Widdo Rox
Well-Known Member
_______________________________
_____________________________________
Nieuw leven in geblazen
nou heel het verhaal scooter begon zo ik was 16 en ik vond het wel leuk om een aerox te rijd dus ik kocht een aerox
ik ben nog nooit met mijn scoot gevallen!!!
maar hij was grijs metallic met rood
en er zat al schaden op van de vorige eigenaar
maar toen kreeg ik veel schade motorisch best jammer
dus ik dacht laat ik is verder gaan als waar we
2 jaar geleden zijn opgehouden
dus hier maar mijn project van mijn rox
HJ-SPEED-ROX
setup:
Cilinder : MHR Speed 70cc + 5 mm ophoog plaatje
Bougie : B10evg
Krukas : MHR RHQ 85mm 12pen / MHR naald lager
Uitlaat : C30
Carb : TA09 Keihin valstroom
Membraan Vl 14
Ontsteking : Hpi 2005
Koppelingshuis : Wingbel
Koppeling : Polini 3G
Trekveren : MHR zwart
Poulies : MHR torqdrive
Drukveer : MHR rood
Vario : Polini speed control
rollers : 3,3 + 3,6 gram MHR rollers
Ventilvar : MHR ventilvar
Vertandingsdeksel : TP deksel gelagerd
Het blokje
Na het op bouwen van het blok heb ik besloten het frame een heel eind in te korten dat heb ik gedaan voor de plannen die ik nog heb met het frame
Frame
toen maar besloten de zaag in m'n Z-kapjes te zetten
dus zo gezegt zo gedaan hier het resultaat
Onderkant Achterkant
de voor kap zo pas gemaakt dat alles netjes onder de kappen zit en niets langs elkaar af ligt te schuren
binnenkant voorkap
daar na het beenschild aan de voor kap vast gepoyesterd dus dan krijg je 1 kap zonder naad dus dat ziet er ook clean uit zie hier de kap
nog wel hier en daar wat op vullen maar dat moet even met plamuur gebeuren
beenschild zonder naad
beenschild
ook hier is weer die naad te zien ik vind het er zelf strak uit zien
nou had ik ook nog 2 van die gaten in m'n kap zitten
dus bij die linkse dacht ik dat gaas kan er in blijven zitten
en bij die rechtse dacht ik nee daar moet iets anders komen te zitten
en ja ik wist het gelijk m'n Aim kon daar komen zat hij ook niet meer op m'n stuur en zat hij daar wel netjes dacht ik zelf.
genoeg geluld Foto's zeggen meer dan 1000 woorden
beenschild
na dit alles
dacht ik laat ik is op internet zoeken naar een achterkant van een R1 '06
wat schetste mijn verbazing
er was er 1 voor maar 40 euri
dus even op gehaald en gelijk aan de slag gegaan bekijk hier de vorderingen
achterkap
nog wat foto's
hier bij ook te zien dat de underseat dicht is
achterkap bijna klaar
achterkap underseat bijna klaar
met de aan koop van mijn kap had ik besloten om toch meer er in te verwerken zo had ik nog een paarRS125 R kappen liggen en die heb ik verwerkt in m'n voor kap hier laat ik zien welke ik bedoel
RS125 R
hier de kap waar ik de delen van deRS125 Rin verwerkt heb
voorkantje RS125 R
het is nog een hoop werk ik weet het maar hier alvast een paar foto's van het totaal beeld van de aerox
totaal beeld
het is niet zo gek orgineel meer maar omdat ik het mooi vind bij het totaal plaatje ben ik er toch maar mee begonnen. het veer systeem van een aera op de aerox met een kleine aan passing van mezelf natuurlijk zie hier de onderdelen
Veersysteem
Veersysteem+stukje frame
binnen kort meer over het frame hier al een foto niet zo'n duidelijke maar je kan zien wat ik bedoel
framepje in op bouw
Weer een update'
**20-01-2008**
zo weer iets van me laten horen
ik heb m'n scooter een beetje in elkaar gezet alleen ik zoek nog een kleinere Achter veer geen 265mm maar kleiner als het kan dus als iemand sugesties heeft hoor ik het graag
hier wat foto's
***Update***
****25-01-2008****
Zo weer een update van uit deze kant
ik ben gisteren naar m'n vrienden van Hj-tuning geweest
daar heb ik een onderkuip opgehaald..
gelijk even pas gemaakt op de Aerox nog niet helemaal maar wel bijna klaar
ook heb ik een accu kapje daar mee genomen want die van mij was helemaal aan stront!!
Henrico bedankt hier voor!!!
ook ben ik verder gegaan aan m'n ophanging van m'n blok!
als het een beetje mee zit vandaag dan staat hij vanavond zelfstandig op z'n wielen
en dan gaat hij uit elkaar en dan word hij afgelast en gestraald
ook de velgen gaan dan weg voor een straal beurtje
Hier wat 2 foto's van m'n onderkuip onder de R,ox
Update
een kleintje
vanmiddag m'n frame aan gepast hier een foto
dit ziet er al wat beter uit
UPDATE
03-02-2008
zo weer een update
ik heb weer goed m'n best gedaan het hok staat op z'n eigen kracht
geen steen/kratbier er meer onder
zeker beter
het veer systeem werkt en daar ben ik blij mee
hier een paar Foto's
ook heb ik een afdek plaatje startmotor er in gekit!!! Zie Foto
Afdekking startmotor
!!!!!UPDATE!!!!
Zo het is weer even geleden
het is al weer 13-06-2008
ik heb me druk gemaakt over m'n achterkap hij is bijna af nog een paar uutjes werk en dan kan hij in de primer gezet worden
ik zal de aan komende week nog wat meer laten zien van de aerox
hier wat foto's
UPDATE
15-06-2008
vandaag weer veel aan de rox kunnen doen dus hier wat foto's van het totaal beeld
Beenschild
Beenschild *2
Totaalbeeld!
Nieuw leven in geblazen
nou heel het verhaal scooter begon zo ik was 16 en ik vond het wel leuk om een aerox te rijd dus ik kocht een aerox
ik ben nog nooit met mijn scoot gevallen!!!
maar hij was grijs metallic met rood
en er zat al schaden op van de vorige eigenaar
maar toen kreeg ik veel schade motorisch best jammer
dus ik dacht laat ik is verder gaan als waar we
2 jaar geleden zijn opgehouden
dus hier maar mijn project van mijn rox
HJ-SPEED-ROX
setup:
Cilinder : MHR Speed 70cc + 5 mm ophoog plaatje
Bougie : B10evg
Krukas : MHR RHQ 85mm 12pen / MHR naald lager
Uitlaat : C30
Carb : TA09 Keihin valstroom
Membraan Vl 14
Ontsteking : Hpi 2005
Koppelingshuis : Wingbel
Koppeling : Polini 3G
Trekveren : MHR zwart
Poulies : MHR torqdrive
Drukveer : MHR rood
Vario : Polini speed control
rollers : 3,3 + 3,6 gram MHR rollers
Ventilvar : MHR ventilvar
Vertandingsdeksel : TP deksel gelagerd
Het blokje
Na het op bouwen van het blok heb ik besloten het frame een heel eind in te korten dat heb ik gedaan voor de plannen die ik nog heb met het frame
Frame
toen maar besloten de zaag in m'n Z-kapjes te zetten
dus zo gezegt zo gedaan hier het resultaat
Onderkant Achterkant
de voor kap zo pas gemaakt dat alles netjes onder de kappen zit en niets langs elkaar af ligt te schuren
binnenkant voorkap
daar na het beenschild aan de voor kap vast gepoyesterd dus dan krijg je 1 kap zonder naad dus dat ziet er ook clean uit zie hier de kap
nog wel hier en daar wat op vullen maar dat moet even met plamuur gebeuren
beenschild zonder naad
beenschild
ook hier is weer die naad te zien ik vind het er zelf strak uit zien
nou had ik ook nog 2 van die gaten in m'n kap zitten
dus bij die linkse dacht ik dat gaas kan er in blijven zitten
en bij die rechtse dacht ik nee daar moet iets anders komen te zitten
en ja ik wist het gelijk m'n Aim kon daar komen zat hij ook niet meer op m'n stuur en zat hij daar wel netjes dacht ik zelf.
genoeg geluld Foto's zeggen meer dan 1000 woorden
beenschild
na dit alles
dacht ik laat ik is op internet zoeken naar een achterkant van een R1 '06
wat schetste mijn verbazing
er was er 1 voor maar 40 euri
dus even op gehaald en gelijk aan de slag gegaan bekijk hier de vorderingen
achterkap
nog wat foto's
hier bij ook te zien dat de underseat dicht is
achterkap bijna klaar
achterkap underseat bijna klaar
met de aan koop van mijn kap had ik besloten om toch meer er in te verwerken zo had ik nog een paarRS125 R kappen liggen en die heb ik verwerkt in m'n voor kap hier laat ik zien welke ik bedoel
RS125 R
hier de kap waar ik de delen van deRS125 Rin verwerkt heb
voorkantje RS125 R
het is nog een hoop werk ik weet het maar hier alvast een paar foto's van het totaal beeld van de aerox
totaal beeld
het is niet zo gek orgineel meer maar omdat ik het mooi vind bij het totaal plaatje ben ik er toch maar mee begonnen. het veer systeem van een aera op de aerox met een kleine aan passing van mezelf natuurlijk zie hier de onderdelen
Veersysteem
Veersysteem+stukje frame
binnen kort meer over het frame hier al een foto niet zo'n duidelijke maar je kan zien wat ik bedoel
framepje in op bouw
Weer een update'
**20-01-2008**
zo weer iets van me laten horen
ik heb m'n scooter een beetje in elkaar gezet alleen ik zoek nog een kleinere Achter veer geen 265mm maar kleiner als het kan dus als iemand sugesties heeft hoor ik het graag
hier wat foto's
***Update***
****25-01-2008****
Zo weer een update van uit deze kant
ik ben gisteren naar m'n vrienden van Hj-tuning geweest
daar heb ik een onderkuip opgehaald..
gelijk even pas gemaakt op de Aerox nog niet helemaal maar wel bijna klaar
ook heb ik een accu kapje daar mee genomen want die van mij was helemaal aan stront!!
Henrico bedankt hier voor!!!
ook ben ik verder gegaan aan m'n ophanging van m'n blok!
als het een beetje mee zit vandaag dan staat hij vanavond zelfstandig op z'n wielen
en dan gaat hij uit elkaar en dan word hij afgelast en gestraald
ook de velgen gaan dan weg voor een straal beurtje
Hier wat 2 foto's van m'n onderkuip onder de R,ox
Update
een kleintje
vanmiddag m'n frame aan gepast hier een foto
dit ziet er al wat beter uit
UPDATE
03-02-2008
zo weer een update
ik heb weer goed m'n best gedaan het hok staat op z'n eigen kracht
geen steen/kratbier er meer onder
zeker beter
het veer systeem werkt en daar ben ik blij mee
hier een paar Foto's
ook heb ik een afdek plaatje startmotor er in gekit!!! Zie Foto
Afdekking startmotor
!!!!!UPDATE!!!!
Zo het is weer even geleden
het is al weer 13-06-2008
ik heb me druk gemaakt over m'n achterkap hij is bijna af nog een paar uutjes werk en dan kan hij in de primer gezet worden
ik zal de aan komende week nog wat meer laten zien van de aerox
hier wat foto's
UPDATE
15-06-2008
vandaag weer veel aan de rox kunnen doen dus hier wat foto's van het totaal beeld
Beenschild
Beenschild *2
Totaalbeeld!
Last edited: