MHR Pijpen

Status
Not open for further replies.

Alexander

ik moet nodig weer eens
Nog meer pics

Na een fikse discussie met ridderruud de volgende conclusie.


MHR 70

mhrschuin.jpg


------------------------------------------------------------------------------

MHR TEAM 70 (waarschijnlijk oud model ophanging)

mhrspeedpijpminarelli.jpg


09.jpg


------------------------------------------------------------------------------

MHR TEAM 70 (nieuw model)

1039358805FF-rechts.JPG

Copyright johnB

------------------------------------------------------------------------------

Bij de beide teampijpen is het expansie gedeelte naar ons idee hetzelfde. Zoals we het kunnen hebben zien op de diverse foto's is alleen de demperophanging veranderd.

Greetz :!
 
Advertisement - register to remove this

200.0188artmaxi.JPG


Wat mij opvalt is dat de snellere pijpen meestal een kronkel hebben aan het begin.. voor minarelli dan he ... kijk naar mhr team , VTM , Metra kit pro race , Fabrizi evolutione ...

we verwachten dat het met lengte winning te maken heeft en dus daarom dat de hebo racing II langer is en geen kronkel heeft ....

Tevens staaft dit weer mijn theorie dat de racers laagtoeriger gehouden worden om vermogen en koppel te winnen ipv vermogen alleen ....

Kortere uitlaten geven minder vermogen en ik durf bijna te zeggen dat de lengte van de minarelli uitlaten met kronkel gelijk is aan de pia uitlaten zonder kronkel met een normale bocht.. heeft iemand dit wel eens opgemeten?
 
De VTM pijp voor minarelli heeft toch ook zo'n kronkel in de bocht?

De Piaggio versie heeft dit niet, en toch zijn het in principe dezelfde pijpen qua afmetingen....

Je moet gewoon kijken naar de diameter bij een bepaalde lengte, dan kun je zien hoedanig de bocht divergeert. Op het oog kom je vaak bedrogen uit, zoals ik toen ik voor het eerst een plaatje zag van de minarelli-VTM.
 
sjeeej....joël leeft ook nog.....:D

wat mij opvalt, is dat niet alle minarelli pijpjes een "kronkel" hebben....

kijk maar eens naar die foto, van de rode Aerox en het plaatje van de MHR TEAM 70 (waarschijnlijk oud model ophanging).

dat is toch op zijn minst een beetje vreemd, toch?
 
Die kronkel is volgens mij alleen om nog een beetje grondspeling over te houden. Verder is het ook handig dat door de kronkel de uitlaat niet achter het wiel uit steekt, omdat dat in sommige raceklassen niet is toegestaan.
 
Originally posted by Sander
sjeeej....joël leeft ook nog.....:D

wat mij opvalt, is dat niet alle minarelli pijpjes een "kronkel" hebben....

kijk maar eens naar die foto, van de rode Aerox en het plaatje van de MHR TEAM 70 (waarschijnlijk oud model ophanging).

dat is toch op zijn minst een beetje vreemd, toch?

Die rode aerox heeft wel een kronkel kijk maar eens goed en wat mij opvalt en dat heb ik bijna een jaar geleden ook al gevraagd ... die MHR speedpijp voor minarelli die kent niemand en die heeft geen kronkel

....
mhrspeedpijpminarelli.jpg


.. dat het inderdaad is om lengte te winnen klopt ... inderdaad joel die VTM heeft het ook .. volgens tino maakt het niet uit of een pijp een kronkel heeft in vermogen .. kijk maar naar Crossmotoren die hebben allerlei bochten en die presteren ook .. of het moet kopplewinst betekenen.... maar goed het lijkt me duidelijk dat het is om de uitlaat niet voorbij het achterwiel te laten komen ... en ja ik zal eens gaan meten met die divergerende ratio's dan wordt meer duidelijk maar goed het valt in ieder geval op dat er meer pijpen zijn die het dus hebben....
 
hmmmz..

volgens mij is die onder de aerox er wel 1, zonder kronkel...alleen er zit geen veertje bij de demperophanging, dus het kan gewoon niet dezelfde uitlaat zijn, terwijl hij er naar mijn mening wel bijna gelijkwaardig uitziet....


09.jpg

mhrspeedpijpminarelli.jpg


het LIJKT dus op het eerste gezicht, de zelfde uitlaat. Maar, waarom zit dus in de ene uitlaat wel een "bocht" en in de andere niet??

Tino heeft dat toendertijd getest, en het heeft dus totaal geen invloed op het vermogen (toch??)

zal het dan alleen om de lengte gaan? dus dat de uitlaat Niet langer word, dan de scooter zelf??

Ik blijf het een raar iets vinden..

Sander
 
Tino heeft idd gezegd dat een kronkel in de bocht bij mina niet in vermogen scheelt. Ik meen mij ook te herinneren dat hij gezegd heeft dat hij de VTM bocht ook een hele andere vorm had kunnen geven (recht oid.) kan je dit bevestigen Rudi?

Kortere uitlaten geven minder vermogen en ik durf bijna te zeggen dat de lengte van de minarelli uitlaten met kronkel gelijk is aan de pia uitlaten zonder kronkel met een normale bocht.. heeft iemand dit wel eens opgemeten?


Dat ben ik met je eens. Een normale bocht zou inprincipe korter moeten zijn dan een ''kronkel'' bocht. Echter is het zo dat de bocht bij pia-pijpen nog een stuk doorloopt (t is zegmaar een halve cirkel, zie pic). dus denk ik dat de bochten idd ongeveer evenlang zullen zijn.

team2000.JPG
 
vorm maakt gewoon geen hol uit, lengte wel voor zover ik weet.

kronkel is een hulpmiddel om extra lengte te winnen zonder grond te raken of de uitlaat 10cm voorbij achterwiel te laten uitsteken.
 
Ufo said:
vorm maakt gewoon geen hol uit, lengte wel voor zover ik weet.

kronkel is een hulpmiddel om extra lengte te winnen zonder grond te raken of de uitlaat 10cm voorbij achterwiel te laten uitsteken.

C21 is korter dan C16, tog geeft de C21 meer vermogen, dan klopt jou theorie van langer meer vermogen al niet meer
 
Scarrie said:
C21 is korter dan C16, tog geeft de C21 meer vermogen, dan klopt jou theorie van langer meer vermogen al niet meer

Verschilt per setup...

Plus dit is een ouwe Koeeee
 
Last edited:
Scarrie said:
C21 is korter dan C16, tog geeft de C21 meer vermogen, dan klopt jou theorie van langer meer vermogen al niet meer

Beter lezen vriend :X
Ivo zegt nergens dat langer meer vermogen is , alleen dat er kronkels worden gemaakt om te zorgen dat je uitlaat niet te laag bij de grond komt of niet voorbij het achterwiel gaat zoals bijv. in de SOBW verboden is
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top