Legaal begrenzen Aerox

LazloSrg

New Member
Hallo,

Ik heb een standaard Yamaha Aerox bromfiets. Hij is helemaal standaard en loopt 48 kmh. Ik zit er graag een Yasuni terugloop uitlaat opzetten voor het geluid en de looks. Ik heb gehoord dat je scooter door die uitlaat al gouw 70 kmh haalt. Is er een manier om de scooter legaal te begrenzer tot zo’n 55 kmh?
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon een prop in de uitlaat doen. Maar dit loopt wel slechter dan gewoon een originele uitlaat proppen.

Vermogen bij de yasuni R ligt hoger, want je met de prop doet is deze naar beneden stellen, en dan loopt die niet meer in de powerband waar het hoort te lopen. Koppel is dan ook minder omdat het bij de prop een extreme bottleneck word.

Als je hem wilt begrenzen dan loopt een originele uitlaat begrensd. Aangezien je dan nog in de powerband zit, wat vermogen en koppel liggen lager in de toeren.
 
Mijn zoon heeft ook een aerox 2015
4 takt wil er graag een terug loop uitlaat op
Maar ik krijg er maar 1 voor een 4 takt gevonden
Iemand tips !!!!
 
Was niet de bedoeling om je te irriteren
En wou dat hij zo handig was
En inderdaad we zijn er niet in thuis
Anders had ik deze vraag niet gesteld
Hij vindt het geluid daarvan gewoon super
Maar dank je wel voor de info
 
Was niet de bedoeling om je te irriteren
En wou dat hij zo handig was
En inderdaad we zijn er niet in thuis
Anders had ik deze vraag niet gesteld
Hij vindt het geluid daarvan gewoon super
Maar dank je wel voor de info
sorry als het zo overkwam. maar ik denk dat het geluid ook tegenvalt op een viertakt en dat hij dan beter naar een tweetakt kan zoeken met terugloopuitlaat of waar die wel tot zijn recht komt.
edit: ik vind ze wel voor diverse viertakten... weet niet wat voor scooter je zoon heeft?
 
Last edited:
Hoi was ook niet op jouw reactie
Hij heeft deze van zijn peetoom en hij is al nieuw om door een ringetje te halen
Hij heeft een aerox 4 tact uit 2015

Hij vindt de uitstraling en het geluid gewoon vet om het zo maar te zeggen
Dat is het hele ding
 
Back
Top