jetforce snelheid neemt af en ploft met vol gas

Jetforcealmelo

Well-Known Member
Hej hoi probeer t eens via een forum wie kan me vertellen wat er gebeuren moet mn peugeot jetforce c tech 2006 26600 km gelopen hij start netjes rijd netjes heb hem 2ehand gekocht snelheid was max 75 werd me gezegd dit heb ik nog niet behaald met zn 2e erop kwamen we niet over de 48 en alleen rond de 60 maar dan hoor ik af en toe een plofje heb wel de olie tank los hangen kwam ik achter en had gevraagd bij de zaak in de buurt die kwam ermee dat dat aan de bougie lag maar hij trekt ook langzaam weg pas als ik op 5000 toeren ben dat moet normaal toch wel iets sneller gaan ? Want dit probleem kwam veel voor bij aprillia dan lag het aan een membraam oid dus waar kan t aan liggen? Dat ploffen bij vol gas en waarom trektie hij niet mooi weg? Wie kan me erbij helpen het te vinden

En is het slim injectie reiniger in de tank te doen? Werd me ook aanbevolen door een kennis van me
 
Advertisement - register to remove this

Maak eerst eens de carburateur goed schoon, en welke sproeier zit er in ?
Wat is je SetUp?
Bij standaard Jetforce C tec is de sproeier rond de 60.
 
Setup onbekend helaas dus ik denk standaard alleen met een ander uitlaatje is met injectie en carbarateur dat weet ik wel ma het ploffe is al wel minder alleen de snelheid blijft lager dan er verteld is
 
Je ontsteking is verrot.. Als hij gaat ploffen dan ontsteekt, de onsteking te laat (op het moment dat de uitlaat poort zowat al weer open is)
Ook snelheid dat afneemt heeft te maken dat de onsteking niet op het juiste moment vonkt.. Dus hoe sneller hij moet vonken, dan gaat hij juist trager..

De CDI bepaald deze timing.. De stator is zelf een dom ding dat alleen stroom opwekt door te draaien en op een bepaalde krukas stand stroom doorgeeft naar de CDI..

Kapotte CDIs is een vast gegeven bij peugeot scooters.. Heb er met mijn eerste peugeot viva-city er nooit last van gehad, maar wel bij me huidige..

Je merkt dan ook dat je continu moet kickstarten, maar wilt hij niet echt aangaan..
Meestal is de CDI dan doorgebrand of de condesator naar het gootje.
 
Als... het Injectie is ... kan Compressor en luchtslangen / Injector ,etc, etc vervuilt zijn .

Maar zoals je eerder aangaf .. heb je beide ... Injectie en Carburateur.
 
Jaa klopt dat lijkt mij ma kreeg ook al te horen dat een injectie scooter een kickstarter kan hebben... snap dr niks meer van haha ma de gas hendel gaat ook zwaar ma zodra er meer gewicht op komt schiet hij ook wel eens in de beveiliging of als je niet snel weg rijd dus langzaam en langere tijd op hoge toeren bij wegrijden dan springt ie in de beveiliging
 
Post eens dan een foto van je hele scooter en eentje van het dashboard? Ik kan het verschil namelijk wel zien.

Het kan ook een omgebouwede TDSI zijn.. Of de teller is veranderd van een TDSI.
 
Post eens dan een foto van je hele scooter en eentje van het dashboard? Ik kan het verschil namelijk wel zien.

Het kan ook een omgebouwede TDSI zijn.. Of de teller is veranderd van een TDSI.
 

Attachments

  • 20161024_112628.jpg
    20161024_112628.jpg
    195.5 KB · Views: 6
  • Screenshot_2016-11-14-22-06-39.png
    Screenshot_2016-11-14-22-06-39.png
    636.3 KB · Views: 8
  • IMG-20161021-WA0010.jpeg
    IMG-20161021-WA0010.jpeg
    216.9 KB · Views: 7
  • IMG-20161021-WA0008.jpeg
    IMG-20161021-WA0008.jpeg
    145 KB · Views: 7
  • IMG-20161021-WA0002.jpeg
    IMG-20161021-WA0002.jpeg
    357.1 KB · Views: 7
Kijk eens naar boven, dat is een c-tech jetforce

Lees de Postings eens goed door : Topic starter zegt zelf dat hij een Injectie + Carburateur versie heeft ( wat niet kan ) .. wat bij mij nog steeds geen duidelijkheid heeft gebracht.

Maar als jij het allemaal beter weet .... help jij de Ts maar verder.
 
Is ff dashbord van internet tis nu te donker om heen te lopen haha ma dat dashbord heb ik

Snap ik, maar daar heb ik niks aan.. Moet weten welke er bij jou echt in je scooter geinstalleerd is. Dat kan ik alleen met zekerheid zeggen als ik een originele dashboard foto van je ontvangt.
Er zijn namelijk 2 versies van het zelfde dashboard.. Het gaat hier echt om alle details.

Heb je ook ooit een sproeier moeten afstellen voor die giannelli reserve uitlaat of gewoon zo eronder gezet?
 
Last edited:
Lees de Postings eens goed door : Topic starter zegt zelf dat hij een Injectie + Carburateur versie heeft ( wat niet kan ) .. wat bij mij nog steeds geen duidelijkheid heeft gebracht.

Maar als jij het allemaal beter weet .... help jij de Ts maar verder.

Even geduld hebben, want we weten het pas als hij een originele foto van ze dashboard heeft gemaakt.. Zou ook handig zijn om een foto te hebben van de cilinder kop.

(ik vermoed wel wat het zou kunnen zijn)
 
Back
Top