Onlangs een 2024 Horwin SK1 bemachtigd (45 km/u versie - geel kenteken).
Na het loskoppelen van het bekende kabeltje in de buddy loopt de scooter bij 100% accucapaciteit circa 53 km/u.
Echter, bij een accu capaciteit van circa 80/85 procent valt de snelheid vrijwel direct terug naar circa 46-48 km/u/ (op de teller).
Mijn inziens nét te langzaam om met het ''grote'' verkeer mee te kunnen rijden. Je wordt namelijk continue ingehaald. Werkelijke snelheid ligt wellicht nog lager namelijk.
Dat de spanning van de accu afneemt - en daarmee ook de snelheid - begrijp ik. Maar dat dit zich al voordoet na slechts 20 procent van de accu te belasten (circa 10 km) is toch wel erg snel.
Nu vraag ik mij af of er mede Horwin SK1 rijders zijn die dezelfde ervaring hebben? Benieuwd naar jullie reacties!
Thx en groet!
Na het loskoppelen van het bekende kabeltje in de buddy loopt de scooter bij 100% accucapaciteit circa 53 km/u.
Echter, bij een accu capaciteit van circa 80/85 procent valt de snelheid vrijwel direct terug naar circa 46-48 km/u/ (op de teller).
Mijn inziens nét te langzaam om met het ''grote'' verkeer mee te kunnen rijden. Je wordt namelijk continue ingehaald. Werkelijke snelheid ligt wellicht nog lager namelijk.
Dat de spanning van de accu afneemt - en daarmee ook de snelheid - begrijp ik. Maar dat dit zich al voordoet na slechts 20 procent van de accu te belasten (circa 10 km) is toch wel erg snel.
Nu vraag ik mij af of er mede Horwin SK1 rijders zijn die dezelfde ervaring hebben? Benieuwd naar jullie reacties!
Thx en groet!