kap spuiten met krassen

Advertisement - register to remove this

Eerst gewoon schuren. Dan schoonmaken en ontvetten en dan ff misschien met wat spuitplamuur er ovr heen (als het echt diep is) dan weer schuren en dan gewoon primer er overheen.
 
Afwerken met (spuit-)plamuur, afhankelijk van de diepte van de krassen.

Buiten spuiten is geen goed idee. Is momenteel te koud en vochtig.
 
ik neem met dit weer de badkamer in beslag soms

dan doe ik de stang van het doushegordijn 2m van de muur (hou ik stuk van 4vierkante meter over) dan plak ik alles af met plastic en tape

en dan spuiten

voordeel is dat de verwarming lekker hard aan kan wat een graad of 27 oplevert

dan na het spuiten wachten tot het stofdroog is
en dan de kapjes de oven in (grotere kappen half erin en even na 10 min omdraaien) op 75 graden hetelucht

zo word de lak lekker hard :)

in de badkamer heb je ook weinig of geen last van stof in de lak :)
 
FRANQ said:
ik neem met dit weer de badkamer in beslag soms

dan doe ik de stang van het doushegordijn 2m van de muur (hou ik stuk van 4vierkante meter over) dan plak ik alles af met plastic en tape

en dan spuiten

voordeel is dat de verwarming lekker hard aan kan wat een graad of 27 oplevert

dan na het spuiten wachten tot het stofdroog is
en dan de kapjes de oven in (grotere kappen half erin en even na 10 min omdraaien) op 75 graden hetelucht

zo word de lak lekker hard :)

in de badkamer heb je ook weinig of geen last van stof in de lak :)


8P ehn, srry maar hier heb ik nog nooit van gehoord, als je gewoon je kappen met rust laat door ze goed uit te laten harden en niet meteen te gaan lopen "kloten" harden ze even hard uit hoor..
Me moeder ziet me al aankomen, ff me sp kap in de Siemens hetelucht oven douwen :+ :D
 
Rene said:
8P ehn, srry maar hier heb ik nog nooit van gehoord, als je gewoon je kappen met rust laat door ze goed uit te laten harden en niet meteen te gaan lopen "kloten" harden ze even hard uit hoor..
Me moeder ziet me al aankomen, ff me sp kap in de Siemens hetelucht oven douwen :+ :D

Wat denk je dat een spuiterij normaal doet na et spuiten :X, juist.. Gaat gewoon de oven in hoor. Hard de lak het beste uit.
 
Ze harden het idd uit. Zie je ook wel als ze auto's spuiten maar doen ze dat voordat er allemaal andere delen opkomen zodat het niet smelt.
Weet niet of ze dat doen met plastic kappen maar dat zal vast wel, maar moet niet te warm anders vervormt het, lijkt mij dan.
 
ProjectRox said:
Ze harden het idd uit. Zie je ook wel als ze auto's spuiten maar doen ze dat voordat er allemaal andere delen opkomen zodat het niet smelt.
Weet niet of ze dat doen met plastic kappen maar dat zal vast wel, maar moet niet te warm anders vervormt het, lijkt mij dan.

60/70 graden doen ze het meestal. Maar dat zijn gewoon grote hokken die verwarmd kunnen worden.
 
Ik zou het in eider geval niet thuis in de oven pleuren. Maar iedereen heeft zijnn eigen methode. Heb het in ieder geval wel es op american choppers the series gezien met een frame.
 
ProjectRox said:
Ik zou het in eider geval niet thuis in de oven pleuren. Maar iedereen heeft zijnn eigen methode. Heb het in ieder geval wel es op american choppers the series gezien met een frame.

Als je ze op een normaal aantal graden erin gooit gaat er echt niks mis. Het is geen zacht plastic, dat moet gewoon goed gaan. Nutteloos is het denks wel :W. Laat ze gewoon lekker in je spuittemperatuur uitharden.

Over de krassen, daar gaat spuitplamuur dus geen reet aandoen, dat valt er net zo mooi weer in. Hier heb je 'filler' voor bij de lichte krassen, en als het diepe krassen zijn zet er even een laagje plamuur in, schuur dit op totdat het weer helemaal kaal is, dan filler, dat weer opschuren, dan spuitplamuur, dit opschuren en dan pas de lak. Iig zo doe ik het :)
 
Back
Top