Tinne said:Klopt,
Alleen is het tijd/geld. De klant bepaald natuurlijk ook mede de vooruitgang in tunen. Wanneer er een aantal klanten die gewoon zeggen "maximaal pk`s wat jij eruit kunt trekken, geld no problemo" dan heb je natuurlijk veel mogelijkheden. Dus in zekere zin bepaald de klant de vooruitgang.
Overigens zie ik wel dat we in dit topic praten over Xsh, 3br enz..
Deze tuners zie ik alleen maar straat/sprintwerk doen. Dit is maar een deel van het werk wat bijv. Koopmans doet.
Tinne..
Ik denk dat de meeste mensen van dit forum aan sprint of straatwerk doen. De vraag is waar je beter af bent voor straatwerk/sprintwerk. Dat iemand meer kennis en ervaring heeft garandeerd niet dat een door hem geprapareede cilinder leid tot meer tevredenheid dan een door een minder professioneel tuner geprepareerde cilinder. Zeker als er niet de tijd voor wordt genomen of als een cilinder niet aan de presoonlijke eisen of rijstijl voldoet.
Alleen al het feit dat de priofesionele tuners met stages werken geeft al aan dat er niet uit iedere cilinder alle wordt gehaald wat mogelijk is. Het blijft daar ook een compromis tussen geld en prestaties. Dus lijkt het mij zeker zinvol om in zoon geval te kijken of je ergens anders niet beter af kunt zijn...
HEt gaat er niet om wat de tuner allemaal kan, maar het gaat erom dat jij tevreden bent over de prestaties...
En dat de klant de vooruitgang bepaald ben ik het niet mee eens. Door zelf onderzoek te doen kan je misschien met minder moeite betere prestaties halen. Het lijkt mij logisch dat je zelf ook onderzoek doet. Omdat stilstaan achteruitgang betekend. En het kan je een tijdwinst/beter resultaat/meer klanten opleveren.