Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Oké.

Maar hoe weet je dan welke je moet pakken?
Want ik heb je in een eerder topic zien zeggen dat je hittegraad 8 al in een scooter met een snelle pijp doet.

Dus wat zijn de richtlijnen ongeveer?

6 standaard?
7 ontgrensd?
8 snelle pijp?
9?
10?

En wat is het verschil hier tussen?

B9EG.
B9ES.
B9EVX.

Ik weet dat de ES een lange schacht is, en de EG een korte, maar wat is de EVX dan?
 
Beetje googlen:

De lettercombinatie (1-4) voor de warmtewaarde geeft informatie over de doorsnede van de schroefdraad, wijdte van de zeskantsleutel en de bouwwijze.

De 5de positie (cijfer) staat voor de warmtewaarde.

De 6de letter geeft de lengte van de schroefdraad aan.

De 7de letter bevat informatie over bijzondere constructiekenmerken van de bougie.

De 8ste positie, weer een cijfer, is een code voor bijzondere elektrodeafstanden.

uitleg.jpg


Als iemand alles naar Nederlands vertaald maak ik er wel een duidelijker tabelletje van.
 
Bedankt voor de moeite Melv, maar ik snap er niks van. (Kan geen woord Duits)

Zo spreek jij over 8 posities?
In je tabel staat er bijvoorbeeld: BCPR6ES11.

En zie ik er toch echt maar 4 of 5.

Bijvoorbeeld B8ES en B8EVX.

Zover ik begrijp uit je verhaal is dus:

B = ?

8 = hittegraad. (des te hoger, des te kouder hij is toch?)

ES = Lange of kort schroefdraad, in dit geval lang?
 
B= Gewinde Durchmesser 14mm - Standard Sechskanntschlüsselweite 20,8mm

8= hittegraad

E= Gewindelänge 19mm

S = Konstruktionsmerkmale Standardtyp

----------------------------------------------------------------------

B= Gewinde Durchmesser 14mm - Standard Sechskanntschlüsselweite 20,8mm

8= hittegraad

E= Gewindelänge 19mm

VX= Konstruktionmerksmale Platin (Mittelelektrode)

Zo is het denk ik
 
B= Gewinde Durchmesser 14mm - Standard Sechskanntschlüsselweite 20,8mm

8= hittegraad

E= Gewindelänge 19mm

S = Konstruktionsmerkmale Standardtyp

----------------------------------------------------------------------

B= Gewinde Durchmesser 14mm - Standard Sechskanntschlüsselweite 20,8mm

8= hittegraad

E= Gewindelänge 19mm

VX= Konstruktionmerksmale Platin (Mittelelektrode)

Zo is het denk ik

Wat een woorden hé! :eek:

Maar ik denk dat ik het wel snap, bedankt Melv. {!
 
raad?
ik ga op mn cpi oliver city , standaard blok nzo ga ik een bidalot c2 steken die volledig ontgrenst is , wat moet ik doen voor hem goed af te stellen ?
grz cé
 
zaterdag is er een sbo meeting in heerenveen,

ik wil daar graag heen alleen is het 35 km..
heb
70cc stage 6 racing tuned
17,5mm
en gewoon standaard watergekoeld, met een beetje slechte radiateur,

tis een malaguti phantom.

lijkt het jullie verstandig dan om dat hele stuk te rijden als we het hebben over het risico van een warmloper
/?
 
en wat is een slechte radiateur?



mijn vraag:
ik heb een keerring voor mijn uitgaande as (mina hori) gekocht maar hoe zit die nou?
aan 1 kant is het veertje zichtbaar, aan de andere kant niet. welke kant moet richting me koppeling en welke kant richting mijn wiel?
 
zaterdag is er een sbo meeting in heerenveen,

ik wil daar graag heen alleen is het 35 km..
heb
70cc stage 6 racing tuned
17,5mm
en gewoon standaard watergekoeld, met een beetje slechte radiateur,

tis een malaguti phantom.

lijkt het jullie verstandig dan om dat hele stuk te rijden als we het hebben over het risico van een warmloper
/?

Heb je een temperatuur meter? Zo ja lijkt me dat geen probleem.
 
Als mn scooter koud is start ie in 1x, wanneer die warm is moet ik een aantal keren kicken + gas openhouden..... ????

en als de scooter warm is en ik trek op, hoor je een schapend geluid dikke overtoeren en alsof iets tesnel ronddraait en of er steeds een beetje afgaat zegmaar.... (metaal op metaal)

afstelling:

88 sproeier
5,1 & 6,2 gr rolls
witte drukveer
blauwe DMP trekveertjes

setup hier benede
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top