malossi of polini variateur op kymco agility 50cc 4t 2014??

scooterboyo007

New Member
Hey beste mensen,
heb een paar vragen over scooter. Raden jullie malossi multivar van een polini snel en wat zou het resultaat daarvan zijn? in het geval van malossi zou ik dan wel die witte drukveer erbij monteren? vanaf het een 50cc blok is dus missen niet nodig is een aantal gram rollen zou ik standaard doen gelevert bij de variateur of anders?
en zou ik iets veranderen aan de trekveren?
en welk effect (naast het geluid natuurlijk) zal een ontgrensde uitlaat hebben op een 4 takt?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Malossi multivar is naar mijn mening beter.

Malossi heeft een mooie gladde wand en bij polini wil deze soms ruw worden.

Acceleratie word wat beter en topsnelheid gaat denk ik 5-10 kmp/u sneller.
Dit zijn puur schattingen en weet je alleen zeker door te meten!
 
Malossi multivar is naar mijn mening beter.

Malossi heeft een mooie gladde wand en bij polini wil deze soms ruw worden.

Acceleratie word wat beter en topsnelheid gaat denk ik 5-10 kmp/u sneller.
Dit zijn puur schattingen en weet je alleen zeker door te meten!
Dankuwel, welke rollen raad u aan standaard die er bij worden gelevert of iets zwaarder of lichter? En zou ik dan ook die witte drukveer erop monteren? Want het is een 50cc blok dus miss niet nodig?
 
Ik ben niet kapot van Polini , de tandjes in de Ramplaat slijten enorm , dat tevens de spiebaan op de krukas geen goed doet .
Geef mij maar Malossi.
 
Ik heb zelf de malossi multivar zonder drukveer gemonteerd en rij nu 60+/- gps, acceleratie is ook echt met 75% verbeterd, van polini afblijven zie alleen maar gezeur erover.
 
Haha 75% zit tussen je oren.. En van polini afblijven moet je zelf weten. Maar vind het wel een slecht advies als je het van (ik heb het gehoord van) advies wil geven.

Koop het ding zelf en test hem eens echt uit, voordat je een product zo snel afkraakt.
Ik wil nou niet zeggen dat een malossi multivar nou ook zo`n beste vario is voor het duur betaalde geld. Een vario van 30 - 40 euro doet redelijk precies hetzelfde alleen voor minder geld.
Ik heb die malossi multivar gemonteerd en ik klim zo naar 45 inplaats van 25seconden met originele Vario, 75 is overdrijven na ik schat 40%.

Er zijn zeker nog betere varies ja zoals power1 die raad ik ook aan.
 
Back
Top