Malossie Cilinder, Stuk , WAT NU?

runner-rebuild

Well-Known Member
Dag mensen,

Ik heb een probleem , ik heb een cilinder gekregen, met de vraag of ik deze zou willen maken. Dat willen is bij mij nooit zo een probleem. alleen heb ik hierzelf toch een beetje mijn twijfels over.

Het gaat hierbij om een cilinder van Malossi, een gietijzeren, van een gilera citta.
Nu is het volgende probleem onstaan, de nieuwe cilinder is gevallen op de borst. Ik weet niet of dit de juiste benaming is, ik bedoel in iedergeval 1 van de 2 vleugels die aan de onderkant van de cilinder zit, en die het carter in gaan.


De ciinder is nu ook eenbeetje gezet, dit betekend dan dus dat de ziger er niet meer in wil , en dus een beetje gericht moet worden.

Dan zit er nog een scheurtje in de cilinder zelf, die loopt van spoelpoort tot spoelpoort, en is ongeveer 1 mm vanaf de cilinder , dus zit die in de borst.

nu wou ik dit gaanmaken met ZILVERSOLDEREN , is dit de juiste oplossing, is der iets beters, of is het helamaal niette doen ??

heeft hier iemand ervaring meejj , of heeft hier iemand ideeen over?
ik weet namelijkniet of het helmaal goed zal gaan komen met de uitzettingscoeifficient ( het verschildaarvan )...

Mensen laat van u horen...

alvast bedankt...

jaap

(jaapschreuder@hotmail.com)
 
Advertisement - register to remove this

Dat is mooi klote voor je, een vriend van mij had datzelfde probleem bij zijn malossi 80cc deps cilinder voor vespa. Deze had ook een scheur van spoelpoort tot spoelpoort.

Verder denk ik dat je het kan vergeten de cilinder nog te repareren. Zilversoldeer heeft ook een heel andere uitzettingscoëfficient dan gietijzer, dus als het al te repareren valt, zal het niet lang goed gaan.

Ik denk dat er maar 1 ding opzit, en dat is gewoon naar de oudijzerboer brengen en een nieuwe cilinder kopen.
 
melf #50 said:
niet aan beginnen , gewoon weggooien en nieuw cilindertje kopen..

dit gaat simpelweg niet willen..

In welk opzicht zou het niet gaan willen dan ?? ik heb het wel een gehoord dat ze dat bij JR tuning in Veendam , bij mij uit de buurt wel gedaan hebben.

Wat is het probleem wat je krijgt dan?? Of zit hem dat in die uitzetting?
ik bedoel , als ik hem niet helemaal gericht kan krijgen dan draai ik hem uit en hoon ik hem weer.

heeft het met dr uitzetting te maken ofsow?

ik hoorde ook dat er een soort 2 componeten 'lijm'is dat dezelfde eigeschappen zou hebben ongeveer als dat gietijzer??

ik weet het ook niet cker, het zal alleen jamme van het werk zijn, dat als de cilinder warm s dat ie alsnog stuk loopt..
 
melf #50 said:
tja , je moet het zelf maar weten wat je doet , ik raad je gewoon aan om dit gewoon niet te doen...

Ok dat zou ik begrijpen, het is alleen mijn cilinderniet , en de jongen vanwie die is wil mij er gewoon voor gaan betalen.
Dus k wil er het 'best 'mogelijke van maken..

ik ben wel benieuwd wat jou visie er op is om zilversoldeer te gebruiken. of heb je iets anders wat de kans op slagen verhoogd?

ik heb meestal zo een instelling , wie nie waagd wie nie wint.

maargoed, wil niet zeggen dat dat altijd juist is...
 
(-KingAppie-) said:
Moet je nog toch doordrammen. Er zijn zeker al 4 posts waarin het afgeraden word. Zeg dat tegen je vriend dat het gewoon een keer niet kan.


tsjah dat blijkt wel ja dat ik doormoet drammen, als jij volgende x on-topic blijft...
mssn ben jij zoiemand die alles lekker nieuw kan gaan kopen, maar dat is niet bij iedereen zo. en als je dan wel een beetje zelf kunt doen, dan scheeld dat ook weer..

maar mssn ben jij wel gewoon onhandig...

en tsjah , zo raak ik een beetje ge irriteerd...
 
ik snap best dat je het zou willen herstellen, maar het gaat simpel gezegt niet lukken. dat je de schade nog kan herstellen, kan nog. maar als de zuiger er al niet goed in gaat, dan zou ik de cilinder nooit meer monteren.
 
Als de zuiger er niet meer door gaat langs onder kan je hem mischien laten
honen / opboren ..Voor die scheur zouk ik niks wete tja kzou em probere loopt hij stuk kan je hem ook weggooien. Maar kzou wel zorgen dat de zuiger er door gaat soepel.
 
runner-rebuild said:
Ok dat zou ik begrijpen, het is alleen mijn cilinderniet , en de jongen vanwie die is wil mij er gewoon voor gaan betalen.
Dus k wil er het 'best 'mogelijke van maken..

ik ben wel benieuwd wat jou visie er op is om zilversoldeer te gebruiken. of heb je iets anders wat de kans op slagen verhoogd?

ik heb meestal zo een instelling , wie nie waagd wie nie wint.

maargoed, wil niet zeggen dat dat altijd juist is...

mja , een lijk opgraven en proberen weer aan het leven te maken is ongeveer net zo moeilijk als dit..

en de cilinder is gewoon niet meer te repareren als er een scheur in zit..

mja ,als jij het zo goed weet allemaal dan moet je het volgende doen :

pak de cilinder en ga er mee aan de gang , niemand hier kan jouw goed advies geven omdat jij het toch beter weet, nou maakt m dan ipv ons hier bezig te houden met dooie cilinders ... ;)

had m dan niet laten vallen ;)
 
Zo duur is die cilinder niet. Pleur die oude gewoon weg, die is niet te repareren, zonder dat je er later iets van blijft merken. Je zal hem sowieso moet laten honen want hij zal wel niet meer 100% rond zijn, als jij zegt dat de zuiger niet meer past. Dan moet je een nieuwe overmaat zuiger gaan halen. Nou dan zit je al bijna op het bedrag van een nieuwe cilinder, die sowieso altijd beter presteerd.
 
Back
Top