Leuke 1e auto

Ik zoek wel een beetje een wat nieuwere auto, en als het dus moet een iets goedkopere auto, moet ook zeker wel betrouwbaar zijn en weinig in onderhoud kosten.

En nog een vraagje, hoeveel ben je ongeveer kwijt aan wegenbelasting, verzekering etc. Dus bij komende, vaste lasten.

Is zo'n clio sport 2.0 moeilijk te verzekeren? Lijken mij echt super chille auto's!
ps. Die clio sport 3.0 v6 lijkt me echt dik(natuurlijk niks voor mij nu, maar is wel dikke bak:p).
 
Alles waar GTI VR6 Vtec etc.etc. op staat krijg je amper verzekerd.
Zou dat zeker als eerste controleren alsje een auto op het oog heb.

Ik kreeg mn vr6 echt moeilijk verzekerd toen ik m net had, was toen al 21 of 22, rbw had ik al 3 jaar.
Staat ook op naam van mn ma nu, veel makkelijker:p

Snap dat echt niet, kreeg op mijn 18e een GTI verzekerd, 'n VR6, en een 325i, en op mijn 19e een supra twinturbo...
Je je betaald wel, maar geen van de verzekeringen deed moeilijk..


Ik zoek wel een beetje een wat nieuwere auto, en als het dus moet een iets goedkopere auto, moet ook zeker wel betrouwbaar zijn en weinig in onderhoud kosten.

En nog een vraagje, hoeveel ben je ongeveer kwijt aan wegenbelasting, verzekering etc. Dus bij komende, vaste lasten.

Is zo'n clio sport 2.0 moeilijk te verzekeren? Lijken mij echt super chille auto's!
ps. Die clio sport 3.0 v6 lijkt me echt dik(natuurlijk niks voor mij nu, maar is wel dikke bak:p).

Clio 2 sport fase 1 of 2 zijn gewoon leuke autotjes.
Sturen ook echt strak, verbruik valt ook wel mee.
Qua kwaaltjes etc, vallen de Renault sports echt mee, heb bijna 2 jaar bij de Renault gewerkt.
En nog nooit een gezien die met bekende kwaaltjes om de maand kwam bv.
Over de verzekering durf ik je niets te zeggen, ik heb nooit problemen gehad met een verzekering.
Maar er zijn dus ook andere verhalen :p

Wil je precies weten, wat je betaald aan wegenbelasting.
Vul de gegevens hier in: http://belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/


Dat zijn toch die dinge die 2 ruggen meer waard zijn zodra ze de distributieriem hebben gehad? :+

Jup, blok moest er voor eruit komen, als ik me dat goed herinner :p
 
Kijk eens naar een Jappaner, vaak zijn die wel wat sportiever en die hebben ook redelijk lage maandelijkse lasten.
 
Golf 2, kosten geen drol, en onderdelen in overvloed. En genoeg keuze uit motoren.

En met een beetje zoekwerk vind je een belasting vrije voor niet veel geld.
 
Het is een mooie auto en het rijdt niet al te duur maar echt degelijk vind ik em niet.

Ik heb een Ford Focus, super degelijke auto en valt ook onder jou prijs categorie:)

1.6 16V 100pk, rijd prima:) 127 eu belasting per 3 maanden en 23 eu verzekering in de maand:D
 
Last edited:
:D eerst de minder belangrijke dingen repareren :D.


Beter een Citroen want:

...

"ZX, Kost niks!"

schermafbeelding2011110.png


CitroenZX.jpg


Gaan in ieder geval klokje rond :W

http://www.autoweek.nl/video/691/klokje-rond-citroen-zx
 
uiteindelijk zullen zowat alle merken genoemd worden.
ik denk dat je voor jezelf moet nagaan of je voor een bepaald merk of model wilt gaan.
een sedan? hatchback? coupe?

mijn eerste auto was (en is) een mercedes c280, de volgende wordt ook een benz.
maat van me kocht een bmw 325 als eerste auto, en zal altijd bmw blijven rijden:p
 
Hier Subaru als eerste EIGEN auto. Maar als een autoliefhebber kan ik zeggen dat vrijwel iedere auto erg netjes/top kan zijn. Het gaat er uiteindelijk om wat je er ZELF van vindt, en voor anderen wat je er zelf van MAAKT of mee doet...
 
Hier Subaru als eerste EIGEN auto. Maar als een autoliefhebber kan ik zeggen dat vrijwel iedere auto erg netjes/top kan zijn. Het gaat er uiteindelijk om wat je er ZELF van vindt, en voor anderen wat je er zelf van MAAKT of mee doet...

+1

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk met mijn saxo nog het meeste plezier heb gehad. Redelijk snel, en goedkoop in vaste lasten.
 
Hier Subaru als eerste EIGEN auto. Maar als een autoliefhebber kan ik zeggen dat vrijwel iedere auto erg netjes/top kan zijn. Het gaat er uiteindelijk om wat je er ZELF van vindt, en voor anderen wat je er zelf van MAAKT of mee doet...

inderdaad. wij kunnen hier wel alles opnoemen maar je kunt beter gewoon zelf kijken welk model je aanspreekt en die kopen.
 
Thanks voor alle tips, ik zal eens rondkijken. Heb zaterdag me eerste rijles, dus ik heb nog wel even:p.

@Misha, zoals jij ook weet, ik betaal alles zelf:)
 
Ik zou, zoals eerder aangegeven is, eerst kijken naar wát voor auto je zoekt. 3/5 deurs, coupé, sedan of station...
Wij kunnen je wel doodgooien met allemaal verschillende modellen, maar als je een kleine 3 deurs hatchback zoekt is het al makkelijker om suggesties te geven bijvoorbeeld.
En je niet blind staren op 1 model.



/offtopic
Heb trouwens ook mijn motorrijbewijs, motor, pak en alles wat erbij hoort zelf moeten betalen op m'n 18e/19e. Was het dubbele kwijt;(
En zit nog elke dag in de bus naar school:rolleyes:
 
Back
Top