need some help

cris

Bolletje Runner
hey,normaal val ik jullie altijd lastig met mijn scooterprobs.maar nu heb ik een veel erger probleem dan die kutscooter. mijn moeder is vandaag geopereerd voor longkanker. maar het was al te ver uitgezaaid en was te veel risico om de long te verwijderen. dus ze heeft nu waarschijnlijk nog een jaar ongeveer te leven. Iemand tips hoe ik hier het beste mee kan omgaan want nu kan ik alleen maar heel de dag huilen,en dat schiet ook niet echt op eigenlijk.
 
Advertisement - register to remove this

heel veel erover praten met wie dan ook.
mijn moeder is een aantal jaar terug ook overleden aan kanker, en ik weet hoe het voelt.
stop het iig NIET weg, is het slechtste wat je kan doen, ik kan je garanderen dat je daar later last van krijgt.
veel huilen helpt, grijp iig NIET naar drugs of iets in die richting.
drugsgebruik bij depresiviteit is enorm gevaarlijk.
suc6 kerel.
peace
 
Ten eerste:

Nog heel veel genieten, van de tijd, dat je nog bij je moeder in de buurt bent! Hopelijk geneest ze, maar daar kan je niet van uitgaan. Praat er ook met je moeder + familie/gezin over...... Je broers of zussen?? en je pa, hebben het net zo moeilijk, of nog veel moeilijker dan jij.....
 
huilen doet me idd wel goed(vooral samen met mijn vader of mijn broer),is toch weer ff een opluchting.verder kan ik niet veel anders dan me er gewoon bij neerleggen en er gewoon het beste van zien te maken. het is toch gebeurd en het is toch zo, ik kan het toch niet veranderen.maar veel praten helpt ook wle merk ik(ben normaal best gesloten zeg maar dus praat niet snel over mijn problemen)maar het is toch wle een fijn gevoel om ook hier bv erover te praten. ben ook iedereen zeer dankbaar merk ik die er voor me is(en dat zijn eigenlijk iedereen wel waar ik het aan vertel gelukkig)
 
Echt waar jongen sterkte, kweet echt wat je meemaakt. Ik zou zeggen, doe rustig aan, probeer alles gewoon te vertellen tegen mensen waarvan je weet dat ze het begrijpen. En probeer gewoon de beste tijd nog met je moeder door te brengen, voor haar zelf zal het ook enorm moeilijk zijn, en ik denk dat jij een enorm steunpunt voor haar bent. Maar zoals hierboven al werd gezegd, ga niet aan drugs of alcohol of wat dan ook. Blijf van die rotzooi af, en probeer het op te lossen met praten. Als je er echt niet uitkomt met praten tegenover vrienden of familie, kan je met dit soort gevallen ook bij een Maatschappelijk werker, of vertrouwenarts terecht.
Iig, heel veel sterkte kerel..
 
Ten eerste heel veel sterkte, de komende tijd zal niet gemakkelijk zijn maar probeer nog zoveel mogelijk met je ma om te gaan en leuke dingen te doen. De moeder van mijn vriendin is paar jaar terug overleden en het is echt zwaar klote dat dat soort dingen moeten gebeuren.. Praat er zoveel mogelijk over met je vrienden en familie, als je het echt niet meer ziet zitten neem dan gewoon zonder aarzelen profi hulp van een counselor of psychiater of zo..

Sterkte...

Erik
 
Dude , Je kent het wel dat mensen zeggen van : ik weet wat je voelt ed..

Maar ik weet het echt , mijn moeder is op 5 maart dit jaar overleden aan de gevolgen van longkanker en het is gewoon erg moeilijk te begrijpen.

Maak zo veel mogelijk tijd voor dr vrij , en schaam je niet om emotioneel tegen haar te zijn , zeg/doe het gewoon!!

Je krijgt echt spijt , dat merk ik nu...
Ik had ook zoveel nog willen zeggen , maar op een dag...als je het niet verwacht kan het niet meer.
En dan is het echt heel moeilijk :'(


Doe gewoon alles voor dr , ga geen ruzie zoeken oid , en praat veel met dr..


-Robert
 
Heb het er met goede vrienden over. Heb veel voor je ma over, doe nog leuke dingen samen met je gezin. Ga vooral geen gekke dingen doen, zoals drugs enzo, want dat vind je moeder zeker niet goed en zal ze ook zeker niet willen. Zorg dat je veel met je gezin samen bent en heb veel voor elkaar over.

Veel sterkte gewenst!

Ronnie
 
niet weg stoppen goed praten erover met mensen die je ken vertrouwen en je op je gemak voelt je vriendin of familie
maar niet wegstoppen want op gegeven moment barst de bom op een negatieve wijze omdat je alles heb opgekropt (ken het weten)
enjah wat je moet doen is veel lol maken met je moeder en er heel erg voor der zijn nu ze het moeilijk heb
 
idd erg fucked up! ik wens je veel sterkte jongen.
mischien een tip huil niet teveel bij je moeder (wel met), dit kan een indruk geven dat ze al is overleden.
maak dit jaar een top jaar voor der!
laat zien dat ze de beste moeder is van alle moeders!

ik leef met je mee jongen!
 
Maak dit jaar gewoon een van haar beste jaren. Doe veel samen ga leuke dingen doen. Ga ergens heen waar ze zich goed voelt desnoods een lange vakantie. Zorg dat ze gelukkig is.
Verzwijg ook niks voor dr. Als je iets denkt zeg het haar meteen. Zeg je het niet, dan krijg je er later spijt van dat je het wel had willen zeggen.

Voor de rest echt heel veel sterkte.
:henko:
 
gaat vandaag al een stukje beter met me,ben ff gaan trainen enzo dat is wel fijn eigenlijk om ff wat afleiding te hebben. ben vanmorgen ook nog ff bij mijn moeder geweest en ze blijft er gelukkig zelf ook wle rustig onder,ze begint het ook een beetje te accepteren zoals het is,zoals wij allemaal eigenlijk wel(hoe moeilijk het ook is). en zal zeker ook nog wel veel dingen tegen haar willen zeggen en dat zal ik ook wel doen,maar ze weet het eigenlijk toch allemaal al wel(dat ik echt trots ben om zo'n moeder te hebben enz). verder kijk ik er nu maar naar uit dat ze weer terug thuis is,en dat we dan maar een leuke tijd moeten gaan proberen te hebben. verder doet het me ook erg goed om jullie reacties te lezen,dus post gerust door ben jullie er echt dankbaar voor. en als mijn scootje weer vliegt horen jullie het ook wel :p maar jah vind het nu een beetje gevaarlijk om erop te rijden anngezien ik er niet helemaal bij ben met me hoofd.
 
Zoals al veel gezegd is: Sterkte ermee.

En ga inderdaad veel leuke dingen doen met het gezin. TIP: leg het vast op video/foto voor jezelf.

Ben ook echt benieuwd naar jou scootie8)
 
het is dnek zo,dat het gisteren ff een klap voor me was,heb gisteren ook echt heel veel gehuild,vandaag ook wle veel maar toch al een stuk minder. denk dat het gewoon tijd kost om je erover te zetten.maar merk wel dat praten erg veel helpt om erover te komen. voor hubo,kijk bij scooterbase naar bolletje runner,daar staat mijn vliegtuigje:) .
 
Erg veel sterkte, een goede vriend van me had precies hetzelfde als wat jij nu beschrijft, zijn moeder had dan borstkanker, en had ook nog 1 jaar te leven. Zij is toen aan een chemokuur begonnen, maar omdat dit zo zwaar was, en de levensduur niet heel erg kon verlengen, is ze ermee gestopt. Zijn wereld stortte helemaal in toen hij het hoorde, maar dit werd langzaam aan beter. Door veel te praten, met familie, maar ook heel belangrijk vrienden, heeft hij de tijd met zn moeder heel goed kunnen doorbrengen.

Door dingen te gaan doen, met bijvoorbeeld je pa, ma, en broer, die je eigenlijk zou willen doen in de toekomst, zal later het verlies ook minder zwaar worden, of, anders gezegd: beter verwerkbaar.

Nogmaals: heel veel sterkte, en maak er nog het beste van!!!
 
hey people,ik geloof het zelf nog maar amper. maar mijn moeder wordt waarschijnlijk woensdag opnieuw geopereerd. de artsen hebben na de operatie nog overleg gedaan en nog een paar testjes met materiaal(weefsel van de lymphen,enz)gedaan. en het bleek dus dat de klieren waren opgezet en tegen de slokdarm aan drukten daardoor dachten ze dat dit ook besmet was(ze wilden geen risico nemen dat ze iets verkeerds eruit zouden). maar bleek dus niet zo te zijn het is alleen de long die besmet is met het gezwel. nu maar hopen dat woensdag alles goed gaat en hopelijk komt mijn mammie dan weer terug. damn voel me echt raar:,blij/verdrietig/kwaad. vind het wel vaag dat ze het de eerste keer niet uit hebben gehaald maar jah zullen de artsen wel niet voor niks hebben gedaan.ze hebben er meer verstand van als mij tenslotte.
 
ik hoop dat t goed gaat,

mijn moeder is helaas 4 jaar geleden overleden, plotseling maar tog wisten we wel ergens dat ze niet oud zou worden, wat zij allemaal heb gehad :S:S
 
Back
Top