Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

hey je kan je varioring er uit halen.

wat nou als die er niet in zit? ;)

er zit een vario plaat in , deze kun je in verschillende schuintes krijgen , daarmee kun je enigzins de snelheid bepalen ,echter liggen die vaak niet op voorraad. dus haal gewoon de heel plaat eruit ,dan rijdt ie een keer 65/70 , die 5 km boeit dan ook niet ;)
 
Hallo heb eens een vraagje, mits men uitlaat toch rot is en ik nu een nieuwe(2dehands) mag kopen ben ik opzoek naar een niet te dure maar wel goede uitlaat voor een 50cc. Maar het moet een uitlaat zijn waarbij de flens die je aan de cilinder moet vastmaken verdraaibaar is, en ze hebben mij al gezegt dat ik een yasuni moet kopen maar heeft het veel nut dat ik een yasuni koop voor een helemaal standaart scooter? Mits het ook een beetje de bedoeling is hem wat harder te laten rijden met alleen maar de uitlaat te vervangen. Grts lode

ja , ik zoek ook naar een Mercedes voor Lada geld..... ;)

het heeft zeker nut om een duurdere uitlaat te kopen , de goedkope uitlaten zijn leuk voor het uizicht , maar prestaties zijn vaak minder , een Yasini R bijvoorbeeld geeft veel trekkracht en snelheid en is ook nog degelijk met niet al te veel geluid.

goedkope uitlaten heb je vaak of alleen maar trekkracht of zelfs niks meer , of wel snelheid maar trekt alleen op veel toeren met weinig trekkracht , of lawaai etc..

goedkoop is dus in dit geval duurkoop...
 
Ik heb nu 2 varioringen in me vario gedaan om hem te begrenzen, omdat ik geen tijd heb voor een prop in de uitlaat enzo. Alleen alstie nu bij de 45/50 komt gaatie dik overtoeren maken. Wat kan ik er nou aan doen om hem normale toeren te laten lopen. Iemand zei zwaardere rolletjes maar er zitten al 7,5 gr rollen in. pls help
 
Ik heb nu 2 varioringen in me vario gedaan om hem te begrenzen, omdat ik geen tijd heb voor een prop in de uitlaat enzo. Alleen alstie nu bij de 45/50 komt gaatie dik overtoeren maken. Wat kan ik er nou aan doen om hem normale toeren te laten lopen. Iemand zei zwaardere rolletjes maar er zitten al 7,5 gr rollen in. pls help


tja , 2 varioringen werkt gewoon niet , dus er zal toch een uitlaatprop ijn moeten , mja , je zegt dat je geen tijd hebt maar je bent al wat? 2 weken? bezig met de scooter , dan had je dus allang een prop erin kunnen lassen.
 
tja , wie hard wil gaan moet dokken ;)

afstellen kost gewoon geld ,zo simpel is het..


ja dat is zo maar ik wil ongeveer 75/80
nie harder(ruzie met mijn pa:p)
maar denk wel dat ik binnen kort een keer een paar echte rollen ga halen.

eff een hele andere vraag,
als ik dan die rollen heb en ik heb hem goed afgesteld.
gaan dat die zelfde rollen ook in een speedfight 2?
 
Klein vraagje,

Ik last van een soort gefluit, gepiep achter mijn carterdeksel vandaan. Ik heb er vrijwel geen last van tot ik aan mijn top zit van maar 75 op teller :rolleyes:.

Maar goed wat me ook opvalt is dat alles flink heet word, en ik dacht zelf aan een slippende snaar, waarbij het denk ik ligt aan mijn drukveer die is erg slap, ik kan zo de poelies uit elkaar duwen zeg maar. Maar als ik een andere drukveer wil testen welke heb ik dan nodig?

Btw kan het ook liggen aan mijn aandrijftandwiel, daar zijn de koelvinnen beetje krom van.

Het gaat om een speedfight 2 AC met sito plus uitlaat, er zit nu 8 gram rollen in
 
Klein vraagje,

Ik last van een soort gefluit, gepiep achter mijn carterdeksel vandaan. Ik heb er vrijwel geen last van tot ik aan mijn top zit van maar 75 op teller :rolleyes:.

Maar goed wat me ook opvalt is dat alles flink heet word, en ik dacht zelf aan een slippende snaar, waarbij het denk ik ligt aan mijn drukveer die is erg slap, ik kan zo de poelies uit elkaar duwen zeg maar. Maar als ik een andere drukveer wil testen welke heb ik dan nodig?

Btw kan het ook liggen aan mijn aandrijftandwiel, daar zijn de koelvinnen beetje krom van.

Het gaat om een speedfight 2 AC met sito plus uitlaat, er zit nu 8 gram rollen in

Als je de poulies makkelijk (dus zonder echt kracht zetten) uit elkaar kunt drukken is het idd niet goed, bij peugeot zou ik gewoon een originele drukveer erin doen, omdat je hem anders ook weer opnieuw af moet stellen.
 
tja , 2 varioringen werkt gewoon niet , dus er zal toch een uitlaatprop ijn moeten , mja , je zegt dat je geen tijd hebt maar je bent al wat? 2 weken? bezig met de scooter , dan had je dus allang een prop erin kunnen lassen.

Jah jah, ik weet het, maar een maat van mij zei dat je dan speciaal las apparaat moet hebben omdat het materiaal van de uitlaat te zwaak is voor een gewoon las apparaat. Maarja dat vond ik beetje maf dus ben gewoon naar eenn scooter zaak gegaan en die zeide dat het bullshit was en hebbe er een prop in gelast. En nu looptie netjes 50 :) Dus thanks for the info.
 
Hey mensen, even snel een klein vraagje. Gisteravond me V-snaar vervangen van m'n Italjet Formula 125, de oude was geknapt. Nu heb ik een gebruikte V-snaar gebruikt uit mijn reserveblok maar nu merk ik dat hij wat minder optrekt, vooral wanneer de scoot warm is. Nu is het zo dat ik de koppeling los heb gehaald om de snaar erop te leggen (heb geen variosleutel of zuigerstop tot mijn beschikking) dus kan dat er misschien iets mee te maken hebben?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top