Horwin SK1 snelheidsverlies

Elektrik

New Member
Onlangs een 2024 Horwin SK1 bemachtigd (45 km/u versie - geel kenteken).
Na het loskoppelen van het bekende kabeltje in de buddy loopt de scooter bij 100% accucapaciteit circa 53 km/u.
Echter, bij een accu capaciteit van circa 80/85 procent valt de snelheid vrijwel direct terug naar circa 46-48 km/u/ (op de teller).
Mijn inziens nét te langzaam om met het ''grote'' verkeer mee te kunnen rijden. Je wordt namelijk continue ingehaald. Werkelijke snelheid ligt wellicht nog lager namelijk.

Dat de spanning van de accu afneemt - en daarmee ook de snelheid - begrijp ik. Maar dat dit zich al voordoet na slechts 20 procent van de accu te belasten (circa 10 km) is toch wel erg snel.

Nu vraag ik mij af of er mede Horwin SK1 rijders zijn die dezelfde ervaring hebben? Benieuwd naar jullie reacties!

Thx en groet!
 
Advertisement - register to remove this

Aanvullend: Ten gunste van de levensduur van de accu wil ik binnen de range van 35-85 procent accu capaciteit blijven. Ofwel rijden tot circa 35 procent en laden tot 85 procent.
In dat geval haal ik de topsnelheid van circa 53 km/u dus nooit, aangezien bij <85 procent accu capaciteit de snelheid afneemt naar 46-48 km/u.

Om iedere keer te laden tot 100 procent om (even) de maximale snelheid te kunnen behalen is niet bepaald bevorderlijk voor de levensduur van de accu.

Ben benieuwd of de snelheid bij mede Horwin rijders ook zo vliegensvlug afneemt.
 
Back
Top