max rpm gy6

Advertisement - register to remove this

Wie weet wat het beste maximaal rpm is voor een standaard GY6 brom scooter?
Wat ik ooit had gelezen over kymco agility 50 blokjes was:
Bij een enkele veer per klep 10k rpm
Bij een dubbele veer per klep 12.5k rpm
Kymco is geen gy6 (139qmb) en dit kan per blok verschillen

Andere vraag, waarom zou je dit willen? Het maximale vermogen zit rond de 8k rpm
 
Om even te mieren neuken.

Volgens mij zit het max vermogen rond de 8700 RPM

Om het veilig te houden en geen zwevende kleppen te krijgen onder de 10000 rpm houden (liefst onder de 9500 RPM.)
Post automatically merged:

8500 rpm voor een 4 takt ?? Heb je het niet over de max rpm van een 2 takt ?


Bij 2takt werkt het anders. Max RPM word daar bepaald door de cilinder en de uitlaat.

Een 4takt werkt het beste bij 8700 RPM. Ga je hoger in toeren dan is dat slecht, en je zelf er niks aan vermogen erbij krijgen (wrs eerder wat afnemen)
 
Of nou de Max vermogen nou bij 8700 rpm zit denk ik persoonlijk niet, ik draai bij het optrekken momenteel 10000 toeren. Sinds ik van 9000 naar 10000 ben gegaan merk ik veel verschil dat me gy6 blokkie veel beter trekt. Ben zelf nu opzoek naar een ecu waarmee ik richting de 11000 kan. Gewoon opzoek naar de max van het gy6 motortje

( scooter is wel opgevoerd met 90cc naraku kit en nokkenas enz wel zo een beetje alles. Top ligt wel rond 90 a 95 gps
 
Het meten vd toeren oen jullie zeker met een digitale rpm meter. Dat heb ik ook.
Maar welke instelling mbt aantal omwentelingen per ontsteking hebben jullie. Ik heb 2P1r ingesteld.
Als mijn motor rustig stationair draaid, dan maakt ie ca 8 a 900 rpm.
Zou ik hem op 1P1r zetten zou ie stationaiir ca 1800 rpm maken.
Dus ik ga er vanuit dat 2P1r juist is.
Wat is jullie mening??
 
Zou ik hem op 1P1r zetten zou ie stationaiir ca 1800 rpm maken.
Dus ik ga er vanuit dat 2P1r juist is.

Zou je hier wat meer over kunnen vertellen, en welke meter je gebruikt en waarom er verschil in zit, ik heb dit nog niet eerder gelezen op dit forum.
 
Kan dit mogelijk te maken hebben met de valse ontsteking bij 4T? Ik heb geen idee maar zie dat er patterns zijn die je kunt instellen... Heb je eventueel een link naar het product zodat ik deze kan bestellen en testen. Het zou mooi passen bij mijn toekomstige testsetup. Ik heb ooit gelezen dat er een soort valse spark is, maar kan mij vreselijk vergissen en ben nog maar net bezig met dit onderwerp.

Wellicht heb ik zelf ooit een fout gemaakt met een meter waardoor deze i.p.v. 8600 naar 12.200 ging. Het zou betekenen dat ik een sterk valse meting heb en beter moet opletten wat ik doe (ben een man dus lees geen gebruiksaanwijzing). Volgens mij snij je een zeer interessant punt aan wat wel eens over het hoofd kan worden gezien.
 
Last edited:
Op mijn Kymco heb ik een Norxi toerenteller geïnstalleerd en hier heb ik ingesteld dat er per rotatie, een vonk plaats vind (puls)
Dus 1P1 is de juiste setting en 1800 rpm stationair is heel normaal voor een scooter (zie ook handleiding)
 
Ja Alex maar je hoog en laag stationair maar je motor valt niet uit bij 1800 toeren maar wel bij 500 rpm.
Ik kan die van mij stationair ook 1800 rpm laten draaien.
Dus ik denk dat je het niet goed hebt.
Maar ik wacht even op reactie van anderen hier op het forum.
Leuke thread
 
Die kymco super 8 (?) van jouw heeft net zoals die van mij een verloren vonk (wasted spark)
Ja Alex maar je hoog en laag stationair maar je motor valt niet uit bij 1800 toeren maar wel bij 500 rpm.
1800 rpm met de instelling 1P1?
500rpm (1p1) is wel laag hoor

wat is je maximale toerental bij 2P1? wel met de originele CDI gemeten? Dit zou tussen de 7K a 8K rpm moeten zijn
 
Die van mij maakt op top 70 km/u op teller, ca 6800 rpm. Met de instelling 2p1r.
Maar als je bedenkt dat een hi-tech motor uit de F1 max 14000 rpm maakt, denk je dan dat een simpele gy6 dat ook kan???
Dus ben ik ervan overtuigd overtuigd dat je de instelling 2p1r moet nemen.
Een auto draaid ook max 6500 rpm.
Zeg het maar.
 
Back
Top