HELP! Verzekering/datatag bij verkoop scooter

Status
Not open for further replies.
A

Aerox Jaguar

Guest
Hallo,

Ik ga mijn scooter verkopen, deze heeft een verzekering tot mei 2006 en heeft Datatag registratie.
Dze twee dingen staan dus op mijn naam geregistreerd. Moet ik deze over laten schrijven de naam van de nieuwe eigenaar? Zo ja, hoe en waar?
Alvast bedankt!

Grts,

Wim
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Verzekering gewoon bij je verzekeringsmaatschappij (bv Unive, OrionDirect etc etc).

Datatag weet ik zo niet, maar in de praktijk wordt dat 9 van de 10 keer niet overgeschreven ofzo.....
 
Verzekering bellen om je verzekering over te zetten.

Zodra je je scooter, fiets, paardezadel, caravan, etc. verkoopt, verkoop je het Datatag systeem en de Datatag registratie mee. Op het registratiebewijs vul je de gegevens van de nieuwe eigenaar in. Zowel de oude als de nieuwe eigenaar ondertekenen dit bewijs. Dit stuur je op naar: Datatag Registraties, Postbus 1043, 2400 BA in Alphen aan den Rijn. Datatag Registraties zorgt voor de wijziging in het RDW register (RijksDienst voor Wegverkeer). De nieuwe eigenaar betaalt € 17,50 aan registratiekosten.
Het Datatag inbouwstation dient er op te letten om bij inkoop van een tweedehands scooter twee keer de handtekening van de vorige eigenaar te vragen (op voor- en achterkant van het formulier). Dit om te voorkomen dat bij de uiteindelijke doorverkoop aan de nieuwe eigenaar weer contact met de oude eigenaar moet worden opgenomen voor de vereiste handtekening. - 30.05.2003
Bron: http://www.hillsonholding.nl/tagscan/index.php?type_content=FAQ

Google gebruiken is ook een kunst :|
 
Je bent nu al best lang hier, en keer op keer vertik je het om eens moeite te doen, je hebt weer geluk dat cipher o.a je helpt.

We hebben tevens het kleine vraagjes topic, en een search functie, waar deze punten 400 keer beschreven zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top