Knipperlichten werken onjuist

/\/\atzz

Area is boos :(
Hallo, ik ben nieuw hier. ik zal het een en ander over mijn scooter vertellen
Het is een Aprilia area 51 ( bj 2000 ) met :

- SR voorvork met SR Factory spatbord
- Custom voorkap
- Wit gespoten
- Brembo ( Aerox ) remklauw achter
- Stalen remleidingen rondom
- Sportstuur
- Aerox schakelaars en rempotten

En het laatste is ook direct waar het probleem is, Al het echte beunwerk gaat me prima af, maar als het op electra neerkomt ben ik gauw de klus kwijt, Ik heb dus de bedrading van mijn originele schakelaar afgeknipt, en alles aangesloten op een logische wijze, dit ging goed bij de lichtschakelaar en de electrische start knop, maar de knipperlichtfunctie vertoonde kuren, ik heb de draden dus van de Area schakelaar afgeknipt, en op dezelfde wijze aangesloten op de Aerox schakelaar. Als ik nu richting geef met de schakelaar naar links, dan gaan mijn knipperlichten aan de rechterkant knipperen, druk ik in het midden, gaat de boel gewoon uit zoals het hoort, al geef ik richting naar rechts, gebeurd er niets.
iemand een idee ?

ik hoor het graag van jullie,

Mats ( Den Helder )
 
Advertisement - register to remove this

Ja, daar is niets aan gewijzigd, heb wel 1 keer de lamp uit elkaar moeten halen en bewerken voor de voorvork ( kwam er tegen aan ) dus heel de bedrading eruit gehad, die heb ik daarna weer aangesloten zoals het hoort, maar al had ik ze verkeerd om gedaan, had dit toch moeten resulteren in links=rechts en rechts=links ?

edit: heb overigens ook daarna nog met std stuur en schakelaars gereden, knipperlichten werkte prima toen...
 
Misschien werkt het relais in een Area wel anders als in Aerox dan kan je het dus nooit maken.

Als je links eens meet en kijkt of er wel spanning komt op het moment dat je naar rechts knippert. Dan zijn het kapotte lampjes en verkeerd aangesloten draden.
 
Ik heb vandaag mn Area even uit mekaar gehad, en alle lichtjes werken goed, ook als ik links en rechts op mijn schakelaar omdraai ( de bedrading dus ) dan is wel links=links maar rechts geeft dan geen signaal.. het lijkt me overigens stug dat het met het knipperlicht relais te maken heeft, aan het systeem opzich is niets gewijzigd, enkel een andere schakelaar, dit lijkt me opzich geen probleem aangezien er ook universele schakelaartjes op de markt zijn ?

is het ook niet mogenlijk dat mijn knipperlicht schakelaartje stuk is ?
 
Back
Top