HELP! Startproblemen aprillia SR ditech

Status
Not open for further replies.

nessss

Well-Known Member
hallo, ik heb maandag een 2e hands scooter gekocht namelijk een: Aprilia sr 50 factory injectie.
dit is wat er bij de advertentie stond:
Tekoop aangeboden: Aprilia SR DD van het bouwjaar 2005. (nieuw model) De scooter is in goede staat en loopt goed. Verder is het een mooi ding om te zien!

Overige informatie:
Km. stand: 13.500
Alle functies werken
Orgineel (45km)
Goede banden
Incl. NL kenteken
Scooter heeft een Aprilia SR cabarateur versie uitlaat. Hierdoor wordt hij wat geknepen en houd wat in! Verder is er goed mee te rijden.


ik reed ermee richting huis en opeens viel hij uit, ik weet niet waar het aan ligt want ik heb niet echt verstand van scooters.
normaal als ik hem contact aan had en drukte op de rooie knopje zodat ie start hoorde ik bzzzzzz, en nu hoor ik niks en staat er een rooie lampje aan bij mijn dashboard.
kan iemand mij helpen ?!
 
Advertisement - register to remove this

Scooter heeft een Aprilia SR cabarateur versie uitlaat. Hierdoor wordt hij wat geknepen en houd wat in!

:p??? Apart....:D

Nee maar ff to the case.

Dat hij dat bzzzzz geluid niet meer maakt komt misschien omdat je de voorremhendel niet ingeknepen hebt. Je electrische start doet het alleen als je je rem ingeknepen heb (dus hendel inknijpen en dan op elec. start knoppie drukken).

Maakt ie het geluid dan nog steeds niet. Is dat stuk en moet je de scooter proberen aan te kicken. (als je op de scooter zit, zit er linksonder je een pedaal waarmee je de scooter ken aantrappen).

En als je goed kijk naar het roode lichtje zit er misschien een logotje. En hieruit ken je opmaken of je benzinetank leeg is of je olietank.

Is je benzinetank leeg. Gooi er benzine in en je kan weer verder. Is je olietank leeg, vul em ff bij en kijk of die het dan doet. Zoniet kan je cilinder kapot zijn:)

Mvg
 
Klopt, dat ken natuurlijk ook:)

Alleen door een lege accu kan ie niet zomaar uitvallen..


Jah wel hoor :p

Een lege accu kan komen door de volgende dingen:

1: Is gewoon op.
2: Spanings regelaar is kapot.
3: Onsteking laad niet meer (genoeg) bij.

Het is een injectie en die heeft stroom nodig voor o.a. de brandstof pomp enzz.

Bij punt 1, zou de scooter aan te krijgen zijn met de kickstart.
Bij punt 2 en 3, krijgt alles te weinig stroom om te kunnen starten.
 
Oftewel, wat voor icoon staat er in het rode lampje. Ik heb tevens je topictitel aangepast zodat het wat duidelijker is. Als je zelf ook je posting wat duidelijker omschrijft van je probleem, kunnen we hier misschien wat meer over zeggen.
 
ik heb helaas geen kickstart,
op mijn dashboard brandt (hij knippert niet) er een rood driehoekig pas op teken met uitroepteken erin.
mijn benzinetank en olie tank zijn allebei gevuld.
ik was eerst op school toen begon die raar te doen, duurde ongeveer 5 minuten voordat ie aan wou, hij maakte geen bzzz geluid maar uiteindelijk wel.
en toen ik richting huis wou, was bijna thuis viel die plotseling uit.
 
dan denk ik toch dat het je accu is, cker als ie eerst gewoon normaal doet, en terwijl je langer bezig bent toch bzzt krijgt (je je accu dus leegtrekt)

ff opladen/vervangen is het beste ;)
 
als ik me sleutel in de contact doe, dan gaat de scherm op me dashboard wel aan.
of kan dat ? als je accu leeg is.
 
Dat BZZZZZ geluidje is je benzinepomp die injectiesysteem op druk zet ,daarna moet je eigenlijk pas daadwerkelijk starten

-Doet ie geen BZZZZZZ ,en gaat starter niet rond heb je elec probleem


(Tekentje op dashbord geeft dat ook al aan )


-Lees je foutcode's eens uit om te checken of er actuele storingen aanwezeg zijn (ev resetten)
 
Last edited:
hoe kan je fout code's uitlezen?

want ik heb een probleem met mijn aprillia sr hij start niet!!!!!8P8P:?:?:?
 
eerst en vooral is het niet slim om oude oma's uit de sloot te halen dit topic is bijna een jaar oud...

ga naar een aprillia dealer en laat hem uitlezen

deze vragen kan je beter stellen in motorisch of in quick forum
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top