Internet verbindings problemen met router

Daniel@NRG

Well-Known Member
Hi,

Ik heb onlangs een nieuw modem ontvangen, waarmee je kan bellen via de kabel + internetten. Nu heb ik dus dat modem + een router ( edimax ). Maar nu krijg ik in alle games die ik tot nu toe heb geprobeerd de melding dat ik geen verbinding heb met het internet, maar gewoon surfen etc. kan wel. Windows firewall uitschakelen helpt niet, router + modem resetten werkt niet. in ipconfig IP address renewen werkt ook niet! :(

Het punt is: zonder router kan ik probleemloos online gamen! Maarja er zijn meer mensen in mn huis die op internet willen. Is er een manier om het subnetmasker te veranderen? of ligt het daar niet aan?


Wat kan ik nu nog doen, voordat ik die router regelrecht de vuilnisbak in pleur? :p

alvast bedankt. :*
 
Advertisement - register to remove this

Meeste van deze modem's functioneren al als router, aan 2 heb je er immers niet veel.
Probeer anders via de web interface van de Edimax, je PC in DMZ te zetten.
Niet vergeten je firewall op je PC wel aan te zetten.

Anders optie is Modem --> Switch/Hub --> PC's.
 
Ok, zou ik dan om meerdere PC's op internet aan te sluiten, een normale LAN-hub moeten gebruiken?

Kan niks vinden op de Edimax website, heb er ook geen CD voor. Ik gebruik dat ding al jaren probleemloos.
 
soms moet je bepaalde poorten open zetten voor online gaming..
Dit zijn udp/tcp settings bij mijn router, kan je meestal wel zoeken op sites van games welke poorten dat zijn..
meestal komt je met http://192.168.1.1 in je router.
 
Wat heb je voor modem, dat als eerst.....

Onlinegamen met modem -> router hoeft geen probleem te zijn, als het maar goed ingesteld is.
 
Wie weet hebben ze beide wel DHCP aanstaan.. 2 van die dingen hoor je gewoon niet achter mekaar te hebben eigenlijk.
Zie je ook bij die Experiaboxen van KPN, die dingen hebben ook gewoon de benodigde functies ingebouwd..

Ik meen overigens dat Edimax 192.168.2.* gebruikt, browse maar eens naar http://192.168.2.1
 
Werkt dat via relaying dan?
Ik was van mening dat 2 DHCP servers op 1 subnet conflicten geeft, ongeacht wat de instellingen zijn.

Zoiezo is dat eigenlijk niet van toepassing hier.
 
Ik neem niet aan dat hij een router heeft gekocht om 2 gelijke subnetten te houden, toch?

Het probleem zit hier in een half geconfigde firewall in die router, verwacht ik :)
 
Ik weet haast al zeker dat 2 aparte subnettten niet in het idee zat, meer om de rest ook te kunnen aansluiten.
Wat dus betekent heeft dat hij beter een simpele switch had kunnen halen.
 
Er zijn modems die maar met 1 pc tegelijk willen communiceren, en daar kun je dus niet zomaar een switch achter hangen en internet delen...
 
Mwah, die Edimax dingen zijn nog best redelijk.
Heb er hier een staan, die dient als gateway bij mn moeder's verbinding.. best veel opties in de webinterface en werkt gewoon met switch erachter.

Lijkt mij dat Edimax ook niet super veel modellen hebben.
 
Back
Top