Hulp bij een yamaha neo's.

18piet18

Well-Known Member
Hallo, vandaag heb ik mijn eerste scooter gekocht.

Het gaat om een yamaha neo's, nu deed deze scooter het prima toen ik hem ging testen en later naar huis heb gereden (onderweg getankt euro 95).

Na een beetje knutselen aan het uiterlijk, besloot ik om naar wat vrienden te gaan.

Aangezien de elektrische start het niet deed moest ik kickstart gebruiken en deed ik erbij een extra knopje aan (links op het stuur, knopje moet naar beneden) waardoor ie sneller zou starten.

Dit gebeurde ook, waarna ik hem niet terug heb gedaan naar boven (zeg het er even bij, ik weet niet of dit erg is) en ben gaan rijden.

Halverwege de rit op topsnelheid, valt het motorblok opeens helemaal uit, zonder waarschuwingen (dus de moter ging niet eerst haperen of had moeite om vooruit te komen) aan de kant kreeg ik hem ook niet meer aan.

Alle verlichting deed het wel nog en na een paar belletjes die niks opleverden, ben ik terug naar huis gelopen.

Hij staat nu in de tuin, maar wilt ondanks verschillende pogingen niet meer aangaan, er komt ook geen geluid uit.

Graag, zou ik willen weten of ik iets fout heb gedaan, of dat er toevallig nu iets kapot is gegaan, meerder mensen zeiden namelijk dat het waarschijnlijk de boegie is.

Ik zelf heb er totaal geen verstand van en dit is dan ook m'n eerste scooter.

Ik zie jullie antwoorden en reacties tegemoet.

Jelle
 
Advertisement - register to remove this

Met andere woorden, je hebt met je choke open gaan rijden, waardoor je scooter teveel benzine kreeg. Choke dient enkel om je scooter te starten als hij koud staat, zodat hij bij meer benzine sneller ontsteekt.

Maar door met je choke te rijden heb je je mengsel (olie, lucht, benzine) te rijk gezet door teveel benzine toe te voegen.
Het kan je bougie zijn die te nat is geworden door het teveel aan benzine, in het slechtste geval is je zuiger vastgelopen.

Choke is btw dat extra knopje links op je stuur :p
Vervang je bougie eens en rijdt nooit meer met je choke open tenzij je hem wil starten.
 
onzin , volgas op de choke is geen probleem , echter niet de bedoeling , maar een goed afgestelde scooter zal volgas echt niet uitvallen door op de choke te rijden , hoogstens op een laag toerental..

dit lijkt me niks te maken te hebben met de choke , maar vastgelopen is ie mischien wel , of de linker krukaskeerring ligt eruit , gebeurd weleens..
 
Vandaag heb ik samen met een vriend het blok half uit elkaar gesloopt en nu bleek dat de zuigerpen er uit is geschoten en schade heeft gemaakt op de zuiger en cilinder.

Ik ga van de week even kijken voor een nieuwe cilinder en zuiger en dan zou die het weer moeten doen.

Bedankt voor jullie antwoorden!
 
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar idd iets fout gedaan.... want meteen nadat ik hem had gekocht ging ie kapot. Oorspronkelijke eigenaar niet te bereiken natuurlijk....

Maargoed, cilinder en zuiger vernieuwd alleen nu komt er weer een volgend probleem; de uitlaat past niet op deze cilinder.... (-_-) ik heb dus een nieuwe uitlaat nodig.

Bij deze: ben ik opzoek naar een standaard uitlaat voor een yamaha neo's uit 2005.
In ruil voor prijs vermindering heb ik nog een aantal spullen voor hetzelfde model, waaronder een carburateur (praktisch een heel neo's blok, bij interesse hoor ik het wel).
 
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar idd iets fout gedaan.... want meteen nadat ik hem had gekocht ging ie kapot. Oorspronkelijke eigenaar niet te bereiken natuurlijk....

Maargoed, cilinder en zuiger vernieuwd alleen nu komt er weer een volgend probleem; de uitlaat past niet op deze cilinder.... (-_-) ik heb dus een nieuwe uitlaat nodig.

Bij deze: ben ik opzoek naar een standaard uitlaat voor een yamaha neo's uit 2005.
In ruil voor prijs vermindering heb ik nog een aantal spullen voor hetzelfde model, waaronder een carburateur (praktisch een heel neo's blok, bij interesse hoor ik het wel).

moet gewoon passen hoor..
 
Noop, net opgemeten; de grote van m'n uitlaat op het oude blok was 4,5 cm (van schroef naar schroef) terwijl de nieuwe 4 cm is. Apart want hij past verder gewoon prima.

Iemand verder nog ideeën, naast het kopen van een nieuwe uitlaat of cilinder..... ?

Ik hoor het wel.
 
Noop, net opgemeten; de grote van m'n uitlaat op het oude blok was 4,5 cm (van schroef naar schroef) terwijl de nieuwe 4 cm is. Apart want hij past verder gewoon prima.

Iemand verder nog ideeën, naast het kopen van een nieuwe uitlaat of cilinder..... ?

Ik hoor het wel.

zo , en daarom past de uitlaat niet? 8P

die uitlaat past met een MINIMALE aanpassing met een vijl binnen 2 minuten wel..

simpel te verhelpen dus...

maar je mag ook wel gewoon een andere uitlaat kopen hoor , waar je alleen wel weer tegen hetzelfde probleem aan loopt ..

er is maar 1 soort minarelli horizontaal uitlaat , als deze niet past moet je aanpassen , verder is er gewoon niks , het probleem zijn dus ook niet in de uitlaat maar in de cilinder ;)

wat voor cilinder heb je gekocht dan?
 
Bedankt voor jullie hulp en antwoorden! Heb inderdaad de uitlaat helemaal uitgeveild en nu past ie er inderdaad wel op, al dan niet perfect.

Alleen nu komt het volgende; hij gaat maar, 50 waar hij eerst 55 haalde. Nu heb ik wel met de carburateur gekloot en ik ga er eigenlijk van uit dat dit het is.

Of, maakt ie nog steeds niet de juiste afsluiting? hij klonk namelijk best wel hard stationair, maar er kwam geen rook uit de uitlaatklep (eerst wel) en als ik m'n hand op de
uitlaat houdt gaat ie uit.

Goed, laat maar weten.
 
mja , je hebt er een andere cilinder op gezet , die reageerd dus ook anders..

mischien kun je er nog wat aan afstellen maar verder zit er dus verschil in cilinders..
 
Mmm, blijkbaar ja, gaat idd niet meer harder dan 52 en met wind mee 54 a 55
(-_-). Maargoed, hij loopt nu prima zonder problemen alleen de zin naar meer snelheid neemt toe.

Ik zou daarom willen weten, wat ik nog zelf kan doen aan de scooter zonder dat het me wat geld kost en ik later kan bepalen of ik er nog meer geld in wil steken, als mij dat niet genoeg voldoet.

Ik weet dat eruit de uitlaat een prop te halen valt, maar ik heb geen zin om de uitlaat er weer af te slopen, want die zit na een paar dagen werk, eindelijk goed.

Nu weet ik nog de vario ring, maar ik heb de krukkast er af gehaald en gekeken naar deze ring, maar niet gevonden.

Het gaat om een yamaha neo's uit 2005.

Graag zou ik dus willen weten of ik wel goed kijk en of er nog iets anders aan te passen valt, het liefst om vooral de topsnelheid te laten toenemen.

Ik hoor het wel :)
 
als ej al bang bent om een uitlaatje los te halen moet je helemaal niet meer gaan sleutelen..

en tja , geen geld uit willen geven?? eerst koop je zomaar een cilinder , je had het hier kunnen vragen wat voor cilinder je had moeten hebben... dus daar heb je zomaar wat voor gekocht , dat noem ik pas zonde van het geld!!

dus moet je nu niet lopen liggen janken dat het niet past , voor geen meter loopt en je geen zin ( 8p) hebt om aan je scooter te sleutelen maar je wilt wel dat ie sneller gaat lopen...

komop , zo werkt dat niet... je moet toch echt een beetje moeite er voor willen doen , en daarnaast kost een scooter gewoon geld.. wat moeten mensen met sprinters en racers dan wel niet?? die staan ook niet met een dubbeltje op de eerste plek ;)


zonder geld kom je nergens , en zeker niet als je zelf ook nog lui bent..


eigenlijk wel stom , je hebt de uitlaat eraf gehad ,waarom heb je dan niet meteen de prop verwijderd 8P
 
Back
Top