Het grote fietsen topic #5

Moet er ook maar eens aan geloven :) een hele nette deal gesloten via marktplaats voor een zgan rockhopper.

5B4EC926-4600-425E-88EC-01012D6D8086-9524-00000795F834F9EE_zps90f4c3ef.jpg


81053097-D157-4D90-9AAF-9BF018A6D7BC-9524-000007960030BE4C_zps653ceb8e.jpg


32B5417F-387D-415D-A851-7C800CAEB6C1-9524-000007960983DC67_zpsa3e185b5.jpg
 
Vorige week aerobars gekocht ivm de 30km die ik voor RBR ga doen, 15km getest en 40km/u gemiddeld gehaald, scheelt zo 2-3km op je gemiddelde, heerlijk :D

Mooie fiets Petrik!
 
Zaterdag een nieuwe cross fiets aangeschaft, gister eerste tochtje gemaakt en bevalt goed hij rijd lekker soepel!


Wat gebruiken jullie voor het verzamelen van de data afgelegde km's, gemiddelde snelheid, ed..?
Gebruiken jullie een App op of toch liever een fietscomputer? :)
 
Fietscomputer in combinatie met Strava.
Computer tijdens het fietsen en Strava om achteraf te kijken en met vrienden te vergelijken.
 
Pff, word helemaal gek. In 750km sinds december nu al 5 keer lek gereden, waarvan vanavond voor en achter, twee weken geleden ook al twee keer in 1 rit. Voor was een steen oid die ineens er voor sprong (fietste in groep), achter weet ik niet. Zit nu even te googlen naar die banden van mij (Schwalbe Ultremo ZX) en lees veel van dit soort verhalen er over. Snel andere banden halen dus :(

Weet dat er wel eens wordt gezegd dat het aan de rijder ligt, maar heb vorig jaar in meer km's 1 keer lek gereden ofzo met bontrager banden (die toen ook op waren)


Je maakt de fout door met wedstrijdbanden te trainen(deze zijn extreem licht, maar super gevoelig voor lek rijden). Ik train altijd met rubino's of roubaix, maar wedstrijden pak ik ultremos of conti's(ik had wel 2setjes wielen).
 
Even heel iets anders :) Ik had een Hema stadsfiets (van het merk on the road) die is helaas gejat en na een tijdje op een oud barrel (dagelijks ±15km) naar mn werk te zijn gefietst is het tijd voor wat nieuws. Ik woon in de binnenstad van Utrecht en wil dus eigenlijk een simpele/degelijke fiets omdat hij wel eens zal vallen of een stootje krijgt. Ik ga hem tegen diefstal verzekeren en wil mede daarom ook een beetje op de prijs letten. Ik kwam deze fiets tegen http://www.bikefactory.nl/index.php?route=product/product&product_id=385 maar vraag me af in hoeverre zo iets 'overeind' blijft als het elke dag buiten staat. De Hema fiets heeft het prima 2 jaar volgehouden omdat ik die zelf af en toe voorzag van wat olie en alles even aandraaide, wat denken jullie van dit model hierboven?

/edit, het is me dus absoluut niet te doen om het merk of status hiervan de prijs en het model spreken me gewoon erg aan.
 
Ik denk dat je de handvaten, zadel en zadeltasje na een winter in NL wel kan afschrijven.
Verder schrijf je dat je in de binnenstad woont en dan vind ik de spatbordjes er wel erg dun/breekbaar uitzien.

Voor dit bedrag zou ik een degelijke tweedehands bij de fietsenmaker halen.
 
Thnx! Zadeltasje gaat er sowieso af :+ En voor wat betreft de spatborden heb je wel een goed punt, die zullen met die dunne bevestiging wel snel de geest geven! Die roesten sowieso vaak als 1 v/d eerste dingen door trouwens.. (bij mn vorige fiets ook vervangen)
 
Ik denk dat je de handvaten, zadel en zadeltasje na een winter in NL wel kan afschrijven.
Verder schrijf je dat je in de binnenstad woont en dan vind ik de spatbordjes er wel erg dun/breekbaar uitzien.

Voor dit bedrag zou ik een degelijke tweedehands bij de fietsenmaker halen.



Plus, iets met versnellingen. Gezien de afstand die je fietst (wind/tegenwind)
 
Bert, die spatborden zullen misschien 'snel' roesten, maar niet veel sneller dan op een willekeurig andere fiets. Als je hem gewoon af en toe eens bijhoudt, zoals ieder willekeurig ander dagelijks gebruiksvoorwerp, moet 't prima te doen zijn.

Tinne, check L'Eroica eens; dat vind je, denk ik, wel mooi. :)
Ik kom die foto ook tegen bij die zoekterm, dus misschien ken je 't al wel.
 
Ik ben wat aan t kijken naar een mountainbike, ben tegen de 1.90m en wil er €300/400 voor uitgeven.

Geen bouwmarkt merk, en ik geil wel op een dikke voorvork :p Iemand die een kijkje wil doen op bijvoorbeeld MP in de buurt van Assen ?. Heb er zelf weing verstand van kwa goodies die er wel/niet op moeten zitten.

Wil m gebruiken om her en der heen te fietsen, en af en toe eens door t bos te raggen.

Thanx :)
 
Even heel iets anders :) Ik had een Hema stadsfiets (van het merk on the road) die is helaas gejat en na een tijdje op een oud barrel (dagelijks ±15km) naar mn werk te zijn gefietst is het tijd voor wat nieuws. Ik woon in de binnenstad van Utrecht en wil dus eigenlijk een simpele/degelijke fiets omdat hij wel eens zal vallen of een stootje krijgt. Ik ga hem tegen diefstal verzekeren en wil mede daarom ook een beetje op de prijs letten. Ik kwam deze fiets tegen http://www.bikefactory.nl/index.php?route=product/product&product_id=385 maar vraag me af in hoeverre zo iets 'overeind' blijft als het elke dag buiten staat. De Hema fiets heeft het prima 2 jaar volgehouden omdat ik die zelf af en toe voorzag van wat olie en alles even aandraaide, wat denken jullie van dit model hierboven?

/edit, het is me dus absoluut niet te doen om het merk of status hiervan de prijs en het model spreken me gewoon erg aan.

http://vanmoof.com/
 
Ik ben wat aan t kijken naar een mountainbike, ben tegen de 1.90m en wil er €300/400 voor uitgeven.

Geen bouwmarkt merk, en ik geil wel op een dikke voorvork :p Iemand die een kijkje wil doen op bijvoorbeeld MP in de buurt van Assen ?. Heb er zelf weing verstand van kwa goodies die er wel/niet op moeten zitten.

Wil m gebruiken om her en der heen te fietsen, en af en toe eens door t bos te raggen.

Thanx :)


Tis een nieuwe geworden,

Specialized hardrock 29''

specialized_hardrock_sport_disc_wht_gloss.jpg



Happy face :)
 
Back
Top