Malossi 60 onder puch

kaj

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb nou onder mijn puchie een malossi 60je. Met 1 voetpakking en een std 65cc kop staan de inlaatpoorten maar voor de helft open en is mijn squish groter als het stukje tin dat ik erin steek. Met een afgedraaide kop voor deze cilinder komt de zuiger tegen mijn bougie.

Ik wil dus dat mijn inlaatpoorten wat omhoog komen te staan. Door middel van meerdere voetpakkingen. Dat de poorten dus volledig openen. Of moet ik als mijn squish te groot is het deck laten afdraaien?

Groet kaj,
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat ik vergeet te melden:

Voorheen had ik altijd metrakitje 65 met een squish van 0.6mm. 15 bing carb met sproeier 64 en liep goed. Cilinder kreeg warmloper ivm te lange tijd te ver opengetrokken. Toen kon ik voor een leuk prijsje een malossi 60 van iemand overnemen. Cil is nog in zeer goede staat!

Cil eronder met bing 15 en sproeier was te klein. Uiteindelijk op sproeier 82 gekomen en is koffiebruin, maar omdat die inlaatpoorten niet helemaal open krijgt hij dus maar de helft van het mengsel toch? Dus als de inlaatpoorten goed openen dan kan ik dus verwachten dat ik kleiner in sproeier moet omdat hij dan meer mengsel krijgt?

En als de inlaatpoorten helemaal open gaan kan ik dan meer trekkracht verwachten? Want volgens mij werkt het op dit moment als een soort begrenzer.

//edit// Misschien kan ik vandaag nog voor een foto zorgen.
 
Last edited:
het lijkt mij dat als je je cil omhoog gaat brengen met voetpakkingen dat je sqiush veel te groot word.
en hierbij verander je ook je timing behoorlijk.
en hoort het niet gewoon zo ?
ik ben helemaal puch noob dus ik zou niet weten hoe dat precies met die cils zit.
maar mij lijkt het niet verstandig om je cil een halve cm op te hogen met voetpakkingen.

en is er niet een krukas met een andere slag te krijgen voor een puch ?

maar mocht je het toch gaan ophogen zou ik het met een ophoogplaat doen.
 
zo dramatisch zal de timing nou ook weer niet veranderen , gewoon zorgen dat de spoelers net helemaal opengaan , dan de kop of de bovenkant van de cilinder afdraaien. als de zuiger de bougie kan raken is er flink wat niet goed , dan is de kop te klein...
 
De cilinder is dus 2dehands en ik zat gister te denken. De normale 65cc kop gaat goed, maar met die afgedraaide kop raakt de zuiger de bougie. Dus ophoogplaat met die afgedraaide kop en dan het goed moeten zijn. Maar dat ga ik dan wel testen. Maar bij mijn inlaat zijn het 3 poorten en 2 daarvan gaan voor de helft open. Dus ik moet het wel ophogen.
 
heb je wel de goede zuiger erbij?
misschien zit er verschil in hoogte van de zuigers (niet veel) maar toch, het zou kunnen nietwaar?
 
Ik zou die malossi echt direct weer verkopen het loopt gewoon niet mooi, beter haal je een nieuwe airsal 70cc ( een keer 50euro ) dan haal je met 15/45 makelijk de 75digi..
( ik haalde dat met GP, 15mm, en airsal 70cc )
 
Back
Top