morse code begrenzer aan en uit te zetten wanneer moter draait?

-Peoples-

Well-Known Member
Ik heb dus een morse-code begrenzer op mijn runner zitten. Maar ik dacht dat hij gewoon onder het rijden aan en uit te zetten was.


Ik krijg dit alleen niet voor elkaar. Het enige dat ie doet is uit gaan wanneer ik de code inhevel wanneer de moter nog niet draait.
 
Advertisement - register to remove this

um ja moet je schakelaartje er tussen zetten ofzo. Normaal zet je hem aan(de begrenser uit dus) door je morsencode, en zodra je kontact uit gaat, gaat de begrenser weer aan.

Kheb verder geen ervaring hoe dit zit aangesloten ofzo dus ik weet ook niet hoe de draden lopen etc..

edit: Waarom zou je eigenlijk in godsnaam een extra schakelaartje ofzo erop willen hebben, gaat het nut van een code begrenser weer weg:p
 
De begrenzer staan aan van als je je contact aanzet. Je kan deze dan uit zetten door je code in te geven via de remhevels en je kan deze ook weer aanzetten door de code in te geven of het contact uit en aan te zetten.

De zwarte draad komt aan de massa.
De groene aan de signaaldraad van je CDI.
De blauwe aan de draad van je remhevel(s).
De witte aan de pluspool van het contact.
 
Waarom zou je dat willen eigenlijk? Voor een rollerbank oid moet je toch altijd ff wachten, en je kan sowieso wel ff je motor uitzetten uit domheid ('Ik dacht dat ik nog even moest wachten') ofzo...
En als je het toch wilt, kun je niet onder het rijden je contact aan en uit zetten (zoals franky zei) dan blijft je motor toch wel draaien en misschien werkt dat ook wel. Zou je even moeten testen dan.
 
Ja ik weet dat in 99 van de 100 gevallen je de moter uit moet zetten voor de rollerbank. Maar er is me ook wel eens nadrukkelijk verteld de moter NIET uit te zetten. De agenten zijn natuurlijk niet allemaal dom he.

En Aidix... Ik weet dat jij zegt dat het mogelijk moet zijn, maar het lukt echt niet...en ik zou nie weten wat ik fout gedaan zou moeten hebben.
 
En als de motor nou niet loopt, lukt het je dan wel om hem weer aan te schakelen? Je kan er weinig fout aan doen, gewoon de code intikken en hij gaat uit. Doe je de code dan nogmaals dan gaat hij weer aan (zie ledje).


Ik heb de begrenzer nu gewoon op de grootlicht-schakelaar gezet. Da's pas makkelijk :) Grootlicht aan = begrenzer uit. (natuurlijk grootlicht wel ff gesloopt...)
 
Maar je kan toch gewoon zoals al vaker gezegd is ff snel je contact uit een aan draaien tijdens het rijden. Dan blijft de moter gewoon draaien en merken je grote vrienden er niks van. Of het goed is voor je moter weet ik niet, maar om dat heel af en toe eens te doen kan het vast geen kwaad.
 
Alleen dan moet je 'overduidelijk' ergens met je hand naartoe.

Ik wil een begrenzer ontwikkelen (op papier werkt het) die met een druk op de elec. start aan gaat als je aan het rijden bent, en zowiezo aan gaat als het contact uit is geweest. Dan hoef je je handen niet meer te verplaatsen, en ze kunnen ale knoppen proberen maar ze krijgen hem toch niet uit...

De enige manier om hem uit te krijgen is het contact aan te zetten terwijl je de rem inknijpt. Is hij aan dan brandt er een led op je dashboard. Lijkt mij ideaal.
 
Back
Top