Honda MT5 Supermoto

ik heb het vooral meegemaakt bij honda cilinders , 2 keer bij een MT, stationair zelfs nog..

1e keer kon er gelukkig een nieuw zuigertje in (Hebo ,was hetzelfde) , 2e keer was het fataal..

@ MTX-sh ook gehad , zundapp zuiger van 10 euro erin en perfect ,nooit problemen gehad.

en met een 129cc voor MT , nieuwe cilinder , liep ook zo bijna stationair kapot , ook een stuk eraf.

en ik heb eens een Zundapp cilinder op een Tomos schakelblok gehad , je raadt het , een athena , deze liep net zo stuk , 2 x!!

leuk spul athena , maar vele zuigers daarvan zijn niet goed!!

dus kijk er mee uit!
 
@ Tom: is een foto van de webshop :) heb de cilinder nog niet binne

@ Melf: denk wel een van de snelste 50cc cilinders uit de doos iig. Zuiger moet ik nog ff kijken wat er bij zit, wss draai ik de onderkant van de cilinder weer 3mm af en dan een kortere vertex zuiger erin van KTM sx50, loopt veel feller.

@ Kevin: ja heb de verhalen ook wel gelezen/gehoord ja :p
 
moet behalve iets meer carterdruk en een minder kantelende zuiger verder niks uitmaken , en uiteraard de kwaliteit van de zuiger.

de timing lijkt me aardig tam van zo'n cilinder.

zou aan de timing ook wat doen , moet toch een beetje power in zitten? :*

is dit een 39,5mm boring overigens dan?
 
of die 39,5mm is weet ik niet, ik hoop het iig :p dan past zo'n ktm zuigert wel.

timing laat ik verlopig nog even zo, eerst zien hoe het loopt en hoe lang het heel blijft :)

m'n laatste 2 cilinders hadden 190 graden + timingen en dat bleef niet echt heel, dus nu eerst kijken hoe goed deze cilinder zal samenwerken met de DPR pijp en HPI...
 
opzich mag het niet zomaar kapot lopen , 190 graden is niet meteen extreem hoog , spoelpoorten op 130/129 graden zo'n beetje..

denk dat de std timing van deze cilinder wel erg laag is.

de zuiger van een KTM SX50 is 39,50 , dat weet ik , dus vroeg ik me af of die cilinder dat wel is.
 
had maar halve liter kvs mee.... was net iets te weinig om 'm met 14.000+ toeren koel te houden :(

Komt wss een SX50 radiateur op, die is net zo hoog en breed, maar 3x zo dik, dat moet wel helpen.

Er gaan binnenkort ook een aantal aluminium onderdelen naar Anox, om ze in een kleurtje te laten anodiseren :W
 
waar heb je die besteld dan?

de meesten hebben 50cc niet liggen , word immers meestal gewoon 70cc op gezet :p

is een 80cc blokje niet wat? lekker veel koppel , betrouwbaar maar niet al te snel op de rollen..

uiteindelijk dus meer power dan nu , met dezelfde snelheid ongeveer..
 
ander blok heb ik geen zin in, dit is echt een prachtig onderblok wat dat betreft.

Cilinder is vandaag gelukkig binnengekomen, en was gerustgesteld toen ik de poort layout zag (hele cilinder nog nooit gezien, gewoon op de gok gekocht).

Zit een aardig grote uitlaatpoort in, 4 reguliere spoelkanalen en een "paddenstoel" als inlaat. De cilinder heeft std aux poorten (membraamhuis --> spoelers). Dus aardig cilindertje voor op straat. Zuiger die erbij zit is een meteor met bolle kop.

Vanmiddag meteen het zaakje gemonteerd maar lopend zal het nog niet zijn, dit vanwege een paar dingen die nog gedaan moeten worden:

- Viton o-ringen (52mm) vinden voor mijn binnenkop, aangezien de rubbere eruit geklapt was bij de laatste vastloper
- Cilinderkopje en andere parts wil ik eerst rood laten anodiseren
- Grotere radiateur ? Nog even uitvogelen waar ik voor een prikkie een SX50 rad kan vinden.
- Geen zin in afstellen/sleutelen met dit weer ;)

Pret-pakket:
350943249.jpg


"Paddo" en aux-poorten:
350943008.jpg


Poortlayout:
350942902.jpg


Kopje wordt rood!
350942812.jpg

350943131.jpg


ciao
 
Last edited:
zou iig even de poorten in hoogte opmeten , denk niet dat het echt hoog staat.

uitlaatpoort is niet echt groot hoor , gewoon normaal.

past iig wel een degelijk membraan in ;)

komt wel een andere zuiger in toch?
 
he,

heb je die kop zelf zo gemaakt of van iemand gekocht ?

een vriend van mij had namelijk ook precies zon cilinders kop gecnc'd (stefan beentjes) 8)

mooi hoe je te werk gaat iig 9||6
 
@ vasco: thnx! en ik hoop nou toch echt een keer te komen banken bij je :p

@ melf: eigelijk wel he, 2 veren is beetje te n00b

@ Johan: Bij ene Barry gekocht, die heeft er destijds 5 gemaakt voor de brommercross



Vandaag de alu spullies op de post gedaan om te anodiseren :D
 
Kreeg vandaag het pakketje van ATM binnen! :love:

352160660.jpg


kopje
352161003.jpg


kopje op het blok
352160835.jpg


flensje vd carb
352161082.jpg


(bijna) compleet blokje
352161311.jpg


stuurklem
352161506.jpg

352161619.jpg


als t weer lekker weer is het hok maar eens een duw geven en beginnen met afstellen etc...
 
Back
Top