Net nieuwe accu, maar alweer dood, hoe kan dat?

hebo-aeroxje

Proud member
Omdat mijn vorige accu een beetje dood was, en na opladen hij na 3 dagen alweer helemaal dood was, heb ik onlangs een nieuwe accu gekocht, wel een goeie, van Varta. Ding erin gezet en kon sinds tijden weer gewoon elektrisch starten enzo. Maar nu is ie dus weer helemaal dood. Dit vinnik dus erg vreemd, zeker omdat ik hem helemaal niet veel belast, start meestal al met de kickstarter enzo dus en heb ook geen vermogen slurpende onderdelen verder... Nou zat ik denken: Kan het soms zijn dat ie niet meer bij laadt... En als dat het geval is, waar moet ik dan kijken of dat het geval is, en of het te verhelpen is...

Thnx, greetz Arthur
 
Advertisement - register to remove this

accu opladen
aansluiten
starten
accu eraf halen maar wel gas open laten zodat het band rondjes draait

kijken of ie uitvalt, zet na paar seconde je licht aan etc

als ie uitvalt> dynamo

valt ie niet uit, maakt je startmotor misschien kortsluiting
 
Originally posted by Gijshouwen
ff checken of hij wel oplaadt.

Als ie niet meer oplaadt ligt het in ieder geval niet aan de accu dies net een fockin' week oud!

Heb ff me claxon eraf gehaald, eens ff kijken of daar geen stroom weglekt... Zaterdag tog ff flink stukkie toeren kijken offie bij laadt..

Greetz
 
Mijn dynamo is volgens mij ook niet meer in al te goede conditie, want al zolang ik mijn scooter heb is het eigenlijk zo dat als hij stationair loopt en ik doe het licht aan dat dit maar zwakjes brandt (is misschien wel normaal), maar de toeren gaan ook omlaag! Een enkele keer viel die zelfs bijna uit als ik stationair het licht aanzette.
En het duurt ook altijd een tijdje voordat mijn accu opgeladen is als ik ga rijden (15 min ofzo), terwijl ik hem met de huis-tuin-en keukenacculader binnen 5 min. opgeladen heb.
 
Originally posted by Joop4never
Mijn dynamo is volgens mij ook niet meer in al te goede conditie, want al zolang ik mijn scooter heb is het eigenlijk zo dat als hij stationair loopt en ik doe het licht aan dat dit maar zwakjes brandt (is misschien wel normaal), maar de toeren gaan ook omlaag! Een enkele keer viel die zelfs bijna uit als ik stationair het licht aanzette.
En het duurt ook altijd een tijdje voordat mijn accu opgeladen is als ik ga rijden (15 min ofzo), terwijl ik hem met de huis-tuin-en keukenacculader binnen 5 min. opgeladen heb.

Hoort zo...

5 minuten lijkt me wel heel erg snel, als je dan je accu al weer vol hebt. Duurt bij mij een hele nacht...
 
Back
Top