Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus:)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een vraagje ik heb net een airsal 70cc besteld plus een andere uitlaat maar nu is mijn vraag is het nodig om de carburateur de vergvangen ik rij nu met een std van 14 mm
 
JBB said:
Vaak genoeg gedaan gaat best goed, alleen als je de oude zuigerveren gebruikt moet je toch opnieuw inrijden omdat de zuigerveren weer opnieuw moeten slijten naar de vorm van de cilinder, dus rustig rijden anders gaat het als nog fout. Maar je kan dit wel het beste van beneden naar boven schuren, als je dit horizontaal zou doen dan zou er een kuil invallen waar de zuiger op warm kan lopen.
Ps. bij luchtgekoelde cilinders met groef die je bij wil schuren loopt ie toch vaak nog warm op de groef, dus kun je die beter laten honen. Bij lc gaat dit wel goed omdat je minder snel kans hebt op warmloper.
Uit eigen ervaring, maar had de cilinder zo aangepast dat ie eigenlijk te veel toeren maakte voor AC gietijzeren cilinder met groef.

Het zijn 2 behoorlijk diepe krassen, de dikste is denk ik wel een 1mm tot 1.5mm diep. Verkoper zei dat het door een circlipje komt. Moet ik proberen die kras er helemaal uit te schuren, of is een beetje bijschuren zodat de kras minder diep lijkt ook goed?
 
Inderdaad honen is de enige oplossing hier en als de krassen echt zo diep zijn ben ik bang dat je gelijk aan de grootste overmaat die er is voor 50cc zit. Ik weet niet wat je voor die cilinder betaald hebt, maar misschien is het beter een nieuwe cilinder te halen (DR50 bijvoorbeeld). Want laten honen door de dealer kost vaak al gauw 50 euro.
 
Nog maar een keer dan ;)

Ik heb dus een Top performance due plus gekocht maar is mijn yasuni R daar wel relax voor of moet ik toch op zoek naar een c16? Ik weet dat het beter is.. maar is het noodzakelijk. (oftewel kan het kwaad met R)
 
Nee die Yasuni R kan prima op die due plus, je haalt er natuurlijk niet het topvermogen uit maar schadelijk is het niet. Gewoon een keer kijken voor een C16 als je geld over hebt of er een voor een leuk prijsje tegen komt.
 
yamaha aerox start niet

hoi ik heb een yamaha aerox uit 1999 hij deed het goed ik heb er vandaag nog gewoon op gereden maar op een een of andere manier start ie nu niet meer en als ik de bougie eruit haal is ie elke keer zwart.
wie weet een oplossing
 
heb het probleem dat er echt veel zwarte troep ( mengsel dus) uit men uitlaat komt :s. Niet een beetje maar echt veel :(. Maar kdenk dat ik gewoon wat groter in sproeier moet want zit nu met sproeier 100 op stage 6 70cc alu, ori uitlaat en helemaal open kelk. Zou het probleem hieraan kunnen liggen?
 
is een yasuni R een hoogtoerige uitlaat, Voor een stnd vervangings cc... (power one 50) vergeleken een NRX? of maakt dat geen fuck uit!?

kheb nu een NRX! ding maakt niet echt veel toeren!:( en kan eventueel aan een Yasuni r komen!
 
Last edited:
hoi,

weet iemand of het moeilijk is om het Lagertje van de MHR Poulie's uit te halen?? en wat voor afmetingen ze zijn??
mijne is namelijk kapot..

grtz bedankt bij voorbaat!
 
fvanwinsen5 said:
is een yasuni R een hoogtoerige uitlaat, Voor een stnd vervangings cc... (power one 50) vergeleken een NRX? of maakt dat geen fuck uit!?

kheb nu een NRX! ding maakt niet echt veel toeren!:( en kan eventueel aan een Yasuni r komen!
Dit had je ook met de search kunnen vinden. Het is bekend dat een Yasuni R een van de beste uitlaten is op een std cilinder. Het zal een wereld van verschil zijn met die NRX.
 
Vraagje nieuwe Aprilia SR

Vriend van me heeft zo'n nieuwe SR Pia blok. Heb voor 'm een Yas R besteld.
Keek net ff naar die originele uitlaat zie ik een raar buisje lopen vanaf de bocht naar een kastje en na het kastje kan ik hem niet meer volgen iemand enig idee wat het kan zijn??? :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top