1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kymco agility 50 afvoeren

Discussion in 'Quick Forum' started by Jeroenhx, 16 December 2017.

  1. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Een standaard (snor) cdi laat een lager maximaal toerental toe, dus minder overtoeren.
    Als je echt een snelle cdi hebt word het met zwaardere rolletjes nog een heel gedoe met gewicht zoeken ben ik bang.
    Tenzij ze de oude rolletjes nog uit de vuilnisbak kunnen vissen en deze even wegen.
    En nee van zwaardere rolletjes gaat ie niet harder lopen, alleen wel lager in toeren rijden.
    Dus geen andere maat rolletjes maar ander gewicht.
    Zolang jij nu tijdelijk niet te veel gas geeft loopt het niet stuk, ga je lang volgas rijden maakt motor veel toeren en word heel warm wat dan in een vastloper of andere ellende resulteert.

    Lang verhaal kort het betrouwbaarste op lange termijn is een standaard cdi met standaard rollen, wil je die kosten niet word het probleem omzeilen met zwaardere rollen.
     
    #21
    Jeroenhx likes this.
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Brute-Force

    Brute-Force 2 x Speedfiets 3 , 2 en 4-Takt.

    Joined:
    14 August 2016
    Messages:
    994
    Likes Received:
    71
    Trophy Points:
    28

    Als je Scooter genoeg Toeren maakt ,en je zwaardere Rollen toepast ,klimt de V snaar hoger in de Vario, de topsnelheid zal toenemen,en het Toerental zal afnemen.
     
    #22
    Jeroenhx likes this.
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Nee want je het een vario ring en snaar loopt dus niet verder door :)
     
    #23
    Brute-Force likes this.
  6. Brute-Force

    Brute-Force 2 x Speedfiets 3 , 2 en 4-Takt.

    Joined:
    14 August 2016
    Messages:
    994
    Likes Received:
    71
    Trophy Points:
    28
    ..Correct... je heb gelijk,was ff de Varioring vergeten.

    Echter een kleine opmerking: Kymco maakt gebruik van een Variobus ( met opstand ,i.p.v een Varioring)... het komt in principe op hetzelfde neer.
     
    #24
    Kurmit likes this.
  7. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Toch is het wel de slechtste oplossing en blijft er kans op wat overtoeren met bijbehorende extra slijtage en brandstofverbruik.
    Dus snap t wel dat mensen het slecht advies vinden hoor ;)
     
    #25
  8. Jeroenhx

    Jeroenhx New Member

    Joined:
    16 December 2017
    Messages:
    15
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Ik heb er nu dus een gladde variobus in met een ring er omheen (die van de foto) in mn kymco is dat dan slecht? Ik ga morgen even horen hoe en wat maar vindt het vreemd dat hij voorheen ook deze variobus + ring heeft gehad en toen nooit overtoeren heeft gedraaid... dus dan zou ik dus geen snelle cdi hebben of zie ik dat verkeerd? En zijn er ook nog andere onderdelen die dit alles kunnen beinvloeden? Kan dan namelijk wel lijstje sturen wat er nogmeer is veranderd :D
     
    #26
  9. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Sorry door een edit lijkt mijn vorige commentaar over de varioring te gaan maar ik had het over zware rollen in combinatie met snelle cdi en varioring.

    En als er nog meer is veranderd met het beurtje waardoor hij te snel werd is het misschien wel handig dat te vermelden ja ;)
     
    #27
  10. Jeroenhx

    Jeroenhx New Member

    Joined:
    16 December 2017
    Messages:
    15
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Ik ben zelf een beetje leek op het gebied van scooters maar dit is er veranderd: Bougie CR6HSA univ 4t ngk, Bobine Kymco orgineel met dop, Luchtfilter element agility 10, transmissieolie 75w-90, variateur geleiders GY6 org kymco, Rollenset Bando 6.5gr 16x13, v snaar 10" kymco agility, motorolie 10w40, remvloeistof. Veranderd dit nog iets aan de situatie?
     
    #28
  11. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Nee die onderdelen veranderen niks aan de situatie.
     
    #29
  12. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,401
    Likes Received:
    58
    Trophy Points:
    48

    Ik heb ook zo`n dealer die denkt alles te weten.. In juli 29 2017 een nieuwe scooter gekocht.. Sinds de laatste service beurt 1000km hebben die eikels de verkeerde motor olie erin gedaan.. Er moet volgens het boekje 5w40 erin en hun hebben er 10w40 erin gedaan.. Hier heb ik al 2000km mee reden..En laatst merkte ik op dat het blok sinds meer begon te vibreren.. Dus op een of ander manier komt er op bepaalde plaatsen in het blok te weinig motor olie.. Of er ontstaat gewoon plekken waar een soort van lucht bel ontstaat en dus die olie niet op de plekken komt waar het moest zijn..

    Dus ik na 3000km toch maar eigenwijs zijn en heb er nou zelf 5w40 erin gedaan.. Het blok loopt nou enig sinds beter sinds afgelopen zondag (hij loopt i.i.g beter dan daarvoor) Hiermee wil ik zeggen dat de kennis van de meeste dealers rondom 0 is..

    Ik heb van mijn leven nog nooit gezien dat een snor scooter zulke laag gewicht aan rolletjes gebruikt.. En ik kan het mij in jou situatie ook niet voorstellen.. En dit is al sinds de 2-takt scooters al zo..

    Voorbeeld een 2-takt peugeot vivacity (eerste model heeft standaard voor brom 8,5grams rolletjes, de SNOR variant daar in tegen zit rond de 10 / 13 grams rolletjes. Dit is bij piaggio 4t scooter precies hetzelfde..

    Een piaggio ziP 4t brom gebruikt 6,4 grams rolletjes.. Een Snor variant gebruikt 10 grams rolletjes.. Het verschil in gewicht tussen brom en snor is nogal erg groot..

    Zou een andere dealer zoeken.. Die genoemde grams rolletjes zijn voor de brom versie ja, de SNOR versie heeft zwaardere... ook in dit geval dus.


    Raad zelf aan om op internet te zoeken dat je kan aantonen dat het gewicht van een Snor model toch rond de 10 grams ligt.


    Weet je zeker dat de vertandings olie niet 80w90 moet zijn??
     
    #30
  13. Jeroenhx

    Jeroenhx New Member

    Joined:
    16 December 2017
    Messages:
    15
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Ik heb even wat gegoogeld en inderdaad het lijkt er op dat de transmissieolie niet ik de Kymco agility 50 hoort. Ga zo na school heen en dit er ook bij vermelden. Hoop dat ze vanmiddag dan er goede rollen in kunnen doen want ik zie geen andere oorzaak dan te lichte rollen nu
     
    #31
  14. Jeroenhx

    Jeroenhx New Member

    Joined:
    16 December 2017
    Messages:
    15
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Ben net langs geweest bij de zaak, heb de scooter daar nu ook laten staan. Over de olie zei hij dat dit nauwelijks uitmaakt (klopt dit?) en ze gaan nakijken hoe het zit met de toeren. De man die m gerepareerd heeft was nu niet aanwezig maar hij zei dat dezelfde rollen er waarschijnlijk weer zijn ingezet (zelfde gewicht maar nieuwe). Hij zei dat mogelijk mn cdi nietmeer goed was en dus de toeren nietmeer begrenst
     
    #32
  15. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,401
    Likes Received:
    58
    Trophy Points:
    48
    Transmissie olie maakt wel degelijk uit.. Anders zou je geen 75w90 hebben en 80w90.. Of hij nou zegt dat het iets uit maakt of niet.. Hij moet gewoon de aanbevolen olie erin doen en niet anders.


    CDI niet meer goed was.. Misschien is de begrenzer draad los getrokken bij deze scooter.. Dan moet deze gewoon weer erin gestoken worden.. En anders zit er misschien geen snor cdi erin..

    Betreft de Transmissie olie, ik vermoed dat de dealer gewoon erin doet wat hij heeft liggen. Of het de goede olie is of niet..
     
    #33
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page