Kisbee stottert bij optrekken.

Sundarah

Well-Known Member
Mijn kisbee heeft net een goede grote beurt gehad, hij loopt smooth boven de 30 maar bij het optrekken reageert hij soms een beetje laat, ene keer duurt het wat langer voor aanslaan dan andere. dit probleem was er al voor de beurt, en het laten uitzoeken kost ook veel, heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Hieronder alles wat er met de beurt vervangen/nagekeken is.

Nieuwe V-Snaar
Carbarateur Utrasoon Reinigen
Nieuw Olie
Nieuw Bougie
Nieuw Bougiedop
Nieuw Buitenband
Nieuw Isolator Carb Spruitstuk

Kleppen Stellen
Koppeling V-Snaar, Vario controleren
Controle krukas veerringen
Luchtfilter Schoonmaken
Controle uitlaat
Carbaruteur afstellen
Belwegende delen smeren
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dit klinkt als een verkeerde afstelling van je carburateur. Speel eens een beetje met je luchtschroef, iets dicht bijvoorbeeld, doet hij het dan beter dan heb je een andere sproeier nodig.
 
Als ik een nieuwe sproeier nodig ben een van het standaard formaat halen voor kisbee? kan zo'n ding stuk gaan ja? Of moet ik ook verschillende groottes proberen?
 
Last edited:
Aan je reactie maak ik op dat je het beter kan laten doen haha. Opzich is het niet erg lastig maar het is wel handig dat je weet wat je doet of wat welk schroefje doet.

Mocht je het toch zelf willen doen kunnen wij je er wel doorheen loodsen. Maar als je iemand kent die er verstand van heeft zou ook kunnen.

Als je de luchtschroef iets dichtdraait en de scooter trekt beter op, dan heb je een grotere sproeier nodig voor jouw carburateur. Kan ook zijn dat je scooter te weinig brandstof krijgt een kwart / halve slag open draaien kan soms ook helpen.

Laat maar weten.
 
Het gevoel dat ik ervaar bij het rijden is wat je noemde, hij krijgt gewoon even geen brandstof bij het optrekken, hou ik de scooter schuin of sta ik een keer op en ga ik zitten schiet hij in een keer weg, heel vaag maar misschien helpt die info je een duidelijker beeld te krijgen :p
 
Ik moet 25 km rijden voor onderhoud, geen zin in :p sproeier weet ik wel te vinden, maar eens kijken of die een halve slag opendraaien werkt dus?
 
Hmmm, dit klinkt alweer anders.

Hou je hand eens op de lucht inlaat van je carburateur zodat hij geen lucht krijgt en probeer dan weg te rijden en kijk dan eens of je goed weg trekt.
 
Back
Top