Aah, juist! Nu word er ten minste een (eerlijke) mening gegeven...
Het gaat hier immers om een nieuw artikel plus info en niet om een persoon (ook ondergetekende niet) die tussen de 80 en 130km wil toch!?
Dit vind ik dan weer een nutteloze reactie van jouw kant:
Ik ben ook niet echt onder de indruk van het zogenaamde nieuwe spul!
Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht...(zal wel net geen echte 80cc zijn vermoed ik)
Als je het goed gelezen hebt maakt het vrijwel geen ene ruk uit t.o. het Euro 4 gebeuren wat al reeds langer op de markt verkrijgbaar is.
En daar wringt de schoen!!
En v.w.b. de Yamaha met een 3 klepper is dit inderdaad het geval! Het is zo dat daar 65cc de max is omdat meer cc's helemaal niks uithaalt zonder dat ook de kop en kleppen wat groter worden. Een andere ECU is in dit geval dan ook niet nodig omdat de standaard mapping gelijk blijft. Bij Piaggio denkt men daar kennelijk anders over en kun je met de standaard kop en kleppen blijven rijden op de 80cc, maar dan wel met een speciale Malossi ECU en wat ander spul wat geplaatst moet worden
!
Een andere nokkenas zal waarschijnlijk dan ook weer aangeboden gaan worden die speciaal ontwikkeld is voor de E5
.
Het is nogal logisch dat ik niet onder de indruk ben van het gegeven dat het maar 71@ gps gaat gezien de complete en dure metamorfose!
Persoonlijk zou ik het er niet voor over hebben eerlijk gezegd...
Maar goed, dit moet een ieder voor zich weten natuurlijk zoals je terecht aanhaalt.
Waarom nutteloos het is gewoon de waarheid die euro 5 zuigt gewoon. Is leuk voor in de stad en als bezorgscooter maar voor de rest zuigt het.
Het zuigt dus dubbel? Die euro 5 en voor de rest zuigt het ook.., beetje alles over één kam scheren of??
Nutteloos omdat de oude 2 takt verdwenen is en de nieuwe varianten ook allemaal Euro4/5 zijn met een volledig injectie gestuurd motorblok!
En met een 4 takt heb je sowieso meer koppel wat resulteert in snel optrekken met een veel lager toerental t.o. de 2 takt.
Qua snelheid op top is het net iets minder als met een standaard 2 takt scooter zonder begrenzers.
Ik zou me wat dat betreft eerder opwinden betreffende het feit dat dit ook voor de 25km/u scooters verkrijgbaar is!
Maar goed, een helmpie op, en gas op die lolly is een veel gehoord argument in de Amsterdamse en Utrechtse scooterscene die veelal op de rijbaan moeten rijden in de binnensteden/gebieden. I.p.v. voetgangers en fietsers te terroriseren begeven deze (snor) Evel Knieveltjes zich nu tussen de automobilisten waar met dezelfde roekeloosheid gereden word.
V.w.b. mijn persoonlijke perikelen kan ik gelukkig alle kanten op...
Standaard 4 takt snorscooter die max 34 km/u gaat op top.
Standaard 2 takt (iets aangepaste) bromscooter die max 82 km/u gaat op top.
Motorscooter 4 takt met een iets grotere cilinder die max 120 km/u gaat op top.