Nitro Sharky 115cc

Blue Shark

www.Blue-Shark.tk
Ik kom hier ook even mijn "project" neerzetten! Het gaat hier om een aerox 100, een motoscooter dus. Ben lekker verzekerd als moto dus gedaan met de 45-wetgeving(die ik zo kotsbeu was!). Op 26-06-05 voor een mooi prijsje 2de hands kunnen kopen! Dan zijn we meteen begonnen aan betere vering, remmen(malossi remblokjes, oversized remschijf metrakit),... En dan zijn wa wat motorische stuff gaan bijeenzoeken om wat meer leven uit het blokje te krijgen! Ik moet wel zeggen dat ik niet voor die TOPvermogens ga aangezien die setups niet meer betrouwbaar zijn.. Daarom heb ik een Malossi 115cc gietijzeren cilinder gekozen, zou heel koppelrijk zijn in combinatie met een technigas RS(voor 100CC) wist een duitser mij te vertellen...
De rox na +-1 maand:
35912495633.jpg

30910351464.jpg


Cilinder aangekocht:
pic.php


Direct binnengedaan bij scootermania(België) en laten tunen tot STAGE 2:
30910103470.jpg

30910112874.jpg


Bij het ophalen van de cilinder ineens hetvolgende aangekocht:
-21mm carb
-Malossi delta clutch
-Malossi vl14 membraam
-Hebo toerenteller en temp sensor
30910120740.jpg


Dan hebben we hem eens op de testbank gezet, resultaat van 10,5Pk met devolgende setup:
-Malossi 115cc
-Malossi VL14
-Malossi multivar 2000 voor 14pen krukas
-Dellorto 21mm
-Technigas RS (voor 100cc)
-ZONDER de delta clutch want die pastte niet!
30910142680.jpg

35912551024.jpg

Topvermogen:10,5Pk
Beginkoppel: 35Nm
Eindkoppel: 9Nm

Dan wilde iknog iets verder gaan:
-delta clutch besteld voor aerox 100
-platium bougie & silicone bougiedop gestoken
-Malossi Torque Driver (poulie)
Gaf veel verschil, maar moest nog beter afgesteld worden!
28010350052.jpg



Hier een pic van de technigas RS(een 100ccpijp):
30910300443.jpg


Op 19-10-05 een accident gehad, een auto stond naast de weg en draaide plotseling terug over de weg. Ik ben volledig in men recht! Heb sinds gisteren men bestek(1337€) en er zal wsl nog eerst een expert naar gaan zien... Dus nu is het nog even afwachten op de verzekering en ik kan weer verder!
Al een geluk was ik nog niet aan het optisch gedeelte begonnen! Binnekort gaan de kappen binnen bij de carrosier. Voorkap heeft een maat voor mij bewerkt(foto's volgen) en voor de rest staat er ook een monoseatje van kiesler op. Hij wordt zoals volgt gespoten:
30910290433.jpg

Verdere optische plannen bespreek ik later nog.

Hij haalt op de autostrade 120km/u.


update:

*Zijkappen stuk uitfrezen, plat toewerken zodat ik halvemaan opening krijg:
31107444591.jpg

*zijkappen de "put" opvullen zodat de kap mooi rond is:
31107443163.jpg

31107563485.jpg



update:

weer een klein updatje zodat jullie zien hoe het vorderd ;) Vandaag de plannen op men achterkappen nog wat naukeuriger afgetekent, dremel gaan kopen en men voorkap bij men maat terug gaan halen. Men maat heeft men het toetergat in men voorkap voor me dichtgewerkt, en zo heb ik het ook beetje geleerd(eigenlijk niets moeilijk aan he). Merci Zowie!! Hier wat pic's van de voorkap:
31209120244.jpg

31209121632.jpg

31209123838.jpg

Bij een aerox 100 is de voorkap standaard al dicht omdat die toch luchtgekoeld is, alleen zat er een oerlelijk toetergat in.

Vandaag dan ook echt in gang geschoten met men dremel in men achterkappen! Nu liggen ze klaar voor het polyesteren. Maar ik moet spijtig genoeg nog leren voor morgen, ik zit namelijk op de hogeschool en heb morgen men laatste examen... Als ik morgen terugkom heb lekker veel tijd om met de polyester te beginnen! Hier een pic'je:
31209130441.jpg



update:

gisteren me polyester mooi rond gewerkt, was normaal van plan met plamuur te beginnen maar ze hebben mij ne vervallen pot meegegeven dus daar kan ek morgen voor teruggaan :| Hier wa pict hoe het er nu bij ligt:

31407080087.jpg

31407093956.jpg

31407095595.jpg

31407101843.jpg

31407103373.jpg



update:

dit zou het eindresultaat moeten zijn:

31413080982.jpg



update:

En ik ga ook ergens een pumalogo uitfrezen denkik, weet alleen nog niet precies waar... Paar dagen geleden nog wat freeswerk verricht:
31916083249.jpg

31916102432.jpg

moet alleen nog afgewerkt worden met een vijltje!

het puma logo voor degenen die dat niet moesten kennen8P:
31916140868.jpg



update:

ben al aan 1 kap begonnen met plamuren! Het begint al een beetje vorm te krijgen(moet nog verder geschuurd en afgewerkt worden!):
32314354367.jpg

32314371294.jpg

32314401562.jpg



update: (3/12/05)

Vandaag heb ik nog eens goed kunnen doorwerken! de ene zijkap is volledig netjes geschuurd en de halve maan er al uitgezaagd. Ook ineens een matje polyester ingelegd... Andere kap ben ik nog vorm aant geven met de plamuur. Heb ook nog bruute plannen met de onderkuip... U'll see :p
hier wat pic's:
33610212633.jpg

33610214740.jpg

33610221076.jpg


Heb al heel wat geschuurd vandaag: :W
33610260631.jpg


Nu gauw ff eten se en dan werken we weer verder! 8P :D


UPDATE DEEL 2 (3/12/05)

Zo gezegd, zo gedaan: nog wat plamuur zitten smeren en staan schuren! Ben content van het resultaat :D
33615350148.jpg

33615351912.jpg

33615342352.jpg


Laat de comments maar komen! :D

UPDATE (17/12/05)

Nog eens tijd voor een update se!
Ondertussen niet veel tijd meer gehad om aan men kappen te werken. Vandaag men kappen op de scoot gemonteerd want heb vanavond vervoer nodig:p Duzz in 1 keer ook ff foto's genomen zodat je al beetje kan zien wat het wordt;)
35912543265.jpg

35912530058.jpg

35912503740.jpg

Rechter zijkap moet de halve maan nog gemaakt worden:p
35912512415.jpg


Vanavond nog een chroom sportstuurtje steken en dan is ie rijklaar! 8)


UPDATE (18/12/05)
Sportstuurke gestoken:
35106461243.jpg

35106545649.jpg

Hier weer de kleurencombi waarin hij gespoten zal worden en de onderkuip zal er zo ongeveer komen uit te zien:
35106455162.jpg

die www.blue-shark.tk wordt eruitgefreest!


UPDATE (8/01/06)

Gisteren ben ik ff met een mes en een ijzerzaag tekeer gegaan in het piepschuim, ff ontstressen van die examens! 8P En ik vindt dat het aardig gelukt is, de vorm is nog niet perfect maar het schuim is nog maar de basis he ;)

IMG3703s.JPG

IMG3705s343.JPG

IMG3706s.JPG


O-)


UPDATE (15/01/06)

Op een paar stukken komen er nog extra matjes over voor de stevigheid. ;)

IMG37211137408930.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ff ter verduidelijking: Motorisch is het nog niet gedaan! Nu wordt hetgene dat steekt op elkaar afgesteld, dan gaat het optische gedeelte een ferme beurt krijgen en dan verdelen we het geld nog in het blok en optisch!
 
Willem StK said:
Cool joh alleen wat is er voor schade ontstaan na dat ongeluk?
Wel leuk verder ;)

bijna elke kap is gekraakt of geschaafd, stuur is krom, fourche is krom, koplamp,... En die kappen waren geleend van een maat! Mijn lagen thuis klaar opzij voor de carrosier! Mijn maat krijgt nu lekker veel centjes voor zen kappen en ik voor de rest;-) En die auto zag er ook niet meer lief uit...
 
ik weet het niet die cilinder ophanging is wel mega dun..Maar een RS 70 heeft een flens nodig en dit is zonder flens. Ook is het carbon op de demper anders als op de rs 70 dus ja het is hem iig niet!
 
Rooienaar said:
Leuk zo'n motor-aerox, zie je niet veel...

Wel een flink koppel van 35Nm :p

vondt ik ook! De gele XSH had een eindkoppel van 11Nm MET 22PK! en ik 9Nm met 10,5pk LOL

ondertussen komen er wel meer pk'tjes uit! binnekort zal ik hem nog eens op de bank laten zetten;)
 
ja das wel beters dat je al het geld terug krijgt, maar als er een expert naar kijkt ben je toch gewoon genaaid of is dat niet zo omdat ie als motor verzekerd is?
 
Struiksel said:
ja das wel beters dat je al het geld terug krijgt, maar als er een expert naar kijkt ben je toch gewoon genaaid of is dat niet zo omdat ie als motor verzekerd is?

nu kunnen ze daar niet moeilijk overdoen he, het is een moto, verzekering is in orde en ik heb een motorijbewijs. Het enige ding waarmee ik in overtreding ben is dat ik nu 115cc heb en op de papieren staat 100cc. Maar wie gaat dat zien? En meestal gaat de tegenpartij slim spelen(bij scootertjes) van te zeggen dat die bromfiets te hard zou gaan. Wat dan meestal ook klopt en zo is dan die bromfiets niet eer verzekerd e.d. Al een geluk heb ik geen last meer van al die zever!;-) Nu nog hopen dat de expert akkoord gaat met het opgestelde bestek:p en dan heb ik weer money money money :-D :-D
 
Blue Shark said:
vondt ik ook! De gele XSH had een eindkoppel van 11Nm MET 22PK! en ik 9Nm met 10,5pk LOL

Koppel klopt niet... dit is met oude gare Tovami software waar de snelheid als toerental wordt gelezen.

Als je een toerental hebt waarbij het topvermogen wordt geleverd kan ik een indicatie geven van het koppel.

Maar vermogen kan zeker een stuk hoger, ik denk dat je het vooral in de uitlaat moet zoeken.
 
Mooi plan dit. Maar past de gewone overrange en dergelijke. Altijd gedacht dat de std. overbrenging van een 100cc al grotere pulleys had.

Iig veel suc6.
 
Joël said:
Koppel klopt niet... dit is met oude gare Tovami software waar de snelheid als toerental wordt gelezen.

Als je een toerental hebt waarbij het topvermogen wordt geleverd kan ik een indicatie geven van het koppel.

Maar vermogen kan zeker een stuk hoger, ik denk dat je het vooral in de uitlaat moet zoeken.

welk moet ik nog precies aan de inlaat doen? tips altijd welkom! ben nog niet zo'n ervaren motorische tuner;-)
 
MSSH said:
Mooi plan dit. Maar past de gewone overrange en dergelijke. Altijd gedacht dat de std. overbrenging van een 100cc al grotere pulleys had.

Iig veel suc6.

koppeling heeft grotere diameter (110) en vario is ook wat groter, deze steekt ook op een 14pen krukas. Standaard zat er een 17,5mm carbu op. En het grootste verschil is da die luchtgekoeld is en trommelrem achter :-S
 
Blue Shark said:
welk moet ik nog precies aan de inlaat doen? tips altijd welkom! ben nog niet zo'n ervaren motorische tuner;-)

Met een dergelijke cilinderinhoud zou je, mits het toerental wat hoger komt te liggen, nog groter kunnen in de carb maat, tot zo'n 24-28mm. Dan moet je ook zorgen dat het spruitstuk die doorlaat heeft natuurlijk.

Maar ik zou eens beginnen met de uitlaat, dat ziet er totaal niet als een 100cc pijp uit, eerder 50cc.
 
Euuuros... daar doet hij het voor +ralf+
Kep medelijde met dat mensje dat erop is gereden :p
Nee nee... best wel kut voor je J.
Maar dat komt wel goed, en dan kom je hem mr es showen 8)
 
Back
Top