alsnog vastperen/warmlopen..
 
gewoon slang van de carb af trekken en een paar keer gas geven , als ie dan stroomt is het goed (omhoog houden!!) , hij loopt btw niet vast door 2 keer gasgeven stillstaand hoor ....

het nadeel van een doorzichtig slangetje is dat ze hard worden meestal , het beste gebruik je gewoon de originele slang!
 
Kweet niet watvoor oliepomp jij hebt, maar bij mij stroomt de olie zeer zeker niet :p
Misschien dat er een enkel druppeltje uitkomt als ik hem even vol open trek, maar meer ook niet...
 
Dat is altijd.. maar als je gas geeft wat melf zegt dan zie je wel na een paar keer dat er iets uit komt.. dan weet je dat de pomp werkt als het eruit zou stromen kan je elke dag je olie tank bijvullen
 
In mijn scenario met Kymco super 8 , Het is met de oliepomp van deze scooter is het erg lastig door het ontbreken van slangetjes, Om dit te kunnen testen heb ik hem er volledig gedemonteerd en een Kunststof pijpje er bij gezocht . Ik heb hier een deel van een pen voor gebruikt en redelijk op maat was .ik heb dat pijpje in een schroeftol gestoken en draaiend In de inlaat van het olie pompje gestoken. Daarna doe je ter bescherming een krimp kousje op het stukje schroefdraad aan de bovenkant van de oliepomp en steek je dat deel in een schroeftol en gaan.

In my scenario with Kymco super 8, it is very difficult with the oil pump of this scooter due to the lack of hoses. To test this, I completely disassembled it and looked for a plastic pipe. I used part of a pen for this and it was a reasonable size. I inserted the pipe into a screwdriver and turned it into the inlet of the oil pump. Then, for protection, put a shrink sleeve on the piece of thread at the top of the oil pump and insert that part into a screwdriver and away you go.
431525475_3684696298479040_8826384141118298947_n.jpg
20240308_171340.jpg
20240308_165443.jpg

20240308_165516.jpg
 
Last edited:
Hey DJskip,
Welkom op dit forum en als binnenkomer een bijdrage!
Het topic is 19 jaren geleden gestart en geeindigd en gaat over een 2 takt brandstofmengpomp, jouw goede testopstelling gaat over 4takt motoroliepomp.
Denk je bij het terugplaatsen van jouw pomp om de ongelijke lengte van de boutjes en de 2 rubberen ringetjes?
Groet,
 
Hey DJskip,
Welkom op dit forum en als binnenkomer een bijdrage!
Het topic is 19 jaren geleden gestart en geeindigd en gaat over een 2 takt brandstofmengpomp, jouw goede testopstelling gaat over 4takt motoroliepomp.
Denk je bij het terugplaatsen van jouw pomp om de ongelijke lengte van de boutjes en de 2 rubberen ringetjes?
Groet,
Hoi Har bedankt voor je reakie.

maar je ziet het, ik kom 19 jaar later toch nog op deze topic omdat ik een manier zocht. En omdat ik er niets tussen zag staan dat bij mij ging werken ben ik zelf gaan proberen. Ik had mijn pomp er al uitgehaald. Em ik had zo iets ik deel het maar, je weet nooit wie er naar dit onderwerp zoekt. dit type olie pompje komt nog steeds voor of word gebruikt door mensen. dus het leek me wel handige info.

skip
 
Back
Top