Koelslang

specialbart

Well-Known Member
Hallo.
hier dan mijn eerste post!
ik heb al bijna 2 jaar mijn aerox, en begin steeds meer aan te sleutelen.
sinds kort heb ik er een Stage 6 70 cc racing modulair cilinder onder liggen.
maar nu zit ik met een probleem.
telkens als ik een minuut of 5/10 rijd, vliegt mijn koelslang bij mn cilinder er gewoon spontaan af. ik heb al verschillende slangen gebruikt en een 10-tal slangen klemmen.
heeft hier iemand nog idee voor?

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

als je wilt dat hij er niet meer af gaat dan moet je op het pijpje waar je je slang op doet
schuine kerven met een zaagblad op aanbrengen
als je dan je slang klem goed vast draait gaat die er niet meer zow makkelijk af
hoop ik voor je
 
het klopt dat bij de stage6 pro en en racing voor mina lc (en ook hebo ovaal en athena cilinders) de slangen er af kunnen vliegen , dit komt namelijk doordat de aansluiting waar de slang overheen gaat glad is een ook nog conisch is , daardoor kun je soms doen wat je wilt maar de slang knalt er elke keer weer af.

ik heb zelf de Pro en de Racing aangepast met een ring , heel dun ringetje op het uiteinde om er zo een randje op te maken waar de slangklem op blijft hangen,en dus de slang ook. std zit dit er bij de meeste cilinders ook wel op. ik heb deze vastgezet met een soort vloeibaar metaal. nu blijven ze beide goed zitten , de racing heb ik overigens aangepast met een hele bus ipv een ringetje ,een ringetje is al genoeg maar deze moet je dus apart maken.

probleem is dus dit :

racing1.jpg


kaal en loopt taps toe..

terwijl bij andere cilinders (bijv. deze DR) er een randje op zit :

cilinderonderkant.jpg
 
Warned, beter stop met deze enorm achterlijke reacties...

Heb je het koelcircuit wel ontlucht? dus bij het vullen van je kvsreservoir even de slang van je cilinderkop lospakken zodat daar de lucht uit kan. wellicht even laten lopen (rond pompen) en dan nog eens de slang eraf. dan moet het goed zijn.
 
dat heeft er niks mee te maken ,als een slang goed zit kan de scooter wel koken zonder dat de slang eraf knalt..

deze heb ik een vrij grote bus voor gemaakt , dan moet je ook weer een dikkere slang hebben , dat was voor mij juist gunstig.

maar voor een normale slang moet je een veel dunnere bus hebben , maar die foto ben ik nog aan het zoeken :p

busjewatertoevoer.jpg


GEVONDEN!

eerste foto is de ring , 2e van de ring op de cilinder geplakt.

busopstage6pro.jpg

busopstage6pro1.jpg


bij mij vloog vrijwel direct de slang eraf met een testrit , echter niet direct door gehad , cilinder was dus een beetje warm :p mja ,daar kan ie wel tegen..

jammergenoeg zijn al deze cilinders zo slecht gegoten.
 
Last edited:
jaa idd, bij mij hetzelfde met test niet doorgehad, kom thuis zonder slang :|
gelukkig alleen pakking lek gereden.
maar met die dunne ring heb je er geen last mee van?
of de andere vraag: welke dikke slang gebruik je?
 
mja , zomaar een ring past niet , dan kan de slang er niet meer op.

deze ring is ook amper een milimeter dik.

en het moet eigenlijk ook nog alu zijn , metaal op alle blijft meestal minder makkelijk zitten.
 
Back
Top