Kenteken bevestigen

Mark.

Well-Known Member
Beste forummers,

ik had even een vraagje m.b.t het ophangen van mn kenteken plaatje... ik wil hem direct op de beugeltjes van mn frame ophangen maar dan moet ik wel in mn kentekenplaat boren ( ik snap ook wel dat het niet door de letters mag maar gewoon er omheen). Nu was mijn vraag: mag dat wel ?

Groetjes,

Mark
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb gewoon 2 gaatjes erin geboord en met schroefjes vast gezet. Ik heb er nog nooit wat over gehoord terwijl ik helaas toch wel een paar keer ben aangehouden. Je moet allen uitkijken want er zit een rond keurmerkje ingedrukt en daar mag je niet doorheen boren.
 
Voorzover ik weet raade RDW dit ook nog aan om je kentekenplaat goed stevig vast te zetten ivm met diefstal. Weet niet meer waar ik dit had gelezen... Maar jah gewoon doen, ik ga het ook doen. Doe dat liever dan nog es zo'n lompe houder...
 
Mag ik een gat in de kentekenplaat boren om de plaat vast te zetten?

In de wet staan geen bepalingen voor de manier van bevestigen van kentekenplaten. Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar zelf om de plaat vast te zetten. Bij de bevestiging moeten de kentekencijfers en –letters goed leesbaar blijven. Ook de zogeheten lamineercode – de gedrukte cijfercode in de linkereronderhoek – , het hologram, het keurmerk, de jaar/weekcode en de eventuele duplicaatcode moeten goed te lezen zijn. Het is dus wel toegestaan een of meerdere gaten in de kentekenplaat te boren.
De RDW adviseert alle eigenaren/houders van een bromfietskenteken de (nieuwe) kentekenplaat goed vast te maken. Zo verklein je het risico op diefstal of vermissing van de kentekenplaat. Als de kentekenplaat of het kentekenbewijs gestolen wordt of op een andere manier vermist of zeer zwaar beschadigd wordt, dan moet de eigenaar een nieuwe set van het kentekenbewijs aanvragen en nieuwe kentekenplaat laten maken. Het nieuwe kentekenbewijs en de nieuwe kentekenplaat krijgen dan een hogere duplicaatcode.

Bron: www.ishetgeenplaatje.nl
 
Back
Top