nieuwe accu opladen (elek waterpomp)

Status
Not open for further replies.

Ramon

Ferrari
Hoi,

Ik ga komend weekend(ram-festival) met een elektrische waterpomp rijden. Ik heb een bosch pomp gekocht, dus dat zit wel goed.

Ik heb ook een nieuwe accu gekocht. Nu vroeg ik me af hoe ik deze accu iedere keer moet opladen. Ik heb een hele oude acculader staan(nog van opa geweest:p). Zou ik deze kunnen gebruiken? Zie foto onderaan

Hoe lang moet ik de accu aan de lader hangen wanneer de accu helemaal, of bijna, leeg is?
Op de lader staat een grafiekje, waarin staat hoe lang je een accu moet laden. Dit moet je aflezen aan de hand van het AH van de accu. Hoe kom ik er achter hoeveel AH de accu is die ik heb gekocht? Op de accu staat alleen "GTR4A-5". Betekent dit dat het een 4ah, of een 5ah accu is?

Is het slecht voor de accu als ik hem al aan de lader hang, voordat hij helemaal leeg is? Met andere woorden; kan ik hem gewoon iedere keer dat ik gereden heb, een uur aan de lader hangen bijvoorbeeld?

Laatste vraag; toen ik net mn accu even aan de lader hing, hoorde ik gelijk een borrelend geluid uit de accu komen... Waarom begint de accu direct te borrelen?

Foto lader:
acculader.JPG


Alvast bedankt,

Ramon
 
Advertisement - register to remove this

de linker wijzer geeft aan wanneer de accu vol is , dan staat ie op 0 , hoe verder hij afwijkt naar rechts hoe slechter de accu is..

verder is dit niet een echt oud ding hoor , alleen hij gaat tot 6 ampere max als ik het zo zie.

kun je even een foto maken van de accu?

als het 1 is met dopjes moet je de dopjes eruit draaien tijdens het opladen , bij het opladen komen namelijk gassen vrij , en deze kunnen anders niet snel genoeg ontsnappen , het borrelen komt dus door de reactie op het laden , de ene accu doet het meer dan de andere. en waar de accu staat te laden zou ik ook niet gaan slijpen oid , door diezelfde gassen heb ik weleens een accu zien ontploffen door een vonkje van een slijptol..

dan dat je accu 4 ah is..

voor een electrisch waterpomp is een 7 ah accu mooier maar 4 ah gaat ook wel even mee
 
Bedankt voor de goede uitleg :)

Foto accu:

accu.JPG


Er zitten dus geen dopjes op de accu.

Als ik het goed begrijp, moet ik de accu gewoon in de lader hangen totdat de wijzer van de lader op 0 staat.
Kan het kwaad als ik de accu er 'per ongeluk' en uur(of meerdere) te lang in laat zitten? Kan ik em dus gewoon 's avonds aangooien, en 's ochtends weer dr af halen?

Laatste vraag. Wanneer ik een 7ah accu zou kopen, kan ik em zeker niet met deze lader opladen, aangezien ie maar tot 6ampere gaat?

Misschien veel simpele vragen, maar ik ben echt een noob op accu-gebied
 
dit is een 4 ampere accu , dit is een onderhoudsvrije , volgens mij van een honda sfx ..

ik weet niet hoe lang hij aan de lader kan , maar in principe tot ie op nul staat , het beste voel je even aan de accu , hij zal iets warm worden maar mag niet heet worden..
 
Hij is idd eigenlijk bedoeld voor een honda sfx/x8r-s. Jij gaat door voor de wasmachine :p

Wederom bedankt voor de antwoorden.

En is het slecht voor de levensduur van de accu als ik em aan de lader hang, wanneer de accu nog halfvol is?
 
welnee, immers je scooter laad m standaart ook altijd bij. Een accu of batterij kan je bijv gewoon 1000 keer opladen voordat ie rot is, dus de vaker jem laad de eerder ie rot is. Iig niet stuk te krijgen die dingen, heb ook vaak geladen btw met die lader, geen probleem, op tijd de stekker er uit :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top