Koppeling probleem mtx

Bartecus

A.R.T. Member
Ik heb het blok van mijn mtx pas gereviseerd.
Nou heb ik hem weer helemaal in elkaar staan alleen nou doet de koppeling het niet meer goed.
Als je stil staat en je knijpt hem in blijft ie nog langzaam vooruit rijden en terugschakellen lukt ook bijna niet.
Ik heb al geprobeerd om het met een andere koppeling te doen maar bleef hetzelfde ook als je de koppelingshendel op het blok helemaal intrekt met een waterpomptang doet hij het niet.
Ik heb ook al geprobeerd om er andere olie in te doen maar ook dit had geen effect.

Het gaat hier om een mtx80r uit 1986
de cilinder is gehont maar dit kan er volgens mij niks mee te maken hebben.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

er zit gewoon iets verkeerd in elkaar , kijk even of de plaaten goed in de groeven liggen , en of de plaat (waar de 4 veren om schuiven) ook goed in de groeven valt.
verder moet alles goed in elkaar zitten natuurlijk , mja er verstand van hebben is wel makkelijk ;)

als je het uit elkaar haalt moet je goed kijken hoe het in elkaar zit ;)
 
het klinkt vaag maar volgens mij blijven je koppelingsplaten gewoon kleven probeer eens de dikte van het hele platenpakket op te meten en te controleren.
 
als de koppeling blijft plakken ligt het niet aan de dikte van de platen...

je moet gewoon het deksel eraf pakken en kijken wat er verkeerd is , kan zoveel zijn.

als je aan een brommer wilt sleutelen moet je natuurlijjk wel weten wat je doet en waarvoor iets dient en hoe het werkt , weet je dat niet word het al erg moeilijk.
 
werkt een koppeling van een mtx niet hetzelfde als dat van een am6 ?

zo ja zou ik ff kijken of alles wel goed in je koppelingsas zit.
of er wel 2 staafjes en een balletje in zitten.
dat balletje wil nog wel eens zoek raken.
 
six-o said:
werkt een koppeling van een mtx niet hetzelfde als dat van een am6 ?

zo ja zou ik ff kijken of alles wel goed in je koppelingsas zit.
of er wel 2 staafjes en een balletje in zitten.
dat balletje wil nog wel eens zoek raken.

nee, een am6 zit de hevel aan de linkerkant en die drukt vervolgens een stift aan die op zijn beurt de koppeling bedient.

bij mtx zit de hevel aan de rechterkant op het deksel , deze drukt vervolgens een korte stif aan en die drukt tegen een plaat (tegen een lager) aan die de koppeling vrij drukt..

je kunt btw het beste ff kijken op een Honda site , daar staan vaak exploded vieuws op , dan kun je zien hoe het moet zitten
 
Back
Top