puch_chopper
Well-Known Member
Wat is het plan?
-minarelli hor. cilinder op het originele wallaroo blok
-kompleet gemodificeerd inlaat gedeelte
-minarelli vario en koppeling
-binnenrotor
-goed presterende uitlaat (wss minarelli hor.)
setup gekocht
-stage 6 70cc
-21 dell phbg opzoek naar 24 vlak!
-piaggio membraan en piaggio verdraaibaar spruitstuk met zelfbouw opvulplaat
- beun gia pijp opzoek naar c16 oid!
-krukas std wallaroo om te kijken of alles een beetje naar behoren werkt
-hpi 06
Mijn wallaroo, gekocht met kenteken voor 125 e.
inlaat bewerkt:
Blokken met cilinders los erin
Werkplaats, met mij in beunende fase
draadeindes voor de oude tapgaten van de wallarooblokjes op te vullen
robbert's blokje met cil en inlaat onder framepje
Mijn (wal 2) inlaat gedeelte zo goed als af, met flink bewerkt honda mt5 spruitstuk
UPDATE 19-1-2008
sorry voor de kutfoto's....
Subframe gemaakt:
verlengde veer/buis gemaakt:
beunblokje eronder gehangen:
UPDATE 21-1-2009
leuke spullen(waarvan de helft zeker weer de deur uit gaat)
De stage 6 cilinder, blijkt maar een pro te zijn.. niet snel genoeg dus ik ga hem mischien nog testen maar dan moet ik even een ander naaldlager regelen.
stage 6 stickervelletje:
binnenboeker: (tekoop 120e incl nieuwe lichtspoel!, of teruil tegen wallaroo hpi)
(kon het niet laten om een foto te maken )
radje met reservoir:
carterkap :
binnenkort maar eens kijken hoe ik die rad ga plaatsen(gaat onder framebuis hangen, niet voorop)
UPDATE 23-1-2009
Vandaag blokje gereviseerd!
Had revisiesetje voor peugeot fox besteld maar de lagers kwamen niet overeen, dus naar lagerboer geweest voor een goes setje (30 euri:|)
alles is heel soepel gegaan, en hoop zaterdag (morgen) voor de eerste keer dit ding aan te trappen!!
homebeun wig met ori spruitstuk, tot ik 24mm heb die in me dmp spruit past
Voor de volgende keer, carters tunen
lagertjes
kickkapje ook gespoten:
Blokje met cil en carb:
Malossi vario erin (heb stuk carter aan de binnekant ervoor moeten weghakken omdat hij ander te groot was
Minarelli vario en wallaroo vario, zoek het verschil
minarelli poulie en wallaroo poulie
dmp verdraaibaar spruitstuk:
voetpakkingen ophogen die handel!
UPDATE 29-1-2009
Afgelopen weekend alles in elkaar gezet!:d starte binnen 4x kicken!!
Maar hij liep heel erg slecht (ori walla ontsteking) dus even een wallaroo hpi 04 weten te fiksen van iemand uit de omgeving ! (75euri :$) Dit liep al stukken beter!
Gisteren gebankt bij van hove motors in kemzeke!
score: 9,8 pk, slecht afgestelde hpi (losgetrild onderweg) maar ik ben redelijk tevreden!
Mooi stabiele grafiek zonder enige echte dip verkregen dus ben blij!
filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=PDnkazH_4Ds"]YouTube - wallaroo testbank 9,8 pk[/ame]
UPDATE 8-2-09 !!
Zo, weer tijdje niks van me laten weten omdat ik geen camera meer tot beschikking heb:|!
In de tussentijd vanalles gedaan!
-carters getuned en gezandstraald
-s6 pro verkocht voor 65 euro
-s6 racing gekocht voor 75 euro
-yasuni c16 gekocht (voor piaggio maar ga ik omlassen)
home tuned en gestraalde carter.
Alles zit nu in elkaar en ik merk het verschil tussen de stage 6 pro en stage 6 racing heel goed! hij trekt nu stuk harder door maar de uitlaat nijpt hem wel een beetje. daarom c16 geregeld, hopelijk van de week omlassen en testen!
UPDATE 19-2-09 !!
Ondertusse de c16 omgelast, maar presteerd echt slecht, vele malen slechter als shot -_-''.
In de tussentijd ook mijn cilinder getuned! ( na gedaan van een 3br getunede athena )
FOTOSSS:
De 3br getunede athena:
mijn hometuned stage 6:
De 3br getunede athena:
mijn hometuned stage 6:
De 3br getunede athena:
mijn hometuned stage 6:
binnenkort hoop ik een polini evo pijp thuis te hebben liggen!:d
tot zover deze update
UPDATE 25 - 4 - 2009
Jaajaa ben weer trug met updates!
veel verandert in de tussentijd
wat is er allemaal gebeurd? (niet chronoligische volgorde)
-c21 aangeschaft
-28mm mik rondschuif verpatst
-testen met 24mm stage 6 ( brol)
-andere rad gepakt + goede ophanging gemaakt
-frame gespoten (grondlak)
-frame gedeelte om de originele tank heen afgeslepen
paar fotos:
UPDATE 2 - 5 - 2009
slecht nieuws!
maandag avond wezen testen. ineens bam! vastloper!
naja boeltje gelijk er vanonder gepleurd. hapje uit de wand verdwenen :S nouja niet helemaal verdwenen, het zat op mijn zuiger vastgesmolten
Binnenkort nog maar is bestelling doen!
Verder heb ik de wallaroo flink verlaagd aangezien ik toch niet kan rijden
gr.
UPDATE 25 - 5 - 2009
Dit is mischien wel een van de laatst updates.
Ik ben vanplan het project stop te zetten, maar daarover later meer
Eerst wat fotos van wat ik allemaal gedaan heb.
Koppakking was ALWEER kapot gegaan dus toen heb ik er gelijk 5 gekocht voor 3,50e @ lagerboer !
Nou, origineel stuurtje was natuurlijk niks! daarom hebo stuurtje met vooruitstaande clamp erop gebouwd.
even met achterkapje er los op voor de looks:
Sluiskil kwam er ondertussen aan, en het ding zag er niet uit!
Dus heb ik de wallaroo nog even een leuk uiterlijk gegeven:
Hier op SBO sluiskil met de sonic:
helaas stond de verwachte testbank er niet :s Dus ben ik eigenlijke en beetje voor niets gekomen met de scooters..
Nu even waarom ik het project wil stilzetten.
Over een dikke maand ben ik 18 en dan wil ik mijn rbw z.s.m. halen en aangezien mijn ouders daar niet voor opdraaien moet ik het zelf betalen. ik heb het al deels bij elkaar gespaard maar moet nog een beetje. dus ga ik alle snelle spullen verkopen. Het frame en blok houd ik zodat ik altijd nog verder kan gaan met een vers setupje hopelijk!
TOT ZOVER
-minarelli hor. cilinder op het originele wallaroo blok
-kompleet gemodificeerd inlaat gedeelte
-minarelli vario en koppeling
-binnenrotor
-goed presterende uitlaat (wss minarelli hor.)
setup gekocht
-stage 6 70cc
-21 dell phbg opzoek naar 24 vlak!
-piaggio membraan en piaggio verdraaibaar spruitstuk met zelfbouw opvulplaat
- beun gia pijp opzoek naar c16 oid!
-krukas std wallaroo om te kijken of alles een beetje naar behoren werkt
-hpi 06
Mijn wallaroo, gekocht met kenteken voor 125 e.
inlaat bewerkt:
Blokken met cilinders los erin
Werkplaats, met mij in beunende fase
draadeindes voor de oude tapgaten van de wallarooblokjes op te vullen
robbert's blokje met cil en inlaat onder framepje
Mijn (wal 2) inlaat gedeelte zo goed als af, met flink bewerkt honda mt5 spruitstuk
UPDATE 19-1-2008
sorry voor de kutfoto's....
Subframe gemaakt:
verlengde veer/buis gemaakt:
beunblokje eronder gehangen:
UPDATE 21-1-2009
leuke spullen(waarvan de helft zeker weer de deur uit gaat)
De stage 6 cilinder, blijkt maar een pro te zijn.. niet snel genoeg dus ik ga hem mischien nog testen maar dan moet ik even een ander naaldlager regelen.
stage 6 stickervelletje:
binnenboeker: (tekoop 120e incl nieuwe lichtspoel!, of teruil tegen wallaroo hpi)
(kon het niet laten om een foto te maken )
radje met reservoir:
carterkap :
binnenkort maar eens kijken hoe ik die rad ga plaatsen(gaat onder framebuis hangen, niet voorop)
UPDATE 23-1-2009
Vandaag blokje gereviseerd!
Had revisiesetje voor peugeot fox besteld maar de lagers kwamen niet overeen, dus naar lagerboer geweest voor een goes setje (30 euri:|)
alles is heel soepel gegaan, en hoop zaterdag (morgen) voor de eerste keer dit ding aan te trappen!!
homebeun wig met ori spruitstuk, tot ik 24mm heb die in me dmp spruit past
Voor de volgende keer, carters tunen
lagertjes
kickkapje ook gespoten:
Blokje met cil en carb:
Malossi vario erin (heb stuk carter aan de binnekant ervoor moeten weghakken omdat hij ander te groot was
Minarelli vario en wallaroo vario, zoek het verschil
minarelli poulie en wallaroo poulie
dmp verdraaibaar spruitstuk:
voetpakkingen ophogen die handel!
UPDATE 29-1-2009
Afgelopen weekend alles in elkaar gezet!:d starte binnen 4x kicken!!
Maar hij liep heel erg slecht (ori walla ontsteking) dus even een wallaroo hpi 04 weten te fiksen van iemand uit de omgeving ! (75euri :$) Dit liep al stukken beter!
Gisteren gebankt bij van hove motors in kemzeke!
score: 9,8 pk, slecht afgestelde hpi (losgetrild onderweg) maar ik ben redelijk tevreden!
Mooi stabiele grafiek zonder enige echte dip verkregen dus ben blij!
filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=PDnkazH_4Ds"]YouTube - wallaroo testbank 9,8 pk[/ame]
UPDATE 8-2-09 !!
Zo, weer tijdje niks van me laten weten omdat ik geen camera meer tot beschikking heb:|!
In de tussentijd vanalles gedaan!
-carters getuned en gezandstraald
-s6 pro verkocht voor 65 euro
-s6 racing gekocht voor 75 euro
-yasuni c16 gekocht (voor piaggio maar ga ik omlassen)
home tuned en gestraalde carter.
Alles zit nu in elkaar en ik merk het verschil tussen de stage 6 pro en stage 6 racing heel goed! hij trekt nu stuk harder door maar de uitlaat nijpt hem wel een beetje. daarom c16 geregeld, hopelijk van de week omlassen en testen!
UPDATE 19-2-09 !!
Ondertusse de c16 omgelast, maar presteerd echt slecht, vele malen slechter als shot -_-''.
In de tussentijd ook mijn cilinder getuned! ( na gedaan van een 3br getunede athena )
FOTOSSS:
De 3br getunede athena:
mijn hometuned stage 6:
De 3br getunede athena:
mijn hometuned stage 6:
De 3br getunede athena:
mijn hometuned stage 6:
binnenkort hoop ik een polini evo pijp thuis te hebben liggen!:d
tot zover deze update
UPDATE 25 - 4 - 2009
Jaajaa ben weer trug met updates!
veel verandert in de tussentijd
wat is er allemaal gebeurd? (niet chronoligische volgorde)
-c21 aangeschaft
-28mm mik rondschuif verpatst
-testen met 24mm stage 6 ( brol)
-andere rad gepakt + goede ophanging gemaakt
-frame gespoten (grondlak)
-frame gedeelte om de originele tank heen afgeslepen
paar fotos:
UPDATE 2 - 5 - 2009
slecht nieuws!
maandag avond wezen testen. ineens bam! vastloper!
naja boeltje gelijk er vanonder gepleurd. hapje uit de wand verdwenen :S nouja niet helemaal verdwenen, het zat op mijn zuiger vastgesmolten
Binnenkort nog maar is bestelling doen!
Verder heb ik de wallaroo flink verlaagd aangezien ik toch niet kan rijden
gr.
UPDATE 25 - 5 - 2009
Dit is mischien wel een van de laatst updates.
Ik ben vanplan het project stop te zetten, maar daarover later meer
Eerst wat fotos van wat ik allemaal gedaan heb.
Koppakking was ALWEER kapot gegaan dus toen heb ik er gelijk 5 gekocht voor 3,50e @ lagerboer !
Nou, origineel stuurtje was natuurlijk niks! daarom hebo stuurtje met vooruitstaande clamp erop gebouwd.
even met achterkapje er los op voor de looks:
Sluiskil kwam er ondertussen aan, en het ding zag er niet uit!
Dus heb ik de wallaroo nog even een leuk uiterlijk gegeven:
Hier op SBO sluiskil met de sonic:
helaas stond de verwachte testbank er niet :s Dus ben ik eigenlijke en beetje voor niets gekomen met de scooters..
Nu even waarom ik het project wil stilzetten.
Over een dikke maand ben ik 18 en dan wil ik mijn rbw z.s.m. halen en aangezien mijn ouders daar niet voor opdraaien moet ik het zelf betalen. ik heb het al deels bij elkaar gespaard maar moet nog een beetje. dus ga ik alle snelle spullen verkopen. Het frame en blok houd ik zodat ik altijd nog verder kan gaan met een vers setupje hopelijk!
TOT ZOVER
Last edited: