hoe kappen met ander profiel spuiten??

spongejop

Well-Known Member
hallo ik heb even een vraag,
als ik de kappen van mijn scooter waar je zeg maar met je voeten op zit die zwart zijn en van zichzelf ook al zwart zijn wil spuiten, moet ik er dan ook primer op doen? want er zit verder geen lak ofzo op en ze zijn van plastic,

ze hebben ook een ander profiel(niet glad) moet je ze helemaal glad schuren( die hele kleine bobbeltje eraf), als de lak er op moet hechten?
kan iemand dat mij uitleggen?
danks
 
Advertisement - register to remove this

beter spuit je steeds lagen spuitplamuur op die kappen en dan tussendoor de plamuur steeds gladschuren
daarna als die helemaal glad is lak
 
Heb het geprobeert met gewoon een blanko A4 gewoon een vel papier dus doe ik na elke laag. Gewoon spuiten en papier als schuurpapier gebruiken. Klint raar maar werkt wel.
 
Ja ligt eraan, wil je het 100% glad hebben, dan moet je eerst met spuitplamuur aan de gang. maken die bobbeltje je niks uit dan gewoon opschuren en primeren, lakken en aflakken.
 
Schuren met scotch bright tot het hellemaal mat is.
1 á 2 gesloten lagen plastic primer !!

Een goede filler die 2 tot 5 lagen opbrengen, afhankelijk van hoe glad je het wil hebben.
Filler is een vullende grondverf, in de volksmond ''spuitplamuur''.

Dan de kleur 2 tot 3 lagen, iig todat het goed dekend is.
Blank lak 2 tot 3 lagen, eerste een pik laagje, 2e laag licht gevloeid tot volledig gevloeid etc.

Met motip zal dit alle geen tot weinig resultaat geven, wat betreft het glad krijgen van...
Tenzij er van te voren geplamuurd is.

LET WEL DE FILLER + ALLE ANDERE GESPOTEN LAKKEN GAAN NAAR LOOP VAN TIJD INZAKKEN, DE BOBBELTJES KOMEN DUS TERUG.
VOOR OPTIMAAL GLAD RESULTAAT, PLAMUREN :)

vergeet het ontvetten en afkleven tussendoor ook niet !!
 
Last edited:
Moet dit ook bij de beenkappen van een runner ?
geloof het niet toch,, want deze hebben een minder ruw profiel als andere binnenkappen. moet je bij de runner kappen nog wat speciaals doen ?

BVD ReMuS
 
bij een aprilia sr50 heb je het ook van die bobbeltjes in de binnenkappen. Maar wat kan je dan het beste doen plamuur of spuitplamuur of maakt het niks uit.
 
Erwin280 said:
bij een aprilia sr50 heb je het ook van die bobbeltjes in de binnenkappen. Maar wat kan je dan het beste doen plamuur of spuitplamuur of maakt het niks uit.
NRG MBV zegt voor optimaal resultaat plamuren, want spuitplamuur gaat dus blijkbaar inzakken. Dus ik denk plamuren.
 
Moet dit ook bij de beenkappen van een runner ?
geloof het niet toch,, want deze hebben een minder ruw profiel als andere binnenkappen. moet je bij de runner kappen nog wat speciaals doen ?
of kun je deze gewoon schuren zoals je bij andere kappen doet en dan erover heen spuiten of moet je deze ook plamuren ?

BVD ReMuS
 
2 keer dezelfde vraag stellen heeft niet echt zin maar als je runnerkap bijna geen profiel heeft is het toch gewoon mogelijk om hem glad te schuren?
 
plamuren vind ik echt het slechte wat er is voor beenschilden van een sr. het komt er gewoon weer af zetten omdat het niet goed hecht aan de kap.en als je het tedun schuurd valt het er gewoon weer af.

ik heb nu van die proff spuitplamuur staan dat is dus echt dikke blubber. je spuit je kap in de kunstofhechtprimer en laat hem 24 uur uitdampen. dan spuit je hem in meerdere lagen de dikke blubber erop en dan maar schuren tot het glad is.

lakken en aflakken klaar.
 
Sonic Tuning said:
plamuren vind ik echt het slechte wat er is voor beenschilden van een sr. het komt er gewoon weer af zetten omdat het niet goed hecht aan de kap.en als je het tedun schuurd valt het er gewoon weer af.

ik heb nu van die proff spuitplamuur staan dat is dus echt dikke blubber. je spuit je kap in de kunstofhechtprimer en laat hem 24 uur uitdampen. dan spuit je hem in meerdere lagen de dikke blubber erop en dan maar schuren tot het glad is.

lakken en aflakken klaar.

Heb geen zin om zo lang te wachten. :) Ik spuit wel gewoon met die dingetjes op de kap.
 
Back
Top