Nieuw Boete Overzicht van 2006

net gelaserd op een verlaten weg met 82, na correctie 79, heeft die agent me nog gematst 69, dus €152 boete:(. Gelukkig geen boete gehad voor geen gele stickers:D
 
Marcelox said:
net gelaserd op een verlaten weg met 82, na correctie 79, heeft die agent me nog gematst 69, dus €152 boete:(. Gelukkig geen boete gehad voor geen gele stickers:D

voor gele stickers (of oranje) kun je toch geen boete meer krijgen ???

de agent in kwestie moet aan de kenteken plaat kunnen zien of het brom/snor fiets is

geel = brom
blauw= snor

of doen ze nog steeds lullig over de uiterlijkverpestende gele/oranje stickers
 
User-Name said:
wat ene lulkoek... boetes verschillen niet per gemeente

En toch zit er een kern van waarheid in, ze hanteren hier in friesland soms echt andere bedragen voor de roller dan ik hier zo nu en dan voorbij zie komen.

Enne ik zag dit in de tabel staan:
Niet de vereiste verzekering afgesloten
€ 220,-

Is dat dit jaar zo teringduur geworden? Ik heb daar vorig jaar nog €65 voor betaald.
 
Remco. said:
Ownee? Wedje legge?

Graag... Alleen weet ik dat de wet zich onthoud van kansspelen dus ik zie het nut er niet van in... anders had ik namelijk graag je tigra willen hebben.

Aangezien het er toch niet van komt;

1. de helft van de boetes vallen onder de wet administratieve handhaving verkeersvoorschriften, a.k.a mulderwet, dit zijn standaard bedragen gekoppeld aan feitcodes. Het maakt dus kwa bedrag voor mulderfeiten geen ruk uit of in friesland door rij, of in limburg.

2. zwaardere overtredingen, die gaan via de officier van justitie, die zal bij de meeste gevallen een transactie aanbieden, hier zijn geen standaard bedragen voor, het staat de ovj vrij om te eisen wat hij wil, het bedrag hiervoor verschilt per persoon, omdat hierbij naar je verleden wordt gekeeken. Hier komen de verschillende bedragen vandaan.

Verschil in regio betreft alleen inbeslagname beleid.

Owja, tip voor de volgende keer: hang alleen de wijsneus uit als je zeker van je zaak bent...
 
Als iedereen hier gaat zeggen wat hij voor boete's betaald dan zul je zien dat het echt verschilt. In bijna elke gemeente hanteren ze andere boete prijzen. Officieel zou het het zelfde moeten zijn maar in de praktijk is dat echt niet.

Owja, tip voor de volgende keer: Doe niet alsof je de beste bent.
 
Zonder helm is 50€ boete right?

Waarom kreeg een klasgenoot een week geleden dan 40€?

En nee hij is niet onder de 16, 18 jaar oud, hoorde gewoon 50€ te krijgen.

Dus of de agenten er nou een potje van maken?

Ik weet in ieder geval zeker dat boetes soms gewoon verschillen. :)
 
Remco. said:
Zonder helm is 50€ boete right?

Waarom kreeg een klasgenoot een week geleden dan 40€?

En nee hij is niet onder de 16, 18 jaar oud, hoorde gewoon 50€ te krijgen.

Dus of de agenten er nou een potje van maken?

Ik weet in ieder geval zeker dat boetes soms gewoon verschillen. :)

Ik kreeg 65 euro boete. Daar heb je het al.
 
Klopt, boetes verschillen ook, maar dit is niet regio afhankelijk, mulderfeiten worden niet geregisteerd en is geen sprake van hogere boetes bij herhaling. Dit is wel het geval bij boetes die via de ovj gaan.

Die verschillen komen omdat die boete bedragen telkens veranderen.

rijden zonder helm:

per 1-1-06:

m R 536 a
geen goedgekeurde en goed passende/ deugdelijk bevestigde helm dragen
als bestuurder of passagier bromfiets

E50

bedragen voor mulderfeiten zijn landelijk vastgesteld en verschillen niet per regio.

@remco, de aankondingingen van beschikkingen kloppen neit altijd,(gele briefjes) omdat agenten vaak nog niet op de hoogte zijn van de nieuwe bedragen, je vriend zal bij de uiteindelijke beschikking 50 euro moeten betalen.

Let maar op; vraag hem anders maar eens naar de feitcode, bedragen staan vast en zijn o.a. op internet op te zoeken.

En maak ook eens gebruik van je rechtsgelijkheidsgevoel... Het zou toch ronduit belachelijk zijn als ik 2x zo'n hoge straf voor moord zou krijgen met de motivatie: " je was in drente, daar zijn de straffen 2x zo hoog".. .
 
Het was misschien wat arrogant, mijn excuses daarvoor dan.

Alleen vind ik het jammer dat mensen onzin aan het verspreiden zijn, omdat ze geen idee hebben waar ze het over hebben, zij worden daar opgewezen en willen alsnog niet luisteren en uitdagend gedrag vertonen zijn met "wedje leggen"...
 
Back
Top