Interesse (kostenplaatje) Stage 6 klasse

training is toch nog niet zeker? kregen we toch nog bericht over? want het was eigenlijk alleen voor de geluidskeuring van de 4takt scooters volgens mij :)

Sorry dat dacht ik.

Ja je kan altijd een dag inschrijving doen, weet niet precies wat je dan betaald ik dacht 65 of 75 euro en dan kan je een dagje mee racen. maar dan moet je wel zorgen voor een eigen pak, handschoenen, laarzen en helm. bij inschrijving bij sbo krijg je de verplichtte stage6 race overall(pak) gratis.
 
oke ,maar ik bedoel neem nu als ik mijn eerste 2 race's nie kan deelnemen omdat ik nog nie klaar ben kan ik mij dan nog inschrijven voor de rest van het seizoen niet 1 race groetjes michael
 
Je kan het hele seizoen door inschrijven normaliter, of het moet zo zijn dat het zo druk wordt dat inschrijvingen dichtgegooid worden, maar dat lijkt me nu nog niet aan de orde :)
 
het beste is om je gewoon nu zo snel mogelijk in te schrijven. dan zijn alle papieren rond en krijg je een race pak. dat je dan de eerste paar races niet komt is niet erg. ookal rij je alleen de laatste wedstrijd van het seizoen dat maakt de sbo niks uit! is alleen zonde van je 150 euro. ookal heb je daar wel een race pak voor gekregen.
 
op de trainings dagen zijn er daar personen die je helpen of moet je daar gewoon beetje rondrijden en zelf leren ? groetjes michael
 
Sjah..

Als nieuwkomer moet je gewoon de "groep nadoen"... Je volgt iedereen en je merkt vanzelf hoe het gaat. In de eerste minuten word je vierkant voorbij gereden in het bochtenwerk... Na een manche rijd je al dubbel zo snel, en aan het einde van een traindag rijd je gewoon met de groep mee.. Niet gelijk vooraan, maar je kan achteraan meerijden met de groep.

Je leert vanzelf te rijden en snelheid in te schatten door te vallen, glijden etc... als je te langzaam gaat, word je ingehaald, ga je snel, haal je de rest in..

Als nieuwkomer is het alleen wel handig de vlaggen in je hoofd te stampen. Als er iemand aankomt die sneller is, laat je deze altijd de binnenbocht pakken, en rijd jij de buitenbocht. Zo hinder je hem niet in zijn snelle racewerk, en kan jij kijken welke lijn hij rijd.

Niemand vind het erg om met langzamere rijders op het circuit te rijden. Men vind het wel hinderlijk als ze niet uitwijken / aan de kant gaan in bochten als de koploper duidelijk sneller is, en er heeeeeel graag langs wil :).


Daarnaast zal ik gewoon mensen vragen op de racedag... Iedereen is een keer begonnen met dezelfde vragen, en die zijn toen ook door anderen beantwoord. Echte eikels & arrogante zakken lopen er niet rond bij de SBO, dus: Vragen, vragen, vragen.....!!
 
oke bedankt ;)
en er is iedere donderdag training zeker anders mijn eerste race gaat een mooie zijn eerste bocht buiten ;)


trainingen zijn niet officeel georganiseerd door de sbo. je gaat gewoon zelf met je brommer en spullen naar een circuit toe, betaald en mag de hele dag rijden. wel laten wij racers elkaar vaak weten wanneer we naar welk circuit toe gaan en dan ontmoeten wij elkaar daar.
niet bij elk circuit kan je zomaar aankloppen om te gaan rijden. waar dat wel kan is circuit van spa francorchamps(donderdag en zaterdag), emmen en amsterdam(elke dag)
helaas is het circuit in amsterdam gesloopt dus blijven er nog 2 over.

een dagje naar een circuit gaan kost 30 euro en mag je de hele dag de baan op.

groetjes patrick
 
Back
Top