Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Misschien moet je dan juist slappere trekveren plaatsen, je moet even naar het toerental luisteren, als dat TE hoog is bij wegrijden vanuit stilstand moet je slappere trekveertjes plaatsen, anders strakkere.

als het toeren tal TEHOOG is moet ik toch strakkere en niet slappere
 
als het toeren tal TEHOOG is moet ik toch strakkere en niet slappere
Nee juist niet, als je vertrekt met 500 toeren en (bwoap) moet je sterkere plaatsen. Hoe sterker je trekveertjes hoe meer toeren bij het optrekken.

Nu heb je te sterke trekveren voor je setup.
Dus gewoon 1 maat slapper plaatsen.
 
hallo,
ik heb een scooter gekocht en moet nu met mijn kentekenbewijs naar het postkantoor om het op mijn naam te zetten ofzo. moet je hier weer voor betalen? (waarschijnlijk wel in dit nederland) En aan welke prijs moet ik denken? Of is dat per regio verschillend. (woon in de buurt van rotterdam)
 
wat denk je zelf? dit kost 10 euro ongeveer dacht ik..

mja , mag het wat kosten ? er zit ook persooneel voor jou die dit moet doen , en het kost ook geld om documenten te veranderen , papier , inkt , etc. etc.

dus zeur daar aub niet zo over , net of een 10tje je de kop kost ;)

er is 1 tarief voor overschrijving voor de brommer , echter moet je wel direct daarna de brommer verzekeren of schorsen anders kan het wellicht nog duurder worden ;)

je bent ook nog 3 documenten nodig..

dit kun je zelf hier wel lezen :

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/brommer/kopen_en_verkopen/bromfiets_kopen.htm

verder kunnen ze je in het postkantoor alles nog wel even precies vertellen als je het nog niet snapt.. ;)
 
ik had een vraagje over mijn stage 6 pwk carburateur,
mijn setup is nu :

70cc polini
stage 6 inlaat
en 21mm stage 6 carb, er zit nu een sproeier 190 in, is dit normaal want bij dellortho had ik altijd maar vele kleinere sproeiers nodig of is dat gewoon anders bij pwk carb's?
want heb vanalles al geprobeert maar hij wilt niet fatsoenlijk lopen.

Gr. reinier.
 
welke naald heb je erin zitten?

een Stage6 PWK is ook geen Dell'orto , dat is niet echt te vergelijken.

de maatvoering is ook anders..

het kan normaal zijn dat je rond deze sproeiers uit komt.
 
Ik ben momenteel een mbk booster (mina verticaal) aan het afstellen. Yasuni R begrensd ipv Gianelli reverse ontgrensd. Kan ik gewoon afstellen op malossi gele drukveer, is het echt nodig om een lichtere drukveer te gebruiken of kan je dit niet zo direct zeggen? (kortste scooterwinkel is vrij ver weg anders had ik al gewoon een andere drukveer geprobeerd :)).
 
Ik heb een Motorhispania met Hebo NG en 21mm
zit nou een metrakit RK uitlaat op,
Maar ik heb ook nog een yasuni R1 kevlar liggen,

Welke zou het beste lopen?
 
Heey ik heb een probleem met mijn benzine kraantje ofzo denk ik?

Het probleem is dat de benzine komt wel uit het kraantje en dan het benzine slangetje in maar er komt geen benzine meer uit het slangetje uit de andere kant alleen als je hem van de carb aftrekt dan wel weer, nu heb ik de tankdop er al af gehaalt.. maar nog niets..?

alvast bedankt.
 
Heey ik heb een probleem met mijn benzine kraantje ofzo denk ik?

Het probleem is dat de benzine komt wel uit het kraantje en dan het benzine slangetje in maar er komt geen benzine meer uit het slangetje uit de andere kant alleen als je hem van de carb aftrekt dan wel weer, nu heb ik de tankdop er al af gehaalt.. maar nog niets..?

alvast bedankt.

Dus:

Er komt benzine uit je kraan, vervolgens komt het in je benzineslangetje maar er niet meer uit? (begrijp ik het zo goed?)

benzineslangetje verstopt?
Kun je niet even ander slangetje proberen of door het slangetje blazen?
 
ja maar dat is het probleem niet, als ik eraan zuig komt het wel eruit dus het heeft iets met vacuum te maken maar ik heb alles al geprobeert maar ik snap het echt niet.
 
Wat voor scooter heb je? aerox? dan zitten er twee slangetjes op, als je aan de onderste zuigt komt er uit de bovenste benzine,

Dus de onderste moet op een nippeltje voor op je carberateur (aan de spruitstuk zijde), als je kickt komt word er gezogen aan het slangetje en loopt de benzine door,
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top