koppeling versleten?

Dano

Clio RSI
ik heb een Hebo verstelbare koppeling op me NRG, maar nu pakt hij onderop niet egt extreem vel op, wel met de goede toeren daarnietvan, maar met te weinig kracht.
m'n segmenten zijn ook egt maar 2mm hoog, egt heel laag.
is het beter om gewoon een nieuwe te kopen?

bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

heb je misschien een foto van de segmenten?

opzich, zolang er nog segment opzit moet ie gwoon lekker aangrijpen.


volgens mij hebben die hebo koppelingen wel vaker last van een beetje slip op snellere setups zoals die van jou. (weet ik niet 100% zeker).
 
Misschien zijn je segmenten iets krom getrokken, richting je poulie, dan wil hij ook nog wel eens minder goed aangrijpen.

Bij mijn hebo koppeling is dat ook gebeurt en deze is nog niet eens zo heel erg oud (100km), maar niet dat hij slipt ofzo, maar bij een maat van mij slipte de koppeling wel toen ie kromgetrokken was (kan ook puur toeval zijn dat ie slipte terwijl ie krom was, maar hij heeft het altijd goed gedaan daarvoor). Dat kromtrekken gebeurt nog weleens als je scooter veel power heeft.
 
de segmenten kunnen zo te zien nog wel ff mee (foto van de andere kant was mooier geweest nu zien we de linkerkant niet helenmaal goed), ik zou het probleem of in de afstelling zoeken, of mischien dat je vario/halfpoelie of v-snaar zijn beste tijd gehad heeft..
 
Back
Top