Blue Shark
www.Blue-Shark.tk
Ik kom hier ook even mijn "project" neerzetten! Het gaat hier om een aerox 100, een motoscooter dus. Ben lekker verzekerd als moto dus gedaan met de 45-wetgeving(die ik zo kotsbeu was!). Op 26-06-05 voor een mooi prijsje 2de hands kunnen kopen! Dan zijn we meteen begonnen aan betere vering, remmen(malossi remblokjes, oversized remschijf metrakit),... En dan zijn wa wat motorische stuff gaan bijeenzoeken om wat meer leven uit het blokje te krijgen! Ik moet wel zeggen dat ik niet voor die TOPvermogens ga aangezien die setups niet meer betrouwbaar zijn.. Daarom heb ik een Malossi 115cc gietijzeren cilinder gekozen, zou heel koppelrijk zijn in combinatie met een technigas RS(voor 100CC) wist een duitser mij te vertellen...
De rox na +-1 maand:
Cilinder aangekocht:
Direct binnengedaan bij scootermania(België) en laten tunen tot STAGE 2:
Bij het ophalen van de cilinder ineens hetvolgende aangekocht:
-21mm carb
-Malossi delta clutch
-Malossi vl14 membraam
-Hebo toerenteller en temp sensor
Dan hebben we hem eens op de testbank gezet, resultaat van 10,5Pk met devolgende setup:
-Malossi 115cc
-Malossi VL14
-Malossi multivar 2000 voor 14pen krukas
-Dellorto 21mm
-Technigas RS (voor 100cc)
-ZONDER de delta clutch want die pastte niet!
Topvermogen:10,5Pk
Beginkoppel: 35Nm
Eindkoppel: 9Nm
Dan wilde iknog iets verder gaan:
-delta clutch besteld voor aerox 100
-platium bougie & silicone bougiedop gestoken
-Malossi Torque Driver (poulie)
Gaf veel verschil, maar moest nog beter afgesteld worden!
Hier een pic van de technigas RS(een 100ccpijp):
Op 19-10-05 een accident gehad, een auto stond naast de weg en draaide plotseling terug over de weg. Ik ben volledig in men recht! Heb sinds gisteren men bestek(1337€) en er zal wsl nog eerst een expert naar gaan zien... Dus nu is het nog even afwachten op de verzekering en ik kan weer verder!
Al een geluk was ik nog niet aan het optisch gedeelte begonnen! Binnekort gaan de kappen binnen bij de carrosier. Voorkap heeft een maat voor mij bewerkt(foto's volgen) en voor de rest staat er ook een monoseatje van kiesler op. Hij wordt zoals volgt gespoten:
Verdere optische plannen bespreek ik later nog.
Hij haalt op de autostrade 120km/u.
update:
*Zijkappen stuk uitfrezen, plat toewerken zodat ik halvemaan opening krijg:
*zijkappen de "put" opvullen zodat de kap mooi rond is:
update:
weer een klein updatje zodat jullie zien hoe het vorderd Vandaag de plannen op men achterkappen nog wat naukeuriger afgetekent, dremel gaan kopen en men voorkap bij men maat terug gaan halen. Men maat heeft men het toetergat in men voorkap voor me dichtgewerkt, en zo heb ik het ook beetje geleerd(eigenlijk niets moeilijk aan he). Merci Zowie!! Hier wat pic's van de voorkap:
Bij een aerox 100 is de voorkap standaard al dicht omdat die toch luchtgekoeld is, alleen zat er een oerlelijk toetergat in.
Vandaag dan ook echt in gang geschoten met men dremel in men achterkappen! Nu liggen ze klaar voor het polyesteren. Maar ik moet spijtig genoeg nog leren voor morgen, ik zit namelijk op de hogeschool en heb morgen men laatste examen... Als ik morgen terugkom heb lekker veel tijd om met de polyester te beginnen! Hier een pic'je:
update:
gisteren me polyester mooi rond gewerkt, was normaal van plan met plamuur te beginnen maar ze hebben mij ne vervallen pot meegegeven dus daar kan ek morgen voor teruggaan :| Hier wa pict hoe het er nu bij ligt:
update:
dit zou het eindresultaat moeten zijn:
update:
En ik ga ook ergens een pumalogo uitfrezen denkik, weet alleen nog niet precies waar... Paar dagen geleden nog wat freeswerk verricht:
moet alleen nog afgewerkt worden met een vijltje!
het puma logo voor degenen die dat niet moesten kennen8P:
update:
ben al aan 1 kap begonnen met plamuren! Het begint al een beetje vorm te krijgen(moet nog verder geschuurd en afgewerkt worden!):
update: (3/12/05)
Vandaag heb ik nog eens goed kunnen doorwerken! de ene zijkap is volledig netjes geschuurd en de halve maan er al uitgezaagd. Ook ineens een matje polyester ingelegd... Andere kap ben ik nog vorm aant geven met de plamuur. Heb ook nog bruute plannen met de onderkuip... U'll see
hier wat pic's:
Heb al heel wat geschuurd vandaag: :W
Nu gauw ff eten se en dan werken we weer verder! 8P
UPDATE DEEL 2 (3/12/05)
Zo gezegd, zo gedaan: nog wat plamuur zitten smeren en staan schuren! Ben content van het resultaat
Laat de comments maar komen!
UPDATE (17/12/05)
Nog eens tijd voor een update se!
Ondertussen niet veel tijd meer gehad om aan men kappen te werken. Vandaag men kappen op de scoot gemonteerd want heb vanavond vervoer nodig Duzz in 1 keer ook ff foto's genomen zodat je al beetje kan zien wat het wordt
Rechter zijkap moet de halve maan nog gemaakt worden
Vanavond nog een chroom sportstuurtje steken en dan is ie rijklaar! 8)
UPDATE (18/12/05)
Sportstuurke gestoken:
Hier weer de kleurencombi waarin hij gespoten zal worden en de onderkuip zal er zo ongeveer komen uit te zien:
die www.blue-shark.tk wordt eruitgefreest!
UPDATE (8/01/06)
Gisteren ben ik ff met een mes en een ijzerzaag tekeer gegaan in het piepschuim, ff ontstressen van die examens! 8P En ik vindt dat het aardig gelukt is, de vorm is nog niet perfect maar het schuim is nog maar de basis he
O-)
UPDATE (15/01/06)
Op een paar stukken komen er nog extra matjes over voor de stevigheid.
De rox na +-1 maand:
Cilinder aangekocht:
Direct binnengedaan bij scootermania(België) en laten tunen tot STAGE 2:
Bij het ophalen van de cilinder ineens hetvolgende aangekocht:
-21mm carb
-Malossi delta clutch
-Malossi vl14 membraam
-Hebo toerenteller en temp sensor
Dan hebben we hem eens op de testbank gezet, resultaat van 10,5Pk met devolgende setup:
-Malossi 115cc
-Malossi VL14
-Malossi multivar 2000 voor 14pen krukas
-Dellorto 21mm
-Technigas RS (voor 100cc)
-ZONDER de delta clutch want die pastte niet!
Topvermogen:10,5Pk
Beginkoppel: 35Nm
Eindkoppel: 9Nm
Dan wilde iknog iets verder gaan:
-delta clutch besteld voor aerox 100
-platium bougie & silicone bougiedop gestoken
-Malossi Torque Driver (poulie)
Gaf veel verschil, maar moest nog beter afgesteld worden!
Hier een pic van de technigas RS(een 100ccpijp):
Op 19-10-05 een accident gehad, een auto stond naast de weg en draaide plotseling terug over de weg. Ik ben volledig in men recht! Heb sinds gisteren men bestek(1337€) en er zal wsl nog eerst een expert naar gaan zien... Dus nu is het nog even afwachten op de verzekering en ik kan weer verder!
Al een geluk was ik nog niet aan het optisch gedeelte begonnen! Binnekort gaan de kappen binnen bij de carrosier. Voorkap heeft een maat voor mij bewerkt(foto's volgen) en voor de rest staat er ook een monoseatje van kiesler op. Hij wordt zoals volgt gespoten:
Verdere optische plannen bespreek ik later nog.
Hij haalt op de autostrade 120km/u.
update:
*Zijkappen stuk uitfrezen, plat toewerken zodat ik halvemaan opening krijg:
*zijkappen de "put" opvullen zodat de kap mooi rond is:
update:
weer een klein updatje zodat jullie zien hoe het vorderd Vandaag de plannen op men achterkappen nog wat naukeuriger afgetekent, dremel gaan kopen en men voorkap bij men maat terug gaan halen. Men maat heeft men het toetergat in men voorkap voor me dichtgewerkt, en zo heb ik het ook beetje geleerd(eigenlijk niets moeilijk aan he). Merci Zowie!! Hier wat pic's van de voorkap:
Bij een aerox 100 is de voorkap standaard al dicht omdat die toch luchtgekoeld is, alleen zat er een oerlelijk toetergat in.
Vandaag dan ook echt in gang geschoten met men dremel in men achterkappen! Nu liggen ze klaar voor het polyesteren. Maar ik moet spijtig genoeg nog leren voor morgen, ik zit namelijk op de hogeschool en heb morgen men laatste examen... Als ik morgen terugkom heb lekker veel tijd om met de polyester te beginnen! Hier een pic'je:
update:
gisteren me polyester mooi rond gewerkt, was normaal van plan met plamuur te beginnen maar ze hebben mij ne vervallen pot meegegeven dus daar kan ek morgen voor teruggaan :| Hier wa pict hoe het er nu bij ligt:
update:
dit zou het eindresultaat moeten zijn:
update:
En ik ga ook ergens een pumalogo uitfrezen denkik, weet alleen nog niet precies waar... Paar dagen geleden nog wat freeswerk verricht:
moet alleen nog afgewerkt worden met een vijltje!
het puma logo voor degenen die dat niet moesten kennen8P:
update:
ben al aan 1 kap begonnen met plamuren! Het begint al een beetje vorm te krijgen(moet nog verder geschuurd en afgewerkt worden!):
update: (3/12/05)
Vandaag heb ik nog eens goed kunnen doorwerken! de ene zijkap is volledig netjes geschuurd en de halve maan er al uitgezaagd. Ook ineens een matje polyester ingelegd... Andere kap ben ik nog vorm aant geven met de plamuur. Heb ook nog bruute plannen met de onderkuip... U'll see
hier wat pic's:
Heb al heel wat geschuurd vandaag: :W
Nu gauw ff eten se en dan werken we weer verder! 8P
UPDATE DEEL 2 (3/12/05)
Zo gezegd, zo gedaan: nog wat plamuur zitten smeren en staan schuren! Ben content van het resultaat
Laat de comments maar komen!
UPDATE (17/12/05)
Nog eens tijd voor een update se!
Ondertussen niet veel tijd meer gehad om aan men kappen te werken. Vandaag men kappen op de scoot gemonteerd want heb vanavond vervoer nodig Duzz in 1 keer ook ff foto's genomen zodat je al beetje kan zien wat het wordt
Rechter zijkap moet de halve maan nog gemaakt worden
Vanavond nog een chroom sportstuurtje steken en dan is ie rijklaar! 8)
UPDATE (18/12/05)
Sportstuurke gestoken:
Hier weer de kleurencombi waarin hij gespoten zal worden en de onderkuip zal er zo ongeveer komen uit te zien:
die www.blue-shark.tk wordt eruitgefreest!
UPDATE (8/01/06)
Gisteren ben ik ff met een mes en een ijzerzaag tekeer gegaan in het piepschuim, ff ontstressen van die examens! 8P En ik vindt dat het aardig gelukt is, de vorm is nog niet perfect maar het schuim is nog maar de basis he
O-)
UPDATE (15/01/06)
Op een paar stukken komen er nog extra matjes over voor de stevigheid.
Last edited: