Licht Yamaha Aerox?

NEOS1993

Well-Known Member
Mannen,

Ik ben al een tijdje bezig met een Yamaha Aerox.
Het enigste probleem wat overblijft is het licht.
Samen met mijn buurman die veel van electriciteit af weet hebben we het een en ander door gemeten: de schakelaars blijken goed te zijn, accu is goed en het licht zelf is ook goed.
We hadden de spanningsregelaar ertussenuit gehaald waarna hij het opeens wel deed. Een spanningsregelaar heb je natuurlijk wel nodig anders flikkerd je licht de hele tijd.
Dus ik een nieuwe spanningsregelaar kopen (tweedehands), en goed aangesloten; doet het licht het nog steeds niet!:?

Weet iemand wat er hier aan de hand is?
Of weet iemand hoe ik die tweedehands spanningsregelaar kan doormeten, zodat ik zeker weet dat hij goed is?

Hoor graag zo snel mogelijk van jullie,

Stino
 
Advertisement - register to remove this

Hoezo flikkert je licht de hele tijd zonder spanning regelaar? Een lamp werkt gewoon met wissel stroom hoor. Overigens is het enige wat je spanning regelaar doet er voor zorgen dat er maximaal 14,x volt doorheen gaat, zodat je je accu of verlichting niet sloopt.
 
ja je hebt gelijk, maar ik bedoel dat je niet zonder spanningsregelaar kan gaan rijden, voor als mensen reacties geven als: dan ga je toch zonder spanningsregelaar rijden als hij het dan wel doet. Maar zou u verder weten wat het kan zijn?
 
mensen,

heb inmiddels een goede NIEUWE spanningsregelaar gekocht, maar hij doet het nog steeds niet,

verbind ik de + van de accu direct op me yellow-red draad wat naar de spanningsregelaar toe gaat dan doet me licht het wel, zelfs als me contact uit staat....:?

weet iemand de goede volgorde van de draadjes?
ik zelf heb op internet gevonden:

yellow-red, black, white, red.

hoor graag van jullie

met vriendelijke groeten,

stijn koppen
 
Back
Top