Sjah..
Als nieuwkomer moet je gewoon de "groep nadoen"... Je volgt iedereen en je merkt vanzelf hoe het gaat. In de eerste minuten word je vierkant voorbij gereden in het bochtenwerk... Na een manche rijd je al dubbel zo snel, en aan het einde van een traindag rijd je gewoon met de groep mee.. Niet gelijk vooraan, maar je kan achteraan meerijden met de groep.
Je leert vanzelf te rijden en snelheid in te schatten door te vallen, glijden etc... als je te langzaam gaat, word je ingehaald, ga je snel, haal je de rest in..
Als nieuwkomer is het alleen wel handig de vlaggen in je hoofd te stampen. Als er iemand aankomt die sneller is, laat je deze altijd de binnenbocht pakken, en rijd jij de buitenbocht. Zo hinder je hem niet in zijn snelle racewerk, en kan jij kijken welke lijn hij rijd.
Niemand vind het erg om met langzamere rijders op het circuit te rijden. Men vind het wel hinderlijk als ze niet uitwijken / aan de kant gaan in bochten als de koploper duidelijk sneller is, en er heeeeeel graag langs wil
.
Daarnaast zal ik gewoon mensen vragen op de racedag... Iedereen is een keer begonnen met dezelfde vragen, en die zijn toen ook door anderen beantwoord. Echte eikels & arrogante zakken lopen er niet rond bij de SBO, dus: Vragen, vragen, vragen.....!!