Honda CBR 125R -- Aprilia RS 125

unkie

Well-Known Member
Hey,

aangezien ik me motorrijbewijs ga halen, wil ik een motor kopen om te beginnen :)

Nu zit ik met de twijfel van de Honda 125CBR, of de Aprilia RS 125

De honda heeft 11.0 kw, kost 3000 euro
De Aprilia geeft 24.8 kw, kost 4800 euro

Maar, niet te vergelijken,

daarom deze vraag

Is de CBR te ontgrenzen zodat deze ook rond de 20 kw komt?
 
Advertisement - register to remove this

Post het volgende keer in U en A ofzo (aan de mensen die zeurden of het topic hier mocht).

Anyweej, die CBR is 4-takt, en zal dus niet rond de 20kw komen aangezien die RS een 2-taktje is.
 
RS is natuurlijk vet, lekker janken:W
Alleen heb ik van horen zeggen dat die motortjes nogal snel slijten, maar dat weten anderen hier wel beter denk ik:)
 
Post het volgende keer in U en A ofzo (aan de mensen die zeurden of het topic hier mocht).

Anyweej, die CBR is 4-takt, en zal dus niet rond de 20kw komen aangezien die RS een 2-taktje is.

Maar die CBR is die wel op te voeren? :) en wat is de topsnelheid?
 
Denk toch dat het een RS word :)

Die CBr blijkt niet vooruit te fikke zijn, ken ik net zo goed due+ onder me scoot knalle
 
een CBR125 is een 4 takt , een Aprilia RS een 2 takt , een CBR is gewoon een soort brommer met wat meer vermogen , een RS is een echte 2 takt met power aan boord...

als je altijd rustig rijd en het hoeft niet zo hard en je wilt zuinig zijn is een cbr125 leuk , maar wil je ook echt wat met je 125cc wilt doen zou ik zelf een 125 2takt nemen , dan kun je ook een keer uitwaaien...

je moet echter met een 125cc niet al te gek doen want het is en blijft een 2takt en die zijn wat gevoeliger..
 
de cbr heeft een topsnelheid van krap 120 km/pu

Kom je niet echt mee uit de voeten dus, rs 125 is een goed alternatief.

Mag ik voorstellen dat je rond gaat kijken op www.motor-forum.nl, zoek een rs125 topic en lees het door, zo kom je alle min en pluspunten wel te weten, gevoeligheid in t dagelijks verkeer etc.
 
Ga voor de RS250, dat zou ik doen. Zijn ook wel te krijgen voor zo'n 3500 - 4000 en dan heb je niet een motor waar je na een maand op uitgekeken bent ;)
 
Ga voor de RS250, dat zou ik doen. Zijn ook wel te krijgen voor zo'n 3500 - 4000 en dan heb je niet een motor waar je na een maand op uitgekeken bent ;)

Wou ik idd net zeggen :)

Want jullie zeggen nu wel dat een CBR 125 niet snel is, en een RS wel... maar een RS125 is echt maar een brommertje imo. Ze klinken sneu, en een beetje scooter houden ze gewoon serieus niet bij.

RS250 heb je tenminste beetje waar voor je geld. Dat komt beetje goed voor uit.


edit :X Je zou btw niet zeggen dat die dingen nog bijna 25 kilowatt hebben standaard. Zo ziet het er niet uit iig !
 
indd ...ik zie er steeds een rijden smorgends
zo een tam bweep geluidje , en trekke ook niet egt agresief op enz
of het was de motor , ofwel reed er gewoon een opa op :/ maar het leek me ook iig niks
ik vind ze ook ori niet zo mooi , de cbr gaat er wel door (persoonlijke mening) ..
 
vraag je ook af of je het waard vind om 4800 euro neer te tellen voor een erg lichte motor voor krap 2 jaartjes.... voor dat geld zijn er erg vette 25kw motoren te kopen (zx6r bijv.)
 
Back
Top