Meekijken naar potentiële aankoop Vespa Sprint 2017

Aleks

New Member
Hallo, ik ga morgen naar een (scherp geprijsde) Vespa Sprint uit 2017 kijken. Ik ben een leek en niet erg technisch. Wie heeft er tips waar ik op moet letten?
Motor ziet er zo uit. Valt jullie iets op?

060EF68D-F67C-428C-8041-58E237AB2541.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Tik zo wie zo het kenteken eens in bij de RDW ... dan kan je oa zien hoeveel eigenaren deze Scooter al heeft gehad , en of dat deze is om gekeurd van Snor naar Gele Bromplaat.
verder is er een hele waslijst waar je op moet letten .
 
Tik zo wie zo het kenteken eens in bij de RDW ... dan kan je oa zien hoeveel eigenaren deze Scooter al heeft gehad , en of dat deze is om gekeurd van Snor naar Gele Bromplaat.
verder is er een hele waslijst waar je op moet letten .
Thanks, gedaan niets vreemds te zien, is bromscooter nu en in ede niets te zien. Opvallende zaken op de foto van de motor? Daar heb ik weinig verstand van.
 
Bij Fred-Motoren kan je een aankoop keuring laten uitvoeren , die gasten weten donders goed waar ze naar moeten kijken / controleren .
Je praat hier immers over een Vespa Sprint van 2017 , die niet weinig mag kosten , het is geen goedkopen Bami Chinees.
 
als de kosten tegen de baten opwegen kunnen er t Een en Ander tegen elkaar opwegen
aankoop keuring kost 50,00 beter 50,00 , als straks een Kat in de zak .
Een Vespa die dag en nacht buiten en in de regen heeft gestaan , en in de regen heeft gereden , is vaak al het Chassis aan het rotten , dan ben je mooi de Sjaak .
Vespa is een prachtige Scooter , alleen roest die al in de Folder .
 
Mij valt op dat deze door weer en wind heeft gereden of hele dagen/nachten buiten staat.
Ik zie redelijk wat roest, waarbij ik zeker de bodem goed zou checken. Goedkoop kan duurkoop zijn.

Je hebt ook hele leuke 2012 LX modellen met bijvoorbeeld 7k op de teller voor 900eu.

Als ik een scooter haal kijk ik vaak naar de uitlaat, stiekem verteld die een hele hoop over de staat. Tuurlijk kan deze overgespoten zijn en roesten die China scoots als je er naar kijkt, maar bij piaggio is dit een graadmeter.
 
Last edited:
Eigenlijk moet roest niet kunnen bij een Vespa ,
als de kwaliteitscooters gezien het prijskaartje.
Vreemd genoeg gebeurt dat wel , dus dan is die exclusieve hoge prijs meer voor het imago.
 
Scherp geprijst is vaak als er veel onderhoud eraan zit.. (niks is gratis om het zomaar even te zeggen)

Neem iemand mee die verstand van zaken heeft, en koop niks als je zelf gaat kijken.. Want dan kan je wel eens bedrogen uit komen.,
 
Back
Top