Hoeveel kw op rollerbank?

f15rider

Well-Known Member
hoi allemaal,

ik heb een Firefox Sd met een sito plus uitlaat. de begrenser uit de uitlaat is verwijdert. echter mijn varioring (vrij dikke) zit nog in me scooter. mijn topsnelheid op teller is nu 70 kmpu. ik zou graag willen weten als ik mijn vario eruit zou laten halen hoe hard hij dan rijdt wat het verschil is en hoeveel boete ik zou hebben op de rollerbank. (laatst moest ik erop had ik me achterrem iets aangedraaid en had ik rond de 1,0kw)

alvast bedankt voor de reacties
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je je variateur eraf haalt dan haal je 0,0 op de rollerbank, je bedoelt waarschijnelijk je vario-ring, als je al 70km/u haalt met de varioring, dan zul je iets van 1,4 in die richting halen.
 
Ik had zonder vario ring 1,1 , als je , laatst sito + getest onbegrenst das echt veel verschil met std uitlaat , dus dan kom je redelijk hoog in kw
 
Die van mij liep normaal ook 70 op de teller, maar tog had ik maar 0,9 Kw. Dit zal wel komen omdat ik ma ff vol gas hoefde te geven. bij mij duurt het wel ff voordat ie bij de 70 is.

Best wel gluk gehad
 
Ik heb een boete van 95 euro gekregen omdat ik 1,5/1,6 had en toen hebben ze me gematst want Die politie man zei van: Als je normaal boven de 1,5 hebt moet je ter plekke je "snelle" spullen eraf draaien. Ik mocht ook niet meer verder rijden.
Dus zorg gewoon dat je niet te veel hebt.
Dan heb je tenminste weinig to geen problemen.
 
bedankt voor de posts!!1 mar iemand een richting waarin ik moet denken op de rollerbank met aantal kw's?? onbegrensde f15 met sito en ongeveer 80/85 teller?????
 
ja mooi want ik kwam er eens vanaf mat meer als 2kw want ze konden hem niet goed meten en mocht me scooter gewoon mee naar huis nemen en mocht er zelfs op rijden werd er alleen niet blij van toen ik me boete binnen kreeg want die was 226 euro dus als ik jou was en er zijn veel rollerbanken bij jou in de buurt lekker zacht blijven rijden
 
Remco 4 Life said:
Dat ze onderdelen die ervoor zorgen dat jij te snel gaat eraf mogen halen staat nogsteeds in de wet ;)
Neejwor.. ik meen dat dat sinds 2003 niet meer mag vanwege de europese regelgeving die op dit onderwerp betrekking heeft.

Maar is weet het nou nog steeds niet; Meet een rollerbank nou je snelheid, maar zit er een metertje op met Kw schaalverdeling, en hebben ze een tabelletje om te zien hoe hard je dan ging.
Of meet die bank echt je vermogen, en hebben ze een omrekentabel om te bepalen hoe hard je ongeveer zou kunnen gaan met dat vermogen?

Mijn scoot rijdt namelijk maar 60 op teller, maar heeft wel redelijk wat vermogen (niets boeiends, maar ws. wel boven de 1,5) om mij met mn dikke aarsch wel de brug op te krijgen.
 
nee hoor, 70 is 1.8kw o.i.d.

Daarnaast word er nog 3km vanaf getrokken, en zijn tellers zwaar shitty.

wat ik altijd zeg bij een aerox, ga je " flink " over de 80 teller op een nieuwe aerox, dan jaag je hem heel snel naar de 2kw, maar goed 2kw is al te alen met een crappy uitlaat en een goeie vario :X
 
hey
ik moest er vanmorgen ook aan geloven in zuidwolde GR, en me scoot loopt 70 op autoteller, en op de bank gaf hij maar 0,2 (!) aan. hahahhaha ik lachen, agent rijden maar ze snapten er niks van.hij zegt hij moet minimaal 0,5 halen, ik zeg ga maar rijden, rijdt ie bijna de sloot ik :p maar ik snap ook niet hoe het kan,leg es uit ???????????

trouwens had alleen een boete voor geen certificaat (€65) terwijl hij niet verzekerd was(die gebruik ik namelijk ook op me gilera citta), geen goede verlichting(heb zo'n leuk recht stuurtjuh maar heb nog niet bed8 wat ik met me licht doe dus maar zo'n losse erop gezet die het niet doet), en me achterband staat scheef (ff nieuwe lagers hebben) :p:p:p:p:p:p hahahhahahahhahaha

lief kijken wil wel's helpen :D:D:D:D:D:D:D:D:D
 
Last edited:
kan aan zoveel dingen liggen :), bij mij is het voornaamste dat ik " net " ietsjes lager scoor volgens mij, omdat ik erg licht ben, en daarom ga je al zowiezo harder op straat :p

maar auto tellers wijken ook nog eens af. dus tsjah, waar kan het aan liggen. Ik zou gewoon zeggen dat je geluk heb gehad ;)
 
Et is nie te zeggen gewoon. Die etterige dingetjes wijken onderling ook nog es af. Snap ook nie hoe ze die schrootbakjes kunnen goedkeuren bij TNO. Scoorde laatst met me straat aeroxje met Yasuni R en Hebo vario al 2,2kw.
 
D@ve said:
Et is nie te zeggen gewoon. Die etterige dingetjes wijken onderling ook nog es af. Snap ook nie hoe ze die schrootbakjes kunnen goedkeuren bij TNO. Scoorde laatst met me straat aeroxje met Yasuni R en Hebo vario al 2,2kw.

Klopt heel goed hoor ;)

1,6 = 25 km te hard dat weet ik wel , dus boven de 2kw zal wel boven de 35 km/u overschreiding zitte?

Nou met je R ga je zker wel rond de 80 :p das al 25 km , tsja afwijkingen erbij hoppa

Mja dit kan door blijven gaan dus ik weet niet waarom mods em niet close? omdat hier al 10000 topics over geweest zijn en het allemaal uitkomt op hetzelfde :p
 
Back
Top