fvdb31

New Member
Dag iedereen,

Dit is mijn setup (Booster spirit 2015):
- nieuwe 50cc stage 6 streetrace cilinder
- nieuwe stage 6 street uitlaat
- verder alles origineel

Heb gisteren de nieuwe cilinder en uitlaat gemonteerd. Vandaag heb ik der mee gereden en merkte dat die vanuit stilstand eerst niet vooruit wou gaan. Hij stijgde wel in toeren maar kwam niet vooruit. Tot ik even met de gashendel speelde toen kwam die wel vooruit. Ben naar een vriend gereden om hem af te stellen met zo een digitale toerenteller. Hij draaide perfect stationair maar toen ik 1 straat ver was wou die ineens weer niet vooruit gaan. Toen de luchtschroef wat naar links gedraaid (die stond bna volledig dicht) en hij reed terug. Als ik hem nu stationair laat draaiien gaat stijgt die vanzelf in toeren, na een tijdje dalen de toeren terug en als ik dan gas geef, valt die stil. Er lekt ook benzine uit de carburateur vanonder, maar dit komt vgm door een buisje van de benzinetank dat niet goed aangesloten is op de carburateur… Zou hij valse lucht trekken? Of weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Vandaag heb ik der mee gereden en merkte dat die vanuit stilstand eerst niet vooruit wou gaan. Hij stijgde wel in toeren maar kwam niet vooruit


Uiteraard strakkere trekveren monteren.
Oke bedankt, kunt u mij een set aanbevelen? vandaag wou die wel rijden maar hij rijd zeer slecht, heb de bougie nagekeken en die is pekzwart, kleinere sproeier dus? heb de buisjes aan de carburateur goed vastgezet maar hij lekt nog steeds, uit de onderkant v/h vlotterbakje…
 
Enkele maanden te laat.. Vlotter is lek gewoon nieuw setje vlotter + naald kopen en misschien ook dichting van vlotterbakje, is allemaal goedkoop (mss eerst wel controleren dat de schroeven van vlotterbakje zijn aangespannen =.)).
Als hij bij het vertrekken hoog in toeren gaat maar niet vooruit wil zijn trekveren te strak, als hij juist eerder laag in toeren al vooruit gaat moet je strakkere veren steken. Als je vario nog origineel is moet je waarschijnlijk lichtere gewichtjes steken, tussen 4.5 en 5.5 meestal.
Je bougie kan zwart zijn door het monteren van je cilinder, extra olie bij montage(afhankelijk v hoeveel je al gereden hebt) sproeier zou waarschijnlijk tussen 90(standaard) en 94 moeten zitten.
 
Enkele maanden te laat.. Vlotter is lek gewoon nieuw setje vlotter + naald kopen en misschien ook dichting van vlotterbakje, is allemaal goedkoop (mss eerst wel controleren dat de schroeven van vlotterbakje zijn aangespannen =.)).
Als hij bij het vertrekken hoog in toeren gaat maar niet vooruit wil zijn trekveren te strak, als hij juist eerder laag in toeren al vooruit gaat moet je strakkere veren steken. Als je vario nog origineel is moet je waarschijnlijk lichtere gewichtjes steken, tussen 4.5 en 5.5 meestal.
Je bougie kan zwart zijn door het monteren van je cilinder, extra olie bij montage(afhankelijk v hoeveel je al gereden hebt) sproeier zou waarschijnlijk tussen 90(standaard) en 94 moeten zitten.
Het probleem zat hem idd in de carburateur, de gasnaald stond helemaal krom, weet niet of dat dezelfde naald is als de vlotter maar heb er gewoon een dellortho 17,5 onder gegooid was perfect, is ondertussen een dr70cc met Yasuni R en malossi multivar vario + die dellorto. Heb er 1000km zonder problemen mee gereden maar nu is me V-snaar gesprongen. Gelukkig maar iets kleins het was te verwachten dat dat snel ging gebeuren. Wil nu een nieuwe, liefst sterkere bestellen. Malossi word me aangeraden maar misschien weet u nog een stevige V-snaar. Bedankt voor de moeite he!
 
Kromme gasnaald, toch nog iets anders als ik dacht. Nu ja is altijd moeilijk afleiden uit tekst natuurlijk. Je gas stond waarschijnlijk heel de tijd stuk open door die naald dan neem ik aan. Als mensen Malossi aanraden doe dan maar gewoon, staat wel bekend als goed merk. Gesprongen v snaar heb ik zelf nog niet meegemaakt, mss beschadigt tijdens het wisselen van de vario ofzo =)
 
Nu al bijna een jaar later opnieuw problemen met de afstelling van mijn boosterke. Dit is de huidige setup:

- Doppler racing enduro krukas
- Polini krukaslagers + keerringen
- Top Performance 70cc cilinder
- Dellortho 17,5mm carburateur met sproeier 90 & gasnaald op middelste stand
- Yasuni R ontgrensde uitlaat
- Carbon membraanplaatjes
- polini Hi-speed variokit (std. rolletjes vgm 6.9g)
- Originele koppeling & trekveren, met de blauwe drukveer van polini kitje.

ik meng 1:40 oftewel 25ml 2takt olie (castrol) per liter benzine

(heb ook nog een polini Evo 3 afstelbare koppeling & aerox vertanding liggen die ik wil gaan steken)

Binnenkort ga ik ermee naar de testbank maar de wachtrij is redelijk lang en nu rijd die echt niet goed dus wil het zelf al zo goed mogelijk afstellen. Als ik nu vanuit stilstand vertrek, voel ik hem voor 1 of 2 seconden heel hard trekken, dan trek hij een stuk trager (amper) en op ongeveer 60km/u begint hij weer wat te trekken. Als ik volgas geef hoor ik soms een "bwaap" geluid en als ik dan volgas blijf geven valt hij gewoon uit, soms komt die ook gewoon niet op toeren (of het duurt toch héél lang). Nu verbaast het mij want ik heb exact dezelfde setup (maar met sproeier 88) op een vriend van me zijn MBK stunt gemonteerd en die rijd gewoon perfect. Heb al verschillende tunerboys laten rijden/testen en sommigen zeggen te veel benzine, anderen zeggen te veel lucht. Ik geraak er niet meer wijs uit. Iemand hier die een idee heeft wat het kan zijn of hoe ik kan beginnen afstellen. (grotere/kleinere sproeier? andere problemen?) Voor mij is optrekken het belangrijkste topsnelheid hoeft niet extreem te zijn.

Alvast bedankt

Mvg
 
Back
Top