Neon mag dat of niet

Dus Om een conclusie te trekken, je mag neon er onder hebbe, al1 als je gaat rijden moet het uit !?.

ik wil het ook, maar wil eerst wete in welke maat het wel of niet mag.
 
Idd het mag niet aan tijdens het rijden,maar sta je gewoon stil,en is de scooter uit en sta je bijv met vrienden te praten,mag het wel,of je moet echt een agent hebben die moeilijk doet :p
Heb het zelf ook onder mijn speedfight zitten,en heb de schakelaar netjes weggewerkt,dus als ik tijdens het rijden bijv me neon aan hebt,kan hem hem heel snel uitzetten *D
Maar je mag het wel op je auto of scooter hebben,als het idd niet aan staat tijdens het rijden,want dan raken mensen afgeleid <]

michael
 
waarom hangt reclame langs de weg met neon....



... omdat het opvalt. Waarom zou zoiets dan ineens niet opvallen....
 
Voor een keer:

OP de OPENBARE weg is neon NIET toegestaan.

je mag het vervoeren (de buisjes etc) maar alleen in niet werkende staat.
heel strikt genomen mag het nieteens aangesloten zijn!!!

stilstaand rijdend of geparkeerd maakt niet uit.
eigen terrein is OOK OPENBARE WEG indien het NIET is afgesloten door een hek/slagboom. (hier mag gewoon bekeurd worden voor elke overtreding die je maar kan verzinnen.)

Blauw = voor politie/speciale eenh./brandweer/ambu. etc. en dus erg strafbaar, mag wederom NIET aangesloten wezen. (led's buisjes lampjes stoboscoop etc. die wel aangesloten zijn worden gezien als poging tot immiteren van bijv. dienstvoertuigen)

dat ze hierop niet streng zijn is gewoon dikke masssel die we hebben.

rode neon achter mag je ook NIET voeren (waar is het keurmerk wat je verplicht moet hebben voor een achterlicht??).





infopolitie said:
de rijdende brommer met niet aangesloten neonverlichting nou eenmaal niet aan het VR.

Dus de rijdende bromfiets die ik meeneem naar een plaats van onderzoek krijgt van mij gewoon een goed onderbouwd pv en laat dat de hogere legerleiding in de vorm van het OM maar beslissen of zij dit onder het begrip verlichting vinden vallen.

Ik laat mij in ieder geval op straat niet in de mailing nemen door een blaag die met het verhaal komt dat e.e.a. niet is aangesloten/of niet werkt.

infopolitie said:
(bromfietsen mogen niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.6.51, 5.6.52, 5.6.57 en 5.6.58 is voorgeschreven of toegestaan.

Of de neonverlichting nu wel of niet is aangesloten doet m.i. niet terzake, dit puur om de discussie te voorkomen. Dus Neonverlichting in beslagnemen en pv opmaken voor overtreding van artikel 5.6.65 van het Vr.

infopolitie said:
Alle voertuigen die op of aan de openbare weg staan moeten aan de gestelde eisen voldoen. Dus van rijden hoeft niet per definitie sprake te zijn.

In mijn optiek kan ik om de overtreding te doen stoppen de verlichting wel ibn. Daarom is het een overtreding en geen gedraging.

Vwb het niet aangesloten zijn, daar zijn in het Haagsche al meerder uitspraken vanuit het OM over geweest, puur om te voorkomen dat er een spelletje gespeeld gaat worden over wel of niet werken etc.

De vraag wanneer is het voertuig voorzien van, ik denk dat e.e.a. in deze casus / vraag wel duidelijk is.




over het algemeen word er niet bekeurd wanneer het losgekoppeld is.
of niet aan te zetten is tijdens het rijden.



verder is hier al megaveel over geschreven....
 
Back
Top