HEBO Project Runner

lbontius

3BR-Powered
HEBO Project Runner 3BR-tuned

En toen was het zover. Ook voor mij moest er een project komen.

2 dagen voor ik 16 werd haalde ik deze runner op:
1046796271meinscoot.jpg


Er zat toendertijd eerst een LeoVinci pijpje onder. Voor de rest nog een multivar en de rest std.

Nadat, door een ongelukje de leo afgeknapt was, heb ik er een Nr-x onder gezet. (n00b tijdperk :rolleyes: :p )
Ook was toen 1 van de tapeinden van de cilinder afgeknap, en dit was volgens de dealer niet te fixen dus ook maar direct een nieuwe (!:| ) std cilinder gehaald...
Dit alles reed 100 teller na ook de aankoop van een heuse 17.5mm carb.

Toen kon ik via school een hebo NG 70cc kopen voor een leuk prijsje. Deze eronder gehad samen met nrx |(. Na een tijdje sparen ook maar eens een Yasuni C16 gekocht. Dit alles liep voor mijn gevoel wel aardig.
Maar ook dit begon al snel te vervelen en het werd dus tijd om de NG een beetje te kietelen. Gelukkig kwam boyd met een ruil van een std NG met zijn getunde. Deze heb ik er nog niet onder gehad omdat ik inmiddels besloten had om er maar een project-runner van te maken.

setup wordt als volgt:

* Hebo NG 3br-tuned (stage 3)
* Carters 3br-tuned (stage 2)
* ProRace/Evo zuiger 3br-tuned
* Hebo RII/III uitlaat
* Doppler as + SKF C4
* Italkit/Selettra binnenrotor
* 24 Mikuni Flat Slide
* 25mm Malossi spruitstuk
* TwinAir luchtfilter
* Hebo koppeling verstelbaar
* Hebo v-snaar
* Malossi VL13 membraan
* Malossi Multivar


Inmiddels ook nog het één en ander aangeschaft:

* Tnt Stuurtje
* Koso rpm/tempmeter
* Sebac achterveer chrome
* Killswitch
* Alu voetplaten gemaakt, deze inmiddels ook gepolijst 8)
* Alu onderkap en in zinkspray gespoten
* Hebo stuurbeschermdingrubbergeval

Carterkap is inmiddels gepolijst maar ben niet tevreden met resultaat en heb besloten om hem, net als de velgen, wit te spuiten.

De scoot staat er nu zo bij:

DSC003372.jpg


DSC003382.jpg


Vies blokje, wordt geparelstraald

DSC003402.jpg


Carb aangeschaft:

PICT0013.JPG


Ik heb de kelk in een verveelbui ook maar gepolijst *D

Uitlaatje :)

pics.2%20Hebo%20RII.JPG


More pics and info soon :) :*
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zijn dat nou tissue's die je om je spullen heen hebt gewikkeld? :D

Dat gaat het iig niet lang houden bij 5 bar. ;)

/Edit: Of is het nou kit? :?
 
Leuk dat er iemand een keer niet zijn project met zo'n MHR/EVO/Manston II doet, goed bezig ! :W......
 
Last edited:
had ik ff ge-edit :p. Inmiddels gestop met polijsten van carterkap, deze word wit, net als de velgen. Wel heb ik de remhandles gepolijst, zeer goed gelukt al zeg ik het zelf :). Binnenkort blok + cilinder naar 3br voor een grondige beurt. Update soon :*
 
Last edited:
Eerst wordt hij motorisch helemaal afgemaakt. Daarna komen de kappen een keer aan de beurt. Wel worden ws de velgen + carterkap al gecoat.
 
Weer een kleine update:

- Standaard membraan heeft plaatsgemaakt voor v13 membraan
- Hebo stuurbeschermrubberding gekocht
stuurrol.jpg

- Druppellader gehaald
- Hebo Racing 2/3 pijpje komt ook deze week binnen als het goed is
- Extra Runner radje om de boel beetje fris en fruitig te houden :)

Ook is het blok + cilinder inmiddels richting 3br gegaan voor een beurtje :).

Deadline is 26 juni, meeting Grou, hopelijk krijg ik hem voor die tijd nog rijdend...
 
Last edited:
- Vandaag radje binnen gekregen en gemonteerd (picca komt nog wel :))
- Dinsdag/Woensdag komt heb ik het blok en de cilinder weer trug van 3br waarschijnlijk en dan kan de opbouw van de berg onderdelen beginnen en hopelijk ben ik van de party @ Grou als 't beetje meezit
 
Zow, vandaag ff voor het eerst het blok eronder. Na een paar kleinigheden opgelost te hebben maar eens geprobeert het ding tot leven te brengen. Na (te)veel keer gekicked te hebben gaf hij geen teken van leven :(. Ding ff aan de kant gepleurt en na het eten nog 1x geprobeert. Ff zonder carb een paar keer gekicked en toen opeens... Bwoaap en toen was het stil... Het gevolg was 1 plas benzine en olie die uit de uitlaat kwam en nu op de oprit ligt(was paps weer heeel blij mee:p). Toen carb erop gedaan en ff 5 minuten laten draaien. Toen tijd voor 1e testritje en bleef behoorlijk op de 8000rpm hangen (5.5 gram rollen..). Na een beetje warm gereden te hebben ff keertje in de 13000 toeren gegooid en 't geheel schoot vooruit :eek:. Morgen vroeg ff de boel een beetje afstellen en dan 's kijken wat hij nu echt doet. Eind goed al goed voor deze zonnige zondag :p (piccas soon :* :))
 
denk zo'n 17 a 18 maximaal. Ben nu al flink lichter gegaan in rollen rijd al stukken beter alleen na het laatste testritje hoorde ik: sssssssss. Dit bleek kvs bij de voetpakking te zijn :(. Morgen ff blokje + cilinder er weer onderweg en ff dat fixen en dan kan er weer verder afgesteld worden :)

[edit] Blokje weer ff gefixed en vandaag ff verder afgesteld nu 2.7 gram rollen en gaat nu 13.2k rpm en vlam al behoorlijk nu, alleen autowheely powahhh :|. Binnenkort ff wat foto's en filmpjes schieten :)
 
Last edited:
Back
Top