Most Wanted Sprinters: MHR Area

Status
Not open for further replies.

Dennis.

Retired
Dit Project gaat over een Aprilia Area51 SBK uit 2002.
Motorblok uit 1998(Ex-Heineken SR Carters)

Eerst ff over mezelf, ik ben Dennis, 18 jaar, toen ik 16 was heb ik eerst op een Neo's gereden, maar dat verveelde en ik kocht een Aprilia Area51SBK. Hij was toen zo:

area51sbk1ug9.jpg


Ik heb toen een week zo rond gereden, en toen de uitlaat maar zwart gespoten. De snelheid vond ik te sloom, dus ik kocht ik het volgende:

Malossi MHR50
Malossi MHR Team 2004 uitlaat
MHR2000 vario
MHR Deltaclutch
MHR 19mm carb

Met dit al resultaat:

area517fy7.jpg


Toen heb ik een hele tijd daarmee rond gereden en ben toen naar Lelystad 2005 meeting geweest, waar ik [5th] Patrick leerde kennen, die me later vertelde dat hij zijn Carters ging verkopen, die waren door Henk Slinger getuned en dat leek me wel wat, dus heb ik die inclusief Malossi MHR RHQ Pen 12 Krukas overgenomen. Het Blok:

heinekenblokxx6.jpg


Ik ben het blok niet meteen gaan gebruiken en bleef nog ff zo rijden met me huidige Area51 blok.

Toen tussendoor nog 2 Braking remschijven besteld, maar voor paste die niet dus een doorverkocht en de ander ging achter:

1111166hg0.jpg


Toen heb ik op 22 oktober 2005 een eenzijdig ongeluk gehad in Diemen, met 75km/h 3 x over de kop, gelukkig waren me vrienden in de buurt die de ambulance hadden gebeld, 2 dagen AMC, en een verlamde linkerhand en een zware hersenschudding en me scooter.....

die stond op het politiebureau, omdat mevrouw agent dacht dat er minimaal 80cc onder zat, 2 weken later, is een vriend van me de scooter wezen ophalen, en toen die eenmaal weer thuis stond, heb ik hem meteen uit elkaar gehaald:

1151595na9.jpg


1151597fa7.jpg


Conclusie:

- Mono Arm Krom
- Frame achterkant Krom
- Subframe krom(onderste deel)
- Kappen allemaal heel(hier en daar een krasje)
- Motorblok reed gewoon nog :p

Toen op internet gekeken voor een bedrijf dat frame's kon richten, maar [5th] Patrick belde toen en zei dat hij nog wel een mono-arm en subframe kon regelen, toen ook maar gevraagd om een frame en dat had hij ook wel, dus toen de spullen opgehaald en toen meteen van een goed laagje voorzien:

area51p12yk4.jpg


Daarna vond ik het een goed idee, er een projectscooter van te maken, ik had de ex-heineken SR Carters ten slotte nog liggen en dat werd dus een mooie start. Dus ik begon met sparen voor de volgende setup:

Cilinder Malossi MHR Speed 7t
Uitlaat Malossi MHR Team 2004
krukas Malossi MHR RHQ Pen 12 80mm
lagers Malossi MHR Race(C4)
Carburateur Keihin PWK D-slide 28mm
Onsteking Malossi MHR Digitronic
Spruitstuk Malossi MHR Viton Recht
Membraam Malossi MHR VL14
Filter Malossi MHR E13
Koppeling Malossi MHR Deltaclutch
Kopp.Huis Malossi MHR Wingbell
Variateur Malossi MHR2005
V-snaar Malossi MHR X-Belt
Poulies Malossi MHR Overrange
vertanding Malossi MHR 13/44
vert. deksel Top Performances

Rond Kerst heb ik toen nog een Kundo Paddockstand overgekocht van [5th] Tom K:

kundo_paddock_000.JPG


Toen kwam in Januari de nieuwe Speed 2006 7-Poorter dus die kwam binnen:

MHr_speed_7t.JPG


In maart heeft [5th]Patrick me cilinder erop gezet voor me en nog wat dingen aangepast en verbeterd voor de 7-poorter, dus toen even een foto gemaakt met de Malossi MHR Team 2004 uitlaat eronder:

blokje_half_in_elkaar.JPG


Toen de MHR binnenwoppert besteld:

Rotort.JPG


ook nog me VL14, die ik al had erop gezet en toen totaalplaatje:

blok1.JPG



blok2.JPG



blok3.JPG


Toen ben ik naar Jos Dijkman Geweest en daar heb ik gehaald:

- Malossi MHR Overrange 2005 set
- Killswitch
- Benzineslangen
- Benzinefilter
- A747 Olie

Met de MHR Deltaclutch en MHR Wingbell erbij heb je dit:

alles_pullle.JPG


Nu ik Bijna alle spullen heb, ben ik begonnen met het opbouwen van me scooter, foto's zeggen genoeg:

scootert1.JPG



scootert2.JPG


Ook wilde ik zo langzamerhand beginnen met het uiterlijk, maar ik begin rustig aan, dus ik ben begonnen met het halen van polyester:

polyestert1.JPG


Juist ja...

- 2kg plamuur
- 1,5 liter Hars
- 100ml verharder
- 2m2 polyestermat
- 2m2 kerperweefsel(sterke polyestermat)

Maar dat was niet alleen voor mij, maar ook voor me neef Stephan(Evolution Powered DNA)

Dus we zijn begonnen en nu zijn we zover:

underseatje1.JPG


Maar het ziet nog niet uit, maar dit was alleen even licht geschuurd en even erop gezet:

underseatje2.JPG


Voorlopig is dit hem even zo, ik ben nu bezig met het verder opbouwen van de rest van de kappen en dergelijke.

Ook heb ik de volgende spullen besteld:

- Malossi MHR 13/44 Vertanding
- Top performances vertandingsdeksel
- XSH 60mm Kelkje
- Castrol Filterolie
- Stage6 Toeren+Temperatuurteller
- Vertandingsolie
- Benzinekraantje
- NGK Bougiekabel
- Domino Snelgas

Als dat allemaal binnen is, is me Scooterblok in feite klaar om gestart te worden, maar dan moet ik alles nog afstellen.


1ste Update


Er is weer wat binnengekomen van XSH-Parts;

Superslurper:

Projectfoto_001_verkleind.JPG


Juist, een Stage6 Keihin Replica, hij wordt nog gepolijst dus maakt niks uit, samen met nieuwe rechte viton spruitstuk, wig en VL14:

Projectfoto_002_verkleind.JPG


NGK 10 EGV:

Projectfoto_004_verkleind.JPG


Malossi MHR E13 Filter:

Projectfoto_005_verkleind.JPG


Nos Schakelaar voor me waterpomp:

Projectfoto_006_verkleind.JPG


Reich Waterpomp:

Projectfoto_007_verkleind.JPG


Ik had ook een 60mm Kelk Besteld, maar die had Marco van Weerd nog niet af, dus die wordt nageleverd.


2de Update


Scooter grotendeels in elkaar gezet, en Koplamp wit gespoten;

Projectfoto_800_verkleind.JPG



Projectfoto_801_verkleind.JPG



Projectfoto_802_verkleind.JPG


Zoals je ziet, ook nog een Motorkit achterspatbordje erop gezet en dan is het nog wachten op de onderdelen die besteld zijn.


3de Update


Het is echt veels te warm, maar ik kon het niet laten even de sauna in te lopen en aan me scooter te gaan werken, dus ff de carburateur erop gezet met E13 filter en me killswitch netjes weggewerkt in me stuur, aangezien in me originele stuur houdt, ik vind een race stuur niet mooi op een Area51, foto's:

projectfoto803fb8.jpg



projectfoto805bj9.jpg



projectfoto806cq0.jpg



Wel netjes vind ik zelf, de underseat is nog niet zoals ik hem wil, dus die zit er nog niet op, Nog even geduld!


4de Update


Bestelling van Euroscooters is binnen:p

Even uitgepakt, dit zat erin:

Stage6 Halfpoulie en witte handvatten zijn niet voor mij, voor me neef(Evolution Powered DNA)

De Rest van de Onderdelen:

- Malossi 13/44 Vertanding
- TOP Nardo Deksel
- Vertandingsolie
- Stage6 Temp/toerenteller
- Domino Snelgas
- NGK Race Bougiekabel
- Sproeierkit
- Castrol Filterolie

Goed, foto:

afbeelding106uu4.jpg


Morgen, ga ik proberen alles erop te zetten, dan weer een Update,

Daarbij wordt ik helemaal Lijp van XSH-Parts, ik heb bij hun al 7 weken geleden een bestelling gedaan, waar onder andere 2 Kelkjes bij zaten, deze zijn nog steeds niet binnen, terwijl die Maaahcooo zegt dat ze onderweg zijn, goede service!! :X


Update 5


Inmiddels is me kelkje van XSH nog steeds niet binnen, maar ondanks dat heb ik niet stil gezeten, inmiddels is de vertanding geperst en is samen met de Top Nardo in het blok gezet:

Projectfoto_812_2.JPG


Meteen de overrange erop gezet met koppeling en koppelingshuis, uiteraard alles MHR.

Ook heb ik een Karttank in me buddy gebouwd, omdat de originele veels te zwaar en te groot is(11,5 liter inhoud) Karttank is 3,5 liter:

Projectfoto_808_2.JPG



Projectfoto_813_2.JPG



Ook me Reich electrische waterpomp erop gezet:

Projectfoto_815_2.JPG


1 September ging me OV-kaart in, en ik was vrij dus ik was naar van der Kruijs gegaan om nog wat leuke spullen te halen:

Top Performances carterkap + Stage6 SSP kickstartpedaal:

Projectfoto_817_2.JPG


Ook heb ik nog een Crosshelm aangeschaft, maar daar heb ik geen foto van, en ook nog een micrometer, die me binnenkop tapdraad heeft gesloopt, alhier me binnenkop:

Projectfoto_816_2_000.JPG


Tapdraad is naar de malle, zie je niet goed op de foto, maar de bougie gaat er niet meer in!!!:( [5th]Wouter gaat met een Hailycoil het proberen te maken, maar het is niet zeker of dit lukt...

Verder wil ik Jordy(Furious Beta) en Patrick (motoGP Streetmagic) bedanken voor de hulp met opbouwen!! Bedankt jongens :W

Greetz

Dennis

Reacties Graag :D:D:D

Tot Update 6;)

----------------------------------------------------------------------

UPDATE 6

11 November 2006

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn projectpage heb ge-update, maar bij deze dus. Me Binnenkop is Gefixt, Ramon-Raymen- heeft dit gedaan dmv een bougie via de andere kant erin te draaien en het schroefdraad te herstellen, nog bedankt.

Met hulp van Ramon –Raymen- is de Area inmiddels rijdend en knalt superhard!! Genoeg gepraat, Foto’s:

Ramon Helpt met het opbouwen van de Area:
project1ta7.jpg


Ik had voor de voorkant in elkaar gezet:

project2sb2.jpg


----------------------------------------------------------------------

Ik ben totaal geen fan van sportstuurtjes en dergelijke, en op een area51 al helemaal niet,
dus heb ik besloten om met een standaard stuur te blijven rijden, Killswitch mooi erin weggewerkt en een stukje kap weggehaald zodat de Domino snelgasset ook goed zit:

project3ig3.jpg


Zoals je kan zien ook nog een Stage toeren/temperatuurmeter erop gezet.

----------------------------------------------------------------------

Nu het motorische deel, me blok was met Ramon mee, konden alle Chicks erop kwijlen:p, me Setup is niet veel veranderd;

setupfe3.jpg


Foto's van de meeste delen, beginnend met de 28mm Keihin Carburateur:

project4sd2.jpg


De Malossi MHR Team 2005:

project5qh8.jpg


De Binnenrotor ontsteking en de nieuwe vloeistofpomp die ik van -Raymen- heb:

project6py9.jpg


De Krachtbron, de 7-Poorter:

project7kg0.jpg


----------------------------------------------------------------------

Daarbij was ik altijd te spreken over de manier waarop [5th]Patrick zijn Buddy had ingericht, dat moest ik dus ook:

project8iu0.jpg


Het schakelaartje rechtsboven is voor de waterpomp, de CDI hangt netjes recht, door de op maat gezaagde busjes:p

----------------------------------------------------------------------

Ten slotte, na een middagje bezig te zijn geweest, heeft -Raymen- de Area aangekickt, toen stond de Area er zo bij:

project9ta2.jpg


Zoals je ziet zit me underseat er nog niet op, omdat deze nog niet af is, ik heb hier mooie plannen mee, dus nog even geduld.

De volgende dingen gaan nog gebeuren van de winter:

- Velgranden afdraaien
- Kappen spuiten(weet nog niet welke kleur)
- 60mm Kelk afdraaien en polijsten(door [5th Patrick]
- Stalen geperste remleidingen aanschaffen
- Nieuwe Banden (voor nieuwe seizoen)
- MHR vertandingsdeksel aanschaffen

Reacties Graag:W

Volgend seizoen ben ik ook te vinden in de SBO Sprintcompetitie met het toepasselijke Startnummer 51!!:W
----------------------------------------------------------------------

Update(je) 7

14/11/2006

Even een kleine update tussendoor, ik heb net me Carburateur terug van [5th]Patrick, hij had de kelk erop gezet, afgedraaid en gepolijst, echt supernetjes!!
Thnx Patie:W

project10ci5.jpg

----------------------------------------------------------------------
Update(tje) 8

Om tijdens de SBO Sprints een beetje lekkere grip te hebben, heb ik nieuwe Slofjes gekocht voor me Area51. De keuze is uiteindelijk Bridgestone ML50 geworden.

Voorvelg met ML50 130/60/13:

afbeelding008dc2.jpg


Achtervelg met ML50 140/60/13:

afbeelding009cu5.jpg


Ook nog mooie Malossi HTrolletjes gehad van me persoonlijke dealer Ramon, Thnx!

afbeeldingma3.jpg



Update 9

Het is alweer een tijdje terug dat ik wat van me heb laten horen, maar met de tijd zijn er weer wat dingen gedaan, en zo nu dus update 9!

Allereerst natuurlijk me projectnaam, zoals je kan zien zit ik sinds enige tijd bij Most Wanted Sprinters (www.mostwantedsprinters.nl) !!

Vorige week zaterdag, 10 maart, ben ik samen met Jordy op de testbank geweest bij Lucas en Rolf Easyriders!

TesbankER11032klein.JPG


Bij binnekomst ben ik als eerste op de bank gegaan en kwam binnen met 19,4 PK:

binnenkomstklein.JPG


Uiteindelijk heb ik met de Team2005 uitlaat een maximaal vermogen van 20,0 Uncorrected neergezet, daarna hebben we een XSH 2.0 Wig, Easyriders Ophoogplaat en de C21 van Jordy eronder gehangen...

..uiteindelijk heb ik een score van 22,2 PK uncorrected neergezet!:W

uncorrklein.JPG


Gecorrigeerd SAE krijg je dan 20,6 PK SAE:

saeklein.JPG


Verder is er ook aan het uiterlijk gewerkt, zie hier de MWS Customs Underseat, volledig handgemaakt!

underseatklein.JPG


De Underseat blijft een Unicum, een eenmalige oplage en wordt uiteraard nog van een mooi laagje lak voorzien:*

Ook nog een kiesler achterspatbord aangeschaft, die ook nog een laagje krijgt:)

kieslerspatbordklein.JPG


Binnekort gaan er nog wat dingen veranderen, de volgende update zal rond de eerste SBO in Meppel zijn...blijf hem in de gaten houden tot die tijd!

Update 10

Met Meppel achter de rug, vind ik het wel weer tijd voor een update! :)
Ik heb zeker niet stilgezeten en er is de laatste tijd veel gebeurd met me Area:p

2 weken voor Meppel de hele Area uit elkaar gehaald om hem vervolgens volledig te veranderen, en ervoor te zorgen dat de nodige kilootjes eraf zijn..Na het strippen de nieuwe onderdelen erop gezet:

- SR Voorvork
- NRG Velgen
- HGS Adapter en vulbussen
- Galfer 4 Zuiger Remklauw en 220mm Zwevende Schijf

Foto's:

area2.jpg


en met kappen:

area1.jpg


Zoals je ziet is de Koplamp verwijderd, deze weegt veels te veel en het was essentieel voor het verlagen van de Voorvork..Achter de gaten van de koplamp komt nog racegaas..

Even een Close-up van de Voorvelgen (ook van Jordy's Beta en Kees' NRG)

areabetanrg1.jpg


areabetanrg2.jpg


Dit alles is mede mogelijk gemaakt door -HGS- Huib ..en.. de Most Wanted Sprinters Crew Jordy en Stefan!

mwsbeunhazen.jpg


Ik heb nog wat foto's gevonden op het forum:

runner_area.JPG


ik_vs_bjorn.JPG


jordy_ik.JPG


zip_me.JPG


Oi Denna:W

mvg Dennis:W


Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

- Ramon -Raymen-
- Patie [5th] Patrick
- Jordy Carbonized NX Beta
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

leuk ding! zo'n standaard kappen vind k eigenlijk ook wel iets hebben.. Maarja, zwart-rood he:W
 
Tip: Koop alvast maar eens extra radje :p
Area's koelen te erg gewoon,

Voor de rest wordt het wel wat denks
 
Netjes netjes, maar die "nos" schakelaar die moet je toch vast houden dus is hij toch niet echt geschikt voor een waterpomp?
 
Iedereen Bedankt voor de Reacties :D

@[5th]Patrick: Komt goed...we moeten je ex-blok eer aan doen he;)

@Uberarea: Ben er mee bezig, er was iemand die dat ook tegen me zei :)

@Streetmagic4: Nos Schakelaar werkt prima
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top