Komt niet op toeren.

rottieark

Active Member
Yesyes ik heb weer is een probleem waar ik totaal niet uitkom.

Ik heb een beta ark AC met setup als volgende:

Stage6 70cc mk2 racing.
Yasuni C30
Polini CP 21mm
Standaard luchtfilter met grotere aansluiting.
Malossi delta clutch
Polini hi speed vario
Standaard ontsteking

in april vorig jaar is mijn scooter kapot gegaan.
Mijn ontsteking is kapot gegaan en heeft daardoor putjes achter gelaten op mijn cilinderkop en zuiger.
Ik heb toen een nieuwe zuiger en nieuwe kop gehaald. Heb ik heel lang mee gewacht om te monteren (vraag me niet waarom).

Nu heb ik het dus sinds 2 weken terug erop zitten, alleen heb ik nu een probleem.

Het probleem:

De scooter komt niet op toeren en rijdt “blubberend” tot max 15kmh

Wat is er veranderd sinds dat die kapot ging:
Van een 19mm carb naar 21mm carb
Van yasuni R naar Yasuni c30
Malossi delta clutch inplaats van polini 3G
Nieuwe std ontsteking.

Wat heb ik geprobeerd/ vernieuwd:
Trekveer afgesteld
Drukveren (nu malossi rood)
Sproeier omhoog en omlaag (nu 105)
Bougie (nu iridium)
Bougiedop
Bougiekabel
Rolletjes (nu 6GR)
Lucht geprobeerd.


Ik heb dus al vana alles geprobeerd en begin er ondertussen een beetje moe van te worden.

Ik kom er maar niet uit, heeft iemand hier toevallig een idee/oplossing die ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Heb je bij het monteren van je nieuwe zuiger en cilinderkop ook nieuwe voetpakking gebruikt?
Yes zekers, nieuwe kop en voetpakking (kop was een nieuw rubberen Oring )

squish was ook afgemeten alleen ben ik in alle domheid en geklier vergeten waar ik het had opgeschreven haha.
Post automatically merged:

Heb je bij het monteren van je nieuwe zuiger en cilinderkop ook nieuwe voetpakking gebruikt? Onsteking nog wel goed?
Ontsteking is nieuw gemonteerd omdat die andere kapot was gegaan.
 
Denk dat het toch een afstel kwestie is. Als jij ervan overtuigt bent dat je genoeg compressie hebt dan zou ik eerst je carb fatsoenlijk proberen afstellen en daarna je CVT.
Compressie is zeker niet het probleem. heb voor de zekerheid wel een compressie meter besteld om dit na te checken.

Carb afstellen is al geprobeerd alleen zit niks qua verandering in.

nu ik zo terug kijk weet ik dat ik ook een Stage6 membraam erin heb zitten nu, misschien dat dat nog het probleem zou kunnen zijn?
 
Een C30 is al helemaal kut op een stage6 racing, dus die zou ik voor maximaal een c21 of c20 vervangen.
Daarboven op die 21mm met standaard filter. Als er dan ergens juist wel een powerfilter op mag is het op zo'n setup.

Maargoed nu gaan we kijken hoe we dit opgelost krijgen.
Toen die beter reed was met die 19mm carb erop zeker? Kun je die eens terug proberen en kijken wat er dan gebeurt?
Zit je krukas spie er wel goed in?
Een Iridium bougie kan ook nog een storende optie zijn bij een standaard ontsteking.
En heb je wel zuiger goed gemonteerd en een lange schacht bougie?

ALs er hiermee nog geen verbetering is dan zullen we eens verder zoeken
 
Een C30 is al helemaal kut op een stage6 racing, dus die zou ik voor maximaal een c21 of c20 vervangen.
Daarboven op die 21mm met standaard filter. Als er dan ergens juist wel een powerfilter op mag is het op zo'n setup.

Maargoed nu gaan we kijken hoe we dit opgelost krijgen.
Toen die beter reed was met die 19mm carb erop zeker? Kun je die eens terug proberen en kijken wat er dan gebeurt?
Zit je krukas spie er wel goed in?
Een Iridium bougie kan ook nog een storende optie zijn bij een standaard ontsteking.
En heb je wel zuiger goed gemonteerd en een lange schacht bougie?

ALs er hiermee nog geen verbetering is dan zullen we eens verder zoeken

Krukas spie zit er goed in.
Mijn 19mm carb ben ik helaas kwijt geraakt (zit midden in een verhuizing)
Iridium bougie is het niet, aangezien die met een normale bougie t zelfde doet.

Zuiger is goed gemonteerd, heb daarintegen geen lange schacht bougie.

De c30 had ik toevallig goedkoop opgekocht van een bekende, mr dit zou niet het probleem zijn neem ik aan?

Over de powerfilter, tja ik snap dat t wel fijner is bij zo’n setup. Maar de polini airbox die ik heb maakt oprecht een tering herrie wat ik dus niet heel prettig vindt.
Is er toevallig een stillere powerfilter?
 
Yesyes ik heb weer is een probleem waar ik totaal niet uitkom.

Ik heb een beta ark AC met setup als volgende:

Stage6 70cc mk2 racing.
Yasuni C30
Polini CP 21mm
Standaard luchtfilter met grotere aansluiting.
Malossi delta clutch
Polini hi speed vario
Standaard ontsteking

in april vorig jaar is mijn scooter kapot gegaan.
Mijn ontsteking is kapot gegaan en heeft daardoor putjes achter gelaten op mijn cilinderkop en zuiger.
Ik heb toen een nieuwe zuiger en nieuwe kop gehaald. Heb ik heel lang mee gewacht om te monteren (vraag me niet waarom).

Nu heb ik het dus sinds 2 weken terug erop zitten, alleen heb ik nu een probleem.

Het probleem:

De scooter komt niet op toeren en rijdt “blubberend” tot max 15kmh

Wat is er veranderd sinds dat die kapot ging:
Van een 19mm carb naar 21mm carb
Van yasuni R naar Yasuni c30
Malossi delta clutch inplaats van polini 3G
Nieuwe std ontsteking.

Wat heb ik geprobeerd/ vernieuwd:
Trekveer afgesteld
Drukveren (nu malossi rood)
Sproeier omhoog en omlaag (nu 105)
Bougie (nu iridium)
Bougiedop
Bougiekabel
Rolletjes (nu 6GR)
Lucht geprobeerd.


Ik heb dus al vana alles geprobeerd en begin er ondertussen een beetje moe van te worden.

Ik kom er maar niet uit, heeft iemand hier toevallig een idee/oplossing die ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!
Denk dat die Yasin c30 iets te gek is en je effe naar 3 gram rollen ongeveer daar om heen moet zitten. Ook je carb goed afstellen Bwapp is te veel lucht dus te weinig benzine en stotteren is te benzine
Post automatically merged:

Krukas spie zit er goed in.
Mijn 19mm carb ben ik helaas kwijt geraakt (zit midden in een verhuizing)
Iridium bougie is het niet, aangezien die met een normale bougie t zelfde doet.

Zuiger is goed gemonteerd, heb daarintegen geen lange schacht bougie.

De c30 had ik toevallig goedkoop opgekocht van een bekende, mr dit zou niet het probleem zijn neem ik aan?

Over de powerfilter, tja ik snap dat t wel fijner is bij zo’n setup. Maar de polini airbox die ik heb maakt oprecht een tering herrie wat ik dus niet heel prettig vindt.
Is er toevallig een stillere powerfilter?
C30 zal wel een probleem zijn dus pak dat maar gewoon aan

Waar woon je in hen nog wel een mina c20 en stage 6 r1200 liggen die je mag lenen zonder gekut en schade kwesties
 
Denk dat die Yasin c30 iets te gek is en je effe naar 3 gram rollen ongeveer daar om heen moet zitten. Ook je carb goed afstellen Bwapp is te veel lucht dus te weinig benzine en stotteren is te benzine
Post automatically merged:


C30 zal wel een probleem zijn dus pak dat maar gewoon aan

Waar woon je in hen nog wel een mina c20 en stage 6 r1200 liggen die je mag lenen zonder gekut en schade kwesties
Ik stuur je ff een pm
 
Nou, heb een c20 uitgeprobeerd van een maat. Heb geprobeerd af te stellen, gelijk 3,5gr rollen gedaan maar komt er maar niet op vooruit.

Powerfilter heeft ook geen nut.
Post automatically merged:

Ook je carb goed afstellen Bwapp is te veel lucht dus te weinig benzine en stotteren is te benzine
Hij maakt Bwoapp maar valt voor de rest niet uit, hij komt gewoon niet op toeren.
Of het nou halfgas of volgas is doet precies hetzelfde, geen toeren en een 1 tonige bwoapp waarbij die niet uitvalt
Post automatically merged:

Heb gelijk een standaard Membraan geprobeerd ipv de stage6 die ik had. Probleem blijft hetzelfde dus dat kan ik uitsluiten.
 
Last edited:
Back
Top